Vad i hela friden gör vi, del ,ehm, en massa många XX o sådär.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Måndag.... Alla datorer strulade Vi hade inte tillgång till huvudservern men kunde surfa och det andra kontoret tvärtom så jaghar betalat mina räkningar istället. :arghh:

Vet inte vad som hänt. Vart tusan försvinner mina pengar. Satt precis och gick igenom alla utgifter och javisst har haft en del större de senaste månaderna men hallå? Det borde inte vara så tomt på kontot i alla fall. Nu har jag gjort upp en ordentlig budget a.la Lyxfällan och enligt pappret SKA det gå plättlätt så vart tusan tar de vägen? Jag som ska spara till "ny" bil :(

Vaknade vid 13. Har lyckats ta mig till jobbet och trots att jag känner mig groggy och konstig så har jag faktist lyckats fortsätta den fantastiska trend jag startade tidigt i morse.

Fler emails skickade, Hackerspace kontaktade med en förfrågan om jag kan komma och besöka dem, har även beställt mer delar! :banana: Nu jädrar ska mina mini datorer kopplas upp barometer och lux mätare! Känner mig lite lätt positiv idag faktist. Tror att jag kommer att lyckas även om det har varit lite tufft ett tag.

Sen har jag efter besöket hos psyk/kurator förra veckan funderat över mina väldigt konstiga reaktioner på en del grejer i år. Här är listan:
  1. Plastmorfar avled väldigt plötsligt och jag kunde återigen inte åka hem och stackars mormor blev lämnad ensam efter en 35 år. Min reaktion: ingenting.
  2. Fick veta att en väldigt nära anhörig har rakat ut för något fruktansvärt (personen har öven mått väldigt dåligt psykiskt under en längre tid så en väldigt dålig situation). Min reaktion: ingenting.
  3. När M meddelade att han typ gjort något och varit otrogen (i hans ögon visserligen, men egentligen skulle det ha kännas som det i mina också) med en annan. Jag litar oerhört på folk trots krånglig uppväxt med just det, men har definitivt noll tolerans på liknande grejer. Min reaktion: ingenting.

:confused: Tydligen reagerar jag numer enbart på saker som relaterat till jobbet :crazy:

Måndag.... Alla datorer strulade Vi hade inte tillgång till huvudservern men kunde surfa och det andra kontoret tvärtom så jaghar betalat mina räkningar istället. :arghh:

Vet inte vad som hänt. Vart tusan försvinner mina pengar. Satt precis och gick igenom alla utgifter och javisst har haft en del större de senaste månaderna men hallå? Det borde inte vara så tomt på kontot i alla fall. Nu har jag gjort upp en ordentlig budget a.la Lyxfällan och enligt pappret SKA det gå plättlätt så vart tusan tar de vägen? Jag som ska spara till "ny" bil :(

En budget är bara halva jobbet. Det är uppföljningen av budget som visar vart slantarna tar vägen.

För ett antal år sedan började jag bokföra alla mina utgifter för att få koll. Då var jag verkligen tvungen att ha stenkoll, men jag har ju fortsatt med det även sedan när jag inte varit lika tvungen. Jag har dock blivit lite slappare. Nu håller jag på att försöka bokföra ikapp årets utgifter och har kommit till 20 augusti :cautious:. Jag hoppas på att vara ikapp före nyår. Då vet jag exakt hur mycket jag har handlat godis för det här året. Jag hoppas det kan motivera mig att hålla igen på det i framtiden. Det vore bra inte bara för plånboken utan även för figuren.

Man dör inte av att vara sovbefriad ett tag.
Bin there done that
Nä, normalt sett har inte jag problem med det heller men nu i kombination med massa ångest och stundtals knappt hanterbara självskadetankar så är sömnbrist ett stort jävla problem.

När du inte kan sova, vad brukar du göra då? När jag hade som mest sömnproblem fick jag tips om att istället för att göra massor av saker, åtminstone ligga och vila i mörkt rum så att kroppen fick lite återhämtning. Bättre att vila än att inte sova, typ. Sedan kan ju det vara skitsvårt om en miljard jobbiga tankar rusar runt i skallen, men kanske det kan avhjälpas genom att lyssna på radio eller något? För mig passar det ofta att lyssna på P3/P4 på nätterna, de brukar ha bra programledare också som pratar lagom mycket för att det ska kännas lite lugnare.
Jag försöker ligga och vila i alla fall. I tr alltid helt enkelt när ångesten är skyhög och självdestruktiviteten är skyhög. Men jag försöker. När tankarna virvlar för snabbt brukar jag kunna lägga mig med Vitan och på det sättet koppla bort.

@Magiana Det är ju just det. Köper inte mycket godis/extra. Jag har en matbudget på 3 000kr vilket hålls och där inkluderar jag sådant extra. Jag gör en månadshandling fyller upp frysen sen veckohandlar vi. Nu är det dags för matsedel så det inte blir en massa spring i affärer.

Trots detta så borde jag ha mer pengar övre. Jag tar nästan aldrig ut kontanter för då kan jag lättare se vart pengarna har gått. Hmpff. Kan det finnas bankråttor som tuggar i sig pengar på kontot?

@ainasoja Fasen att jag inte visste detta. Jag har ett nagelgel set som bara ligger härhemma. Jag öppnade paketet insåg att detta är aldrig något jag kommer göra och nu ligger det hemma. Hade kunnat skicka det till dig :)

Nu får jag se om jag kanske kan fixa naglarna till nyår istället :D

6 flaskor?! Hur har du lyckats samla på dem?
Min förra läkare satte 25 dagars uttagsintervall på den så jag fick bara en flaska åt gången. Senaste receptet är på 2 flaskor varannan vecka. :confused: Av någon anledning får jag numera uttagsintervall på alla psykmediciner. Utan anledning. :down: :confused: Dåligt för då kan man ju inte hamstra ifall det blir som nu.

Var en period där jag hade 2 flaskor theralen hemma + 2 olika askar sömntabletter. Men en dag hamnade allt samtidigt i mig och efter det blev de noga med att inte skriva ut mer än en ask/burk åt gången. Finns väl de som skriver ut mer än vad som egentligen behövs.

Du är också min idol!

Jag gör kanske världens bästa tzatziki. Men allt som kan skära sig är jag helt hopplös med. Förutom den gången jag sådär sjukt nonchalant slängde ihop en perfekt hollandaise ur minnet utan recept. Har aldrig och kommer aldrig göra en ens i närheten lika bra igen. Men kändes sjukt bra då och mannen i fråga är troligen fortfarande imponerad ;)

/hon som köper sin sås på tetra. Enklast så.
Köper oxå färdig på tetra eller burk

Någon häst går det väl att få fatt på. Jag blev faktiskt överöst med erbjudanden när jag flyttade hit. Jag ställde en fråga i det lokala hästforumet för orten om var man kunde rida lektion och inte mindre än 3 personer kontaktade mig för de ville ha hjälp att rida deras hästar O_o. (Det var ju inte ens det jag frågade om.) Förvisso bor jag nästan en timme norr om dig, så jag reserverar mig för om läget är samma i din trakt. I Vedevåg finns ett ställe där man kan boka lektioner när man råkar få lust.
Jag vill oxå ha häst att rida på. Men mest vill jag komma igång med stallpysslet igen. Kan tänka mig fixa box mat och borsta lite promenader. Ev ridning längre fram.
Men jag vet inte var man ska leta?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
2 689
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 207
Senast: Thaliaste
·
Trädgård & Växter Runt hela huset ligger stenläggning, ca 150 kvm... Mycket vackert men... Inte längre. Jag hade på känn att det skulle bli såhär men...
Svar
11
· Visningar
202
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 389

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka