Vad har/ska ni äta? Del III

Sv: Vad har/ska ni äta? Del III

Kul att du gillade dom :) Tänkte testa göra dom igen i veckan med annan fyllning!

Gårdagen:

Brunch: chokladproteinpannkakor med skiavde jordgubbar, banan och vispad grädde. Kaffe

Em: en sån där liten keso-mellanmål

Em 2: 1 päron. Vatten

Em 3: en riskaka, lite vindruvor

Kvällsmat: grillad fläskfilé och fläskkarré, klyftpotatis, blandad sallad, lite ketchup. Vatten.

Ingen riktig ordning på det hela igår;)

Brunch:
65700bf6b26d11e3af9f1288740df9b5_8.jpg

Senast ändrad:

Okej, bilden blev så ful och fick raderas ;)
Men dagens brunch bestod av:
1 löskokt ägg, bacon, och 3 havrechokladplättar :)

kl

Gårdagens.

Extremt sen frukost: Mellanfil med bär och granola, två knäcke med bregott och ost/leverpastej och gurka, ett glas mjölk.

Middag: Våfflor med mango, hallon, jordgubbar och vispad grädde.

Efterrätt: Glass.

:) ja, det gjorde jag verkligen! Kul, då får du skriva sen hur de blev!

Jag har faktiskt gjort två till idag... :o:p Denna gången fyllde jag dem med stekta kantareller, får se när det blir att avsmaka dem!

//r

Har du nån bild på hur dina blev? Mina blev verkligen skitfula, fast då var jag stressad och drack vin samtidigt :D

Mycket finare än mina :D mina blev ju giiiigantiska och sprack lite här och där, haha. Nya tag i veckan, funderar lite på nån god fyllning, blev så torrt med kidneybönor i...

Haha, aaw vad snäll du är. Jag funderar faktiskt på att göra dem som skoluppgift om några veckor, så måste ju öva!!
Jag tycker det var lite charmigt att de sprack lite så man såg lite av fyllningen, faktiskt =)

Ja, jag hoppas att mina som jag gjorde senast o hade svamp i inte blir torra... återstår att se! Man får ha någon röra (tzatziki?<3) till annars.

//r

dagens
frukost
äggrulle med kanel i och så fylld med mannagrynsgröt gjord på chokladmjölk. vallmofrön på och svart kaffe till
lunch kikärtspiroger med rödlök och tomatpuré inuti och med vallmofrön på (fast de första jag gjorde var godare, hade i för lite salt i dessa! och så gillar jag egentligen inte röd lök, men man tager vad man haver). frysgrönsaker (morot, haricot verts, ärtor, blomkål) till. nu en kopp svart kaffe på maten.

//r

KL

Frukost: Mannagrynsgröt med björnbärssylt
Lunch: Två burkar makrill. Ångrar att jag "sparade pengar" genom att köpa ICAs makrill i stället för Abbas (eller vilken den vanliga nu är). Det är ju typ 80% tomat och 20% fisk i ICAs :banghead:

*knapp*
Fredag

Frukost: två mosade ägg med smör, två kesoplättar med kanelsmör emellan och te.
Lunch: Kesoplättar med kanelsmör emellan.
Middag: Tacos med ostchips
Kvällsfika: Lchfkladdkaka.

Lördag:
Frukost: Falskmannagrynsgröt med jordgubbar och mandelmjölk
Mellanmål: 1 proteinshake
Lunch: Lowcarbmål på Max
Fika: Mandeltårta på IKEA
Middag: Kinamat och sushi

Hade min ätar dag igår.

Idag:
Frunch: 2 kokta ägg, ostbacon, te, smoothie, fröknäcke med ost.
Fika: Lchfkladdkaka
Middag: Ungsstekt kyckling och cowlslaw.

kl

Frukost: Turkisk yoghurt med banan och granola, en skiva solrosbröd med bregott och ost/salami/gurka resp. leverpastej/gurka

Lunch: Korv- och bönsås med tortellini och grönsaker.

Middag: Torsk i ugn med grönsaker och cf-sås, kokt potatis, extra sallad.

KL

Frukost: Havregrynsgröt med russin, kaffe med mjölk.

Lunch: Lite chicken korma med bulgur och en liten bit naan, sallad och ett glas ananasjuice.

Mellis: En kopp kaffe med mjölk, en skål päronyoghurt. Två glas vatten.

Middag: Cupasoup tomatsoppa med en klick crème fraiche och några brödkrutonger samt en skiva rågbröd med smör och salami. Ett glas mjölk till.

Fika: En scone med smör och marmelad, en kopp te med mjölk.

Idag!

Sen frukost: två fiberrost med Bregott och 2 stekta ägg. Kvargsmoothie och kaffe med mjölk.

Efter löpning: ca 4 dl lättmjölk och 10 mandlar

Kvällsmat: baconlindad kycklingfilé med frästa grönsaker (champinjoner, lök, spenat, broccoli och morot). Vatten.

Efterrätt: färsk ananas med en mix av vaniljproteinpulver, kvarg och frysta hallon. Gott!:d Provade också att micra lite chokladproteinbar och åt med lite grädde för att se om det skulle bli lite som kladdkaka. Det blev det inte:p

kl

Forts på min dag
mellis en halv rostad brödskiva, hummus (hemgjord) och morot.
fika två koppar té med chokladsmak
middag hemmagjorda köttbullar kryddade med citron och mynta, mums blev dom! och så stekt sötpotatis med kanel på och ett grekiskt färdigköpt grillspett (zucchini, fetaost, lök, paprika, cocktailtomat i olivoljemarinad), ett litet glas rött vin till och så blir det frysta björnbär till efterrätt.

=)

//r

kl

Frukost: Thé och två knäcke med randig kaviar.
Lunch: Baguette med räkröra.
Mellanmål: Protein Control banan/blåbär.
Middag: Spagetti och köttfärsås. 4 rutor mjölkchoklad och vindruvor.

kl

Frukost: Turkisk yoghurt med banan och granola.

Mellanmål: Hemmagjord proteinbar.

Lunch: Torsk i ugn med grönsaker och cf-sås, kokt potatis.

Mellanmål: Kvarg med mango.

Middag: Hemmagjord hamburgare.

Dagens:

Frukost: kvargsmoothie med hallon, mango, lite apelsinjuice och krossat linfrö

Lunch: baconlindad kycklingfilé med frästa grönsaker (champinjoner, lök, spenat, broccoli och morot). Vatten.

Em-fika: 1 bit choklad/banankaka som en kollega så snällt hade med sig en trött måndagseftermiddag och 2 koppar kaffe med mjölk:D

Efter gymet: 1 proteinshake

Kvällsmat: 1 vegschnitzel med kikärtor och tomat. Vatten.

+ att det strax blir en apelsin och en kopp te tror jag:d

Liknande trådar

Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
4 5 6
Svar
118
· Visningar
2 437
Senast: pepp
·
Kropp & Själ Jag har varit väldigt illamående ett bra tag och jag vet inte varför. Jag har alltid varit petig med maten och saker jag älskat kan jag...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
8 279
Senast: Inte_Ung
·
Skola & Jobb Ni vet när man hela tiden får höra att ”du är så stark” och hela kroppen och själen skriker ”jag orkar inte mer”. Hela livet har jag...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
13 995
Senast: malumbub
·
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
686
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama