Vad har/ska ni äta? Del III

Sv: Vad har/ska ni äta? Del III

Förvånansvärt god :) Men tror den blir ännu godare med kyckling i, i stället för tonfisk :)
Gillar du den?

Jag tyckte den var god! Tröttnade lite på fyllningen efter ett tag. Men kommer definitivt göra skalet igen! Kanske till en tacopaj eller nåt:up:

Jag gjorde den med köttfärs & mango chutney, det blev hur gott som helst! Bara så ni vet...;)

Nää, en variant köttfärsås beskriver nog innehållet bättre tror jag. Lite köttfärs, lite lök, lite paprika, lite krossade tomater, lite mango chutney och lite kryddor. Riven ost på toppen, et voilà! :)

Åh det ska jag prova någon dag i veckan :d ! Fast med sojafärs :) mango chutney alltså :love: nästan så jag kan äta det med sked :o

Glömde ju "skolmatan"-klassikern för mig. Ris, korvstråganoff, morötter och rhode island sås i en härlig blandning. Alltså inte bara allt på samma tallrik utan blandat i en riktig röra :d:D

kl

Frukost: Mellanfil med äpple, två skivor rågbröd med smör och ost/kalkon.

Mellanmål: Lite turkisk yoghurt med äpple.

Lunch: Sjömansbiff (inkl potatis då) med en hög grönsaker.

Mellanmål: Kvarg med mango. Choklad... lite för mycket choklad :angel:

Middag: Pasta med skinksås, sallad.

Ja som tacopaj kan det säkert vara svingott. Creme fraiche, riven ost och lite kryddor som blandas är såå otroligt gott ovanpå!

kl

Frukost(väääldigt sen): Kyckling panang och fullkornscouscos. Kladdkaka.
Lunch: Bananpannkaka med jordgubbskvarg.
Middag: Kyckling, broccoli med lättcreme fraich som sås. Massa mango.

Frukost: ett sportknäcke med 2 kokta ägg och kaviar. Vatten.

Efter gymet: 1 proteinshake

Lunch: hemgjord nötfärsburgare med 1/2 bröd, lättmayo, sriracha, sallad och tomat. 1 kiwi. Vatten.

Eftermiddag: en liten honungskola, några gram mörk choklad och 1 kopp kaffe med mjölk.

Kvällsmat: dubbla portioner fiskgratäng med citronpotatismos och dillsås:d Rivna morötter och kokta ärtor. Vatten.

Fika: ett par teskedar glass och 1/2 liten chokladdröm

KL

Frukost: Havregrynsgröt med äppelbitar och kanel, en kopp kaffe med mjölk.
Mellis: En näve valnötter.
Lunch: En panini med rökt ost, ruccola och äppelchutney, några pommes frites :d
Mellis: En mangosmoothie och en kopp kaffe med mjölk.
Middag: Pasta med köttfärssås, ett glas vatten.
Mellis: En skiva rågbröd med smör, en skål turkisk yoghurt med honung.

*knapp*
Gårdagens mat:

Frukost: Falsk mannagrynsgröt med jordgubbar, kokossocker och mandelmjölk.
Lunch: Lax, broccoli och en citronsås på CF och majjo
Fika: 2 ketobollar (typ smör, kokos och kakao)
Middag: Smoothie på avokado, hallon, aronia, kvarg, mandelmjölk och chiafrön, blev lite tjockt så åt det på tallrik med kokoschips. En kopp te. Några skivor ost och smörgåsgurka.

Mina middagar på jobbet blir inte allt för bra. Vi har inte möjlighet att äta riktigt mat så brukar bli något lättare. Och höll mig faktiskt igår när jag kom hem utan att äta upp kylen. Idag jobbar jag 12:30-16:30 så blir typ frunch och middag idag.

KL

Igår var jag hos en kompis för att pröva hennes nya baksten! Hon hade gjort surdegs-pizza-deg och sedan kokade vi tomatsås och hade på mozzarella, salami, tomat, lök och champinjoner. Alltså fattar ni hur gott hemgjord stenugnsbakad surdegspizza var eller?! :love: :love: Tror jag dog lite nästan.

Sedan hade hon till råga på allt bakat några slags franska små mini-chokladpajer till efterrätt, det kan ha varit det godaste jag ätit i efterrättsväg. Typ någonsin. Vet inte riktigt vad de innehöll, men någon chokladig mördeg, något chokladmousse-liknande och sedan chokladganache (och flingsalt). Ahhhh vill tillbaka till igårkväll :p

Mina middagar på jobbet blir inte allt för bra. Vi har inte möjlighet att äta riktigt mat så brukar bli något lättare. Och höll mig faktiskt igår när jag kom hem utan att äta upp kylen. Idag jobbar jag 12:30-16:30 så blir typ frunch och middag idag.

Det problemet känner jag igen! Jag har ofta föreläsningar typ 10-15 och jobbar sedan 16-23 utan rast, och det blir så himla himla svårt att få ihop någon vettig matdag! Vanligtvis äter jag frukost vid 8, lunch vid 12 och middag vid 18 men det funkar ju inte alls då. Brukar försöka äta en liten frukost, liten lunch och sedan en stor tidig middag vid 15. Sedan blir det något litet på stående fot under jobbpasset (typ en smoothie/frukt) och sen är jag vrålhungrig när jag kommer hem vid 23... DÅ är det lätt att äta upp hela kylen, men jag brukar kunna hålla mig till en yoghurt och en macka eller något i den stilen... Brukar. :p

KL

Igår var jag hos en kompis för att pröva hennes nya baksten! Hon hade gjort surdegs-pizza-deg och sedan kokade vi tomatsås och hade på mozzarella, salami, tomat, lök och champinjoner. Alltså fattar ni hur gott hemgjord stenugnsbakad surdegspizza var eller?! :love: :love: Tror jag dog lite nästan.

Sedan hade hon till råga på allt bakat några slags franska små mini-chokladpajer till efterrätt, det kan ha varit det godaste jag ätit i efterrättsväg. Typ någonsin. Vet inte riktigt vad de innehöll, men någon chokladig mördeg, något chokladmousse-liknande och sedan chokladganache (och flingsalt). Ahhhh vill tillbaka till igårkväll :p

Jag vill ha din mat-gårdag! Mmmm vad gott allt lät :d

Idag:

Frukost: kvargsmoothie med fryst hallon och mango, en skvätt apelsinjuice och en jordgubbe.

Lunch: fiskgratäng med citronpotatismos och dillsås, gröna ärtor och skivad röd och gul spetspaprika. Vatten. Ca 150 g vindruvor.

Eftermiddag: proteinshake

Kvällsmat: nötfärsbiffar med blandad sallad (bladspenat, isbergssallad, spetspaprika, cocktailtomater, groddar, avokado). Vatten.

Kvällsfika: vet ej, beror på om jag är hungrig efter jobbet. Eventuellt lite keso med färsk ananas.

kl

Frukost: Mannagrynsgröt med jordgubbssylt. Och mjölk såklart.
Lunch: Kyckling, broccoli, lite fullkornscouscous, crème fraish och sweet chilisås
Mellanmål: Kvarg blandat med yoggi, en banan.
Middag: Fullkornswrap med avokado, spenat, räkor, rhode islandsås och pressad citron. Två små kycklingspett.
Övrigt: Mangobitar.

Liknande trådar

Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
4 5 6
Svar
118
· Visningar
2 439
Senast: pepp
·
Kropp & Själ Jag har varit väldigt illamående ett bra tag och jag vet inte varför. Jag har alltid varit petig med maten och saker jag älskat kan jag...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
8 279
Senast: Inte_Ung
·
Skola & Jobb Ni vet när man hela tiden får höra att ”du är så stark” och hela kroppen och själen skriker ”jag orkar inte mer”. Hela livet har jag...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
13 997
Senast: malumbub
·
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
686
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp på vintern
  • Barmarksdrag/canicross
  • Valp 2025