Vad har/ska ni äta? Del III

Sv: Vad har/ska ni äta? Del III

kl

Dagens mat:

Frukost: 1 dubbelsmörgås med leverpastej, smörgåsgurka och paprika. 1 kopp kaffe

Lunch: Laxwallenbergare med quinoa, yoghurtsås och rödkålssallad. 1 liten bit morotskaka och 1 kopp kaffe på maten.

Middag: Minestronesoppa. 1 avocado på knäckebröd med philadelphia. 2 morötter.

Kvällsfika: Turkisk yoghurt med nötter, honung, kokos och jordgubbar. 1 äpple och 1 kopp te.

kl

Frukost: Turkisk yoghurt med banan och granola.

Mellanmål: Proteinbar (hemmagjord).

Lunch: Falukorvslåda med ris och grönsaker.

Mellanmål: Kvarg med hallon och blåbär.

Middag: Tomatsås med bacon och vita bönor, bulgur och en stor sallad. En apelsin till efterrätt.

Gott det lät :) Glömde svara angående broccolisoppan nu kom jag på. Jag brukar göra såhär: Skiva 2-3 potatisar och lägg i en kastrull med kanske en liter vatten, häll på 500-800 gram fryst broccoli (går säkert bra med färsk också, är säkert godare men aldrig prövat), pressa i två vitlöksklyftor och ha i två grönsbuljongstärningar. Låt koka upp tills broccolin och potatisen är mjuk, mixa då soppan och häll på någon/några dl grädde och späd med mer vatten om det behövs. Smaksätt med pressad citron, salt och peppar. Finns nog många varianter men jag gillar denna :) Riktigt snabb och enkel mat med minimal disk.

KL

Märklig matdag idag...

08.00: Havregrynsgröt med äppelbitar och kanel, en halv kopp kaffe med mjölk.
12.00: En grov macka med ost, ett glas vatten.
14.00: En müslibar.
15.00: Tapas; caesarsallad + arancini + grillad halloumi lindad i bacon + en bit baguette. Ett glas vatten.

Just nu känns det inte som att det kommer att bli så mycket mer mat idag, även om planen var att göra omelette till middag. Ska träna vid 19 och får se vad jag känner för när jag kommer hem därifrån - innan dess blir det i alla fall inget förutom möjligtvis en näve russin för att få lite ny energi att träna på!

Det blev både ett äpple på väg till träningen och en omelett när jag kom hem, så jag hade tydligen plats för lite mer mat trots allt ;)

kl

idag
frukost
en rostad franskbrödskiva med två kokta ägg, lite röd paprika och en kopp kaffe med mjölk.

//r

Idag:
Frukost: Havregrynsgröt med ägg, kanel och havremjölk
Lunch: Sojakorv, kokt morot, champonjoner, ris
Mellanmål: Ett äpple och 2 riskakor med jordnötssmör
Middag: Pannkakor med egengjord "hallonsylt", kvarg och grädde :d
Fredagsgott: Tänkte försöka mig på en chokladmousse gjord på avokado senare om jag inte är proppmätt efter pannkakorna fortfarande :D

Frukost: Bananpannkaka med kvarg och bär + en fralla
Lunch: Kycklinggryta med ris
Middag: rödvinsgryta med pasta
Mellis: 3 knäckebrödsmackor

Idag:

Pre-morgonlöpning: 1 kopp kaffe och 1 bit mörk choklad.

Frukost: Kvarg & yoghurt samt frysta bär med kokos, nötter, pumpafrön, tranbär & honung.

Lunch: Kikärtsgryta med matkorn.

Fika: Kladdkaka gjord på svarta bönor, kakao och dadlar. Första gången jag testade och det var förvånansvärt gott! (Jag lade dock till lite extra socker och hackad mörk choklad, ett par säkra kort iaf ;)). Serverades med vispad grädde och jordgubbar :d

Middag: Två tunnbröd med två stekta ägg. 1 smoothie på kvarg, hallon och ananas toppad med kokos, jordgubbar och honung. Samt ett gäng skedar jordnötssmör direkt ur burken (:angel: - jag är verkligen en sucker för jordnötssmör, kan typ inte köpa hem det för jag slukar det direkt).

Det var riktigt gott, faktiskt. Tack för receptet :)

Knapp
Idag blev det linssås med spagetti (ungefär som köttfärssås med spagetti fast med röda linser istället för köttfärs).

KL

Frukost: En skål havregrynsgröt med russin, ett kokt ägg och en kopp kaffe med mjölk.

Mellis: Ett äpple.

Lunch: Två grova bullar med kokt ägg och sallad, ett glas juice.

Mellis: En halv avocado och ett glas iskaffe.

Middag: Omelett på två ägg med tomat och ost, två glas vatten.

Kvällsgott: Morotsstavar med dip, juice.

Min rapport: oätligt :yuck:

Kanske funkar om man är en riktig sucker för avokado. Jag slängde det och åt mörk choklad istället ;)

kl

Frukost: Mellanfil och banan, två skivor rågbröd med smör, leverpastej/kalkon och gurka, ett glas mjölk.

Mellanmål: En raw nötbar.

Lunch: Lasagne med en hög grönsaker.

Mellanmål: Turkisk yoghurt med apelsin och lite granola.

Middag: Tacos med extra allt :p 5 digestivekex till efterrätt, totalt onödigt men gott. Alldeles för mycket läsk att dricka.

Min rapport: oätligt :yuck:

Kanske funkar om man är en riktig sucker för avokado. Jag slängde det och åt mörk choklad istället ;)

Ojdå, vad synd!

Jag skulle testa göra en annan sorts nyttig pudding/mousse igår, hade äggvita, messmör och banan och tänkte jag kunde vispa det så det blev tjockt... men jag måste ha tänkt konstigt, för det blev det inte.... Jag stoppade det i frysen, det blir nog bra som glass kanske iaf, hoppas jag.

--------------

idag
frukost
en toast med hemmagjord morots-tzatziki och messmör :d och så svart kaffe

//r

Cheat-meal igår kväll pga middag hos päronen:d

Frukost 1: ett glas mjölk och några mandlar, 1 liten bit banan.

Frukost 2: 1 mörk fralla med ost och skinka och grönsaker, 1 ägg, kvargsmoothie med hallon/mango/banan. Lite vindruvor, kiwi och melon. Kaffe med mjölk och sockerfri juice.

Lunch: tonfiskpaj med pajskal av vita bönor, isbergssallad och tomat, 1 glas vatten.

Em-fika: 1 liten bit kladdkaka och grädde.

Middag: MASSA revben, sallad, pommes stripes, tsatziki och hembakt surdegsbröd. Vatten.

Efterrätt 1: lite glass och kaffe med mjölk.

Efterrätt 2: lite ost och kex, vindruvor, melon och päron.

:D

kl

idag
frukost
toast med morots-tzatziki och messmör. min nya dille, vem hade anat att det skulle passa så bra ihop? Mmmm. Lite krasse också och så svart kaffe.

//r

KL

Brunch: Omelette med skinka och lök, en halv färsk ananas, två koppar te med honung.

Mellis: Ett knäckebröd med keso och krasse, en näve russin.

Middag: Spaghetti med köttfärssås, en minibaguette som doppades i olivolja & balsamvinäger.

Mellis: Blir turkisk yoghurt med färska hallon, blåbär och honung, en kopp te.

Igår lagade vi min favoritsoppa, den där indiska med kyckling, potatis, blomkål, morötter, spenat, kokos och mandel som jag alltid tjatar om känns det som :angel: Bakade som vanligt baguetter till som fick kalljäsa under natten.

Idag blev det tacos, med extra allt precis som zassoo uttryckte sig ;)

Liknande trådar

Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
4 5 6
Svar
118
· Visningar
2 439
Senast: pepp
·
Kropp & Själ Jag har varit väldigt illamående ett bra tag och jag vet inte varför. Jag har alltid varit petig med maten och saker jag älskat kan jag...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
8 279
Senast: Inte_Ung
·
Skola & Jobb Ni vet när man hela tiden får höra att ”du är så stark” och hela kroppen och själen skriker ”jag orkar inte mer”. Hela livet har jag...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
13 998
Senast: malumbub
·
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
689
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Löpcykel
  • Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30