Vad har/ska ni äta? Del III

Sv: Vad har/ska ni äta? Del III

Frukost: mjölk med multi grain loops och kellogsspecial k honung å vad mer det är i
Lunch: Grill å vitlökschips
Middag: Experimental kyckling med franska örter, citron och nachochips krisps, tzatsiki, vildris, morröter å en liten baguett

Sen mysfrukost på café :love: : En stor cappuccino & blandad frukt! :d

Lunch: Sushi på stan.

Middag: Ugnsbakad lax med kokt potatis & sallad.

Kvällsfika: Idag blir det förmodligen lite (läs en stor skål) glass :o;)

Har inte ätit något smått emellan idag, känns bra! :)

Kl

Frukost: Turkisk yoghurt med bär och granola, två skivor rågbröd med smör och leverpastej/ost och gurka, ett glas mjölk.

Sen lunch/mellanmål: Två knäcke med ost och gurka, turkisk yoghurt med bär och granola.

Fika: Två små bitar cheesecake.

Middag: Sjömansbiff, sallad.

Skum matdag, i stort sett två frukostar, fika och middag :p

Dagens:

Frukost: Kvarg + yoghurt med hallon och jordgubbar, dinkelpuffar, tranbär, nötter, linfrön och honung. 1 kokt ägg med kaviar.

Fika: 2 bitar mörk choklad. 1 kopp kaffe. 1 näve rostade cashewnötter.

Lunch + fika: 1 avocadosmoothie (avocado, mjölk, pressad citron, lite socker och vaniljsocker) med vaniljkvarg och kokos. Två hembakta bröd med mesost, marmelad och babyspenat. 1 äpple och 1 kopp te.

Extra: 1 kopp varm choklad :).

Middag: Fläskfilé och ugnsrostade grönsaker med sallad och yoghurtsås. Fruktsallad och glass till efterrätt (blev bjuden på middag av mina snälla päron!)

Kvällsfika: 1 knäckemacka med mesost, marmelad och babyspenat (en addiction) samt ett fat med jordgubbar, ananas och melon.

*KL*
Frukost: En rågfralla (typ samma bröd som rallarhalvor) med marmelad och ost, skorpor med samma pålägg (fruktansvärt nyttigt :D), en kopp te.
---
Resten av dagen:
Lunch: En bit pizza som blev kvar efter gårdagens middag. Hemmagjord botten med skinka, lök, spenat och ost. "Skåprens-pizza" när den är som bäst!
Mellanmål: Fil med äppelmos och müsli
Middag: Hemmagjord paj med broccoli och bacon.
Mellanmål: Antingen som tidigare mellanmål, eller samma macka som till frukost men med annat pålägg :)

Åh, berätta gärna mer om era udda matkombinationer! Sånt tycker jag är kul och har en del enligt mig själv mycket välsmakande kombinationer för mig! Hör gärna om andras!

//r

Kl

Frukost: Turkisk yoghurt, banan, granola.

Mellanmål: Keso, äpple.

Lunch: Biff stroganoff, ris, grönsaker.

Mellanmål: Skyr med vaniljsmak, 100 g mörk choklad :angel:

Middag: Ugnspannkaka med bacon, hallonsylt, ett glas mjölk.

Idag:

Frukost: kvargsmoothie med hallon, mango och banan. 1 liten smörgås med korv och gurka. Kaffe med mjölk.

Lunch: Tonfiskpaj med skal av vita bönor, guacamole, isbergssallad, babyspenat och cocktailtomater. 2 mariekex. Vatten.

Eftermiddagsfika på jobbet: En bit fikabröd (godaste jag har ätit!!!), 2 små chokladbitar (sånna man köper i lösvikt), kaffe med mjölk

Middag: hemgjord nötfärsburgare, 1/2 friscobröd (äter bara med en botten:p), lite lättmayo, sriracha, isbergssallad och tomat.

Kvällsfika: 1 apelsin i bitar med lite keso och kanel. 5 gr mörk choklad, 2 jordgubbar.

*kl*
Hoppar in jag med här.

Frukost: Falskmannagrynsgröt med jordgubbar, kokossocker och mandelmjölk. En kopp te

Lunch: Proteinshake efter gymmet, 2 ägg, räkor, majonäs

Middag: Alspånsröktskinka, stekt färsk spenat, örtsås

Kvällsfika: Ostchips, gurka, lite skinka, egengjort örtdipp och en mugg te.

Jag äter lågkolhydratskost så det blir inte många sånna inte. Är nöjd över dagens mat idag.

frukost - turkisk yoghurt och bär
lunch - wook med glasnudlar och kyckling
middag - pestokyckling med quinoa
sen spårade det utO_o
...chokladmousse med grädde, en jävla massa daim, etc etc.

pms då får man tillåta sig själv att synda

kl

Frukost: 2 mackor med smör, leverpastej och gurka på. (mums!)
Lunch: Biff med tomatsås och potatis.
Mellanmål: Vaniljyoghurt med päronsmak och all-brans.
Middag: Cowboymat ala chili con carne med ris och vitlöksbröd :love:

kl

Läser alltid denna tråd så jag borde kanske bidra med lite inspiration med ;) Och kanske på detta sätt sätta lite press på mig själv med att variera mig...

Frukost: Jordgubbskvarg och vanlig kvarg.
Lunch: Fullkornscouscous och kyckling panang. Kladdkaka.
Middag: Bananpannkaka och lite jordgubbskvarg.
Övrigt: Mera kladdkaka och mango.

- Ketchup på ris
- Ketchup på majs
- Ketchup till kebab (gärna om det är kebab med ris)
- Kanel i köttfärsås är ett måste!
Det är de jag kan komma på nu, återkommer säkert med fler saker :D

Jag har också käkat pajen idag :D

Frukost: 2 kokta ägg på Ryvita knäckebröd, en kopp thé

Fika på jobbet: 2 finska pinnar och en liiiten muffins och en kopp thé (asdåligt med socker, men va fan den ropade på mig!)

Lunch: Tonfiskpaj med fetaost, oliver och tomater, skal av vita bönor.

Eftermiddagsfika 1 (innan ridning): 1 sockerfri powerking
Eftermiddagsfika 2 (innan gymmet): 1 sockerfri powerking och 1/2 banan

Middag: Kycklingfilégryta med champinjoner och cremé fráiche med vitlök och örter, matvete till.

KL

Frukost: Havregrynsgröt med äppelbitar och kanel, en kopp kaffe med mjölk.
Lunch: En minibaguette med smör och ost, en tomat och två glas vatten.
Efter träning: Ett kokt ägg, en blåbärssmoothie.
Middag: Spaghetti med köttfärssås, ett glas mjölk.
Mellis: Havregrynsgröt med russin, en kopp te med mjölk.

Fast ketchup på ris, har inte "alla" det? =) Fast de andra har kanske inte många, ketchup på majs o kebab har jag nog aldrig provat. Fast kanel i köttfärssåsen, där håller jag med, MUMS!

Några grejor jag gillar:
- Hemmagjord tzatziki tillsammans med stekt banan med curry! (äts i pitabröd med vad man nu vill ha också, gott!)
- Ryvita knäckebröd med messmör och så tillsammans med kvarg!
- Delikatessknäcke, fil och kanel. Mums. Inte så konstigt kanske iofs?

Sen kommer inte jag heller på något mer just nu såklart bara för det^^. Tycker min pojkvän brukar säga ofta att jag äter konstiga saker, men ... får se om jag kommer på mer sen...

------------

Idag
frukost
mannagrynsgröt på dinkeldryck (blev gott!) och en halv rostad franskbrödskiva med massa messmör. svart kaffe.

//r

Liknande trådar

Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
4 5 6
Svar
118
· Visningar
2 439
Senast: pepp
·
Kropp & Själ Jag har varit väldigt illamående ett bra tag och jag vet inte varför. Jag har alltid varit petig med maten och saker jag älskat kan jag...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
8 279
Senast: Inte_Ung
·
Skola & Jobb Ni vet när man hela tiden får höra att ”du är så stark” och hela kroppen och själen skriker ”jag orkar inte mer”. Hela livet har jag...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
13 998
Senast: malumbub
·
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
689
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Löpcykel
  • Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30