Vad har/ska ni äta? Del III

Sv: Vad har/ska ni äta? Del III

kl

Frukost: Vaniljmusli med mjölk
Lunch: Salladsbaren och isthé
Mellis: 2 koppar kaffe
Middag: Färsk tagiatelle och chiliköttfärsås
Övrigt: 1 pigalle och 1 burk Coca Cola

kl

idag
frukost
linsgryta aka utspädd hummus, en rostad halv brödskiva med ett kokt ägg, svart kaffe.

-------------

Ni kommer väl ihåg att det är våffeldagen idag? =) Blir det våfflor? Hur äter ni dem, med vilka tillbehör? =)

//r

*knapp*
Gårdagen:

Frukost: Falskmannagrynsgröt med jordgubbar och mandelmjölk, te.
Lunch: ägghack med majjo och paprika samt en proteinshake
Middag: Falukorv med gräddstuvad vitkål
Kvällsfika: te med fröknäcke och goda ostar.

Nöjd med gårdagen.

Jag ska äta våfflor! Äter dem i år med vaniljprotein/hallon-fluff samt färska jordgubbar och blåbär:love:

Det låter gott!:d

-------------------

forts på min dag;
fika en kopp svart kaffe
mellis sex stycken nötfärsköttbullar med citron, mynta och vitlök, gröna bönor och gröna ärtor till
lunch lammfärslasagne :d, liten bit entrecote med aromsmör, lite tomatsalsa och coleslow med vitlök. nam nam.

//r

Frukost: 1 dl havregurt och corn flakes
Lunch: Plocksallad från ica med räkor, ägg, ruccola, tomat, gurka och rödlök samt vitlöksdressing, en fralla och en cola zero
Mellis: 100 g chokladkaka :D
Middag: Tacos gjord på kidneybönor :love:

KL

Frukost: En skål mannagrynsgröt med jordgubbssylt, en kopp kaffe med mjölk.
Lunch: Sallad på ruccola, bulgur, paprika, gurka och vinägrett. Två kokta ägg samt två glas vatten till.
Mellis: En scone med smör och marmelad, två koppar te med mjölk.
Middag: En Cupasoup tomatsoppa med en klick creme fraiche, ett glas mjölk.
Mellis: Ett skivat päron med keso, en kopp te med mjölk.

kl

Frukost: Spagetti och köttfärsås, 2 rutor choklad och vindruvor.
Lunch: Jordgubbskvarg
Middag: Hemgjord pizza med köttfärssås, salami, banan, Gräddädel, mager riven ost och lite parmesan, pepsimax att dricka. 2 rutor choklad och vindruvor.

Idag:

Frukost: 1 fiberrost med 2 kokta ägg, te med lite honung och mjölk.

Fm: kaffe med mjölk

Lunch: Stor portion kålpudding, 1/2 potatis och några matskedar sås, lingon, rivna morötter och kokta morötter. Vatten. Kaffe med mjölk.

Em: 1 banan, 1 ruta Marabou, kaffe med mjölk.

Kvällsmat: 2 våfflor med massa vaniljprotein/hallonfluff, jordgubbar, blåbär, lite grädde och ett par teskedar sylt. Kaffe med mjölk. Vatten.

Herregud vad jag druckit kaffe idag:p

kl

Frukost: Musli med mjölk
Lunch: Ceasarsallad med ceasardressing
Middag: Hemmabakad pizza

kl

pepp: Åh, havregurt, det är så gott! Fast jag har inte smakat den nyaste, den exotisk/tropisk eller vad den heter, har du? Är den god?

detordnarsig: Köttfärssås på pizza är så gott! Och banan med.

forts min dag:

middag sex stycken citron/mynta/vitlöks-köttbullar, ett grekiskt färdigt grillspett och så stekt rödlök
efterrätt en chokladvåffla med hjortronsylt och sirap

//r

Nä jag har bara vågat mig på den med jordgubbssmak än så länge :D men ska testa den andra nästa gång!

Åh, så du har inte smakat den naturella heller? Eller? Den är iallafall jättegod!

Det är synd att de ska vara så satans dyra bara.

//r

kl

Frukost: Spagetti och köttfärsås, 2 rutor choklad och vindruvor.
Lunch: Jordgubbskvarg
Middag: Hemgjord pizza med köttfärssås, salami, banan, Gräddädel, mager riven ost och lite parmesan, pepsimax att dricka. 2 rutor choklad och vindruvor.

Förlåt för att jag påpekar det, men spagetti och köttfärssås till frukost?! Och banan och köttfärssås på pizza?! På samma pizza dessutom?! :eek: Det låter minst sagt... intressant! ;)

(och det här absolut inte menat som kritik, jag blev bara lite chockad! ;))

kl

Igår, dvs våffeldagen! :)

Frukost: Kvarg & yoghurt med hallon, rågpuffar, torkade tranbär, linfrön, valnötter och honung. 1 kopp kaffe.

Lunch: Falafel med hummus, tomatsås, gröna linser, jättemycket olika sorters sallad (åt på lunchrestaurang). 2 limpmackor och 1 kopp kaffe till.

Mellanmål: 1 apelsin

Middag: En liten portion pastasallad + 2 våfflor med grädde, bär och mammas hemgjorda hallonsylt :d

Nä, bara jordgubben :)
Jo det är jäkligt trist, men det är den enda youghurten jag kan äta så det är bara att punga ut!

Men åh, riktig mat till frukost är ju det bästa som finns! Jag äter det gäääärna! :d Banan och köttfärssås på pizza däremot, där är jag med dig :D

Förlåt för att jag påpekar det, men spagetti och köttfärssås till frukost?! Och banan och köttfärssås på pizza?! På samma pizza dessutom?! :eek: Det låter minst sagt... intressant! ;)

(och det här absolut inte menat som kritik, jag blev bara lite chockad! ;))

Måltid som måltid, vilken tid klockan visar bryr sig inte min aptit om det minsta ;) Jag vet inte vem som bestämt att man måste äta "frukostmat" på morgonen och exakt vad som är frukost egentligen. Jag äter det jag gillar och är sugen på och har hemma :)

Banan och köttfärsås på pizza är en gudomlig kombination! Speciellt med mögelost då :d Du borde prova! Jag längtar redan till imorgon när jag ska äta den igen! Risken är stor att det blir till frukost dessutom ;)

(känner mig inte kritiserad, bara lite förvånad att denna fina pizza kan chocka någon ;) och lite sorgsen att detta goda recept verkar vara så okänt och så många därmed inte fått avnjuta denna delikates :p)

Liknande trådar

Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
4 5 6
Svar
118
· Visningar
2 437
Senast: pepp
·
Kropp & Själ Jag har varit väldigt illamående ett bra tag och jag vet inte varför. Jag har alltid varit petig med maten och saker jag älskat kan jag...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
8 279
Senast: Inte_Ung
·
Skola & Jobb Ni vet när man hela tiden får höra att ”du är så stark” och hela kroppen och själen skriker ”jag orkar inte mer”. Hela livet har jag...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
13 995
Senast: malumbub
·
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
686
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama