Vad har/ska ni äta? Del III

Sv: Vad har/ska ni äta? Del III

Kokar färsk tortellini nästan klar, blandar med purjo, gör en sås på grädde med vitlök och oregano och gräddar i ugnen i 20 minuter på 200 grader. Hur gör du? :)

Idag:
Frukost: Havregrynsgröt med ägg, hallon , cocos-stevia och havremjölk (havremjölk :love:)
Under tenaskrivande: ett äpple, ett torillabröd med smör, ost och sallad
Lunch: 1 tortillabröd med 2 kokta ägg och sallad, 1 med smör ost och sallad. Ja jag har tortillabröd som måste ätas upp :p
Middag: Sojakorv, champinjoner, kokta morötter och ris.
Senare blir det galiamelon :) kanske kvarg och ev musli till om jag är så hungrig

KL

Frukost: Havregrynsgröt med äppelbitar och kanel (herregud vad gott det var att pudra lite kanel på toppen, vaaarför har jag inte gjort det förr?!) samt en kopp kaffe med mjölk.
Lunch: En rågbulle med salami, en müslibar och en flaska Vitamin Water.
Mellis: En skål jordgubbsyoghurt, en kopp kaffe med mycket mjölk.
Middag: Bulgur med kallrökt lax, körsbärstomater och lite fetaost.
Mellis: En rostad macka med smör, en näve russin och en kopp te med mjölk.

KL

Frukost: Havregrynsgröt med äppelbitar och kanel (herregud vad gott det var att pudra lite kanel på toppen, vaaarför har jag inte gjort det förr?!)

:):d kanel = <3 Kanel är gott till nästan allt tycker jag!

-----------

idag
frukost
mannagrynsgröt med kanel:d, ett ryvita-knäcke med messmör och en kopp kaffe med lite mjölk i.

//r

Ja men visst är det? Jag älskar kanel och allt som har med kanel att göra, så jag vet verkligen inte varför jag inte tänkt på detta innan! :)

knapp

Frukost: Två mackor med ost och två koppar te
Lunch: Spagetti med tomatsås
Mellanmål: Morot och gurkstavar
Middag: "Barnmat" (Ska vara barnvakt i em och lagar det som ställs fram)
Kvällsmat: Troligen mackor (blir aldrig ordentligt mätt på barnmaten)

Jordärtskockssoppa :d
Eller ingefärskryddad morotssoppa, med jordnöts-lime-pesto till (typ mixa jordnötter med lite lime)

Haha, så känner jag också ibland, man har verkligen bara inte kommit på tanken innan... Men bättre sent än aldrig!

Något jag tycker är jättegott att ha kanel till är när jag gör fylld paprika o har i nötfärs, att krydda den med kanel blir skitgott! Och kanel på ugnsbakad aubergine... och på/i vaniljyoghurt... och på frysta bär... och och och.. haha^^

forts idag
mellis
två kokta ägg (fast de blev typ äggröra, vårt mikro-ägg har tydligen börjat närma sig pension...) och två ryvita-knäcken
lunch (lagar mat i skolan så de blir buffé mån-tors =) ) lite kycklinggryta med curry, lite dillkött, lite portergryta med sallad, lite fläskpannkaka med lingonsylt och pizzasallad, lite mannagrynspudding med björnbärssylt och så vatten och svart kaffe till
fika nu en kopp te indian spice.

//r

Kokar färsk tortellini nästan klar, blandar med purjo, gör en sås på grädde med vitlök och oregano och gräddar i ugnen i 20 minuter på 200 grader. Hur gör du? :)

Jag gör olika varje gång, har inte hittat något recept jag riktigt gillar ändå. Kanske ska pröva din och slänga i lite grönsaker bara också :)

För soppan röstar jag på indisk kycklingsoppa eller broccolisoppa, det är mina favoriter :p

Fortsatt hög tentaångest + sambo som är ute på festligheter = ingen middag :cry: Men jag hittade en liten köttfärssås-rest i kylskåpet så det blir nog att jag kokar pasta till det.

Vi käkar råa grönsaker till istället :)

Det blev inte soppa utan en god wok istället ... Men broccolisoppa, har du något recept på det? Det lät ganska smarrigt :d

Idag:

Frukost:
havregrynsgröt med skivade jordgubbar, lite hackad mandel och lättmjölk, 1 kokt ägg.

Lunch efter gymet: 1 proteinshake. Utelunch: sallad med mango/curry-dressing, varmrökt lax, minipotatisar och äpple + 1 bit rostat surdegsbröd till.

På balkongen efter lunchen (eftersom vi har sol och lä:D): 1 kopp kaffe med mjölk, 1/2 kiwi och 1/2 apelsin.

Eftermiddag: 1 grov macka med lite skivad kycklingfilé och paprika.

Kvällsmat: 1 kycklingfilé, vitlöksstekta champinjoner samt broccoli, rödlök, gul lök och babyspenat lite lätt wokat. 1 ugnsbakad aubergine i en röra med lite finhackad lök och grekisk yoghurt.

Kvällsgott: 1 kiwi, 2 jordgubbar, lite mörk choklad.

middag rostas, morots-tzatziki, två rostade brödskivor, isbergssallad, paprika, stekt banan med curry och stekt gul lök :d

//r

KL

Frukost: Havregrynsgröt med äpple och kanel, en kopp kaffe med mjölk.
Lunch: Panerad torskfile med remouladsås, ris och en morot. Ett glas mjölk.
Mellis: Två rostade mackor med smör, en kopp kaffe med mjölk.
Middag: En kycklingburrito, ett glas apelsinjuice.
Mellis: Ett knäckebröd med ost, en kopp te med mjölk och honung.

Idag:

Frukost: 2 kokta ägg och Varbergs drömsill. Vatten.

Mellanmål: vindruvor och ett äpple.

Lunch: tonfiskpaj med pajskal av vita bönor, sallad med isbergssallad, spenat och körsbärstomater. Mer vindruvor. Vatten.

Eftermiddagsfika: 1 raw-bakelse från ett nytt fik här intill, 1 kopp kaffe.

Ikväll: köttfärsröra med chili och svarta bönor, guacamole och tortillabröd.

Beroende på när vi äter kvällsmat blir det nog en kvargsmoothie antingen innan eller efter.

Frukost: Varmt vatten med ingefära och honung, 2 rostade mackor med aprikosmarmelad (:o) och ost, samt nån skorpa med samma pålägg
Lunch: Fiskgryta (lax med sparris och broccoli-sparris) och råris
Fika: Hemmagjord latte och bakelse från bageriet (:o!!)

KL

Märklig matdag idag...

08.00: Havregrynsgröt med äppelbitar och kanel, en halv kopp kaffe med mjölk.
12.00: En grov macka med ost, ett glas vatten.
14.00: En müslibar.
15.00: Tapas; caesarsallad + arancini + grillad halloumi lindad i bacon + en bit baguette. Ett glas vatten.

Just nu känns det inte som att det kommer att bli så mycket mer mat idag, även om planen var att göra omelette till middag. Ska träna vid 19 och får se vad jag känner för när jag kommer hem därifrån - innan dess blir det i alla fall inget förutom möjligtvis en näve russin för att få lite ny energi att träna på!

*kl*

Idag har jag ätit en styck smörgåstårtebit provencale på APT:t. Punkt.

Gaaah. Tillbaka på banan var det ju??
Jag ska steka "mager kebab" nu strax och äta sallad och "guacemole" till. Dvs avocado och kesellaröra. Imorgon ska jag vara duktigare!

Liknande trådar

Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
4 5 6
Svar
118
· Visningar
2 445
Senast: pepp
·
Kropp & Själ Jag har varit väldigt illamående ett bra tag och jag vet inte varför. Jag har alltid varit petig med maten och saker jag älskat kan jag...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
8 279
Senast: Inte_Ung
·
Skola & Jobb Ni vet när man hela tiden får höra att ”du är så stark” och hela kroppen och själen skriker ”jag orkar inte mer”. Hela livet har jag...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
13 998
Senast: malumbub
·
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
689
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama