Vad har/ska ni äta? Del III

Sv: Vad har/ska ni äta? Del III

*knapp*

Frukost: Falsk mannagrynsgröt med jordgubbar och mandelmjölk, 3 skivor fröknäcke.
Mellanmål: Sorbe av hallon, citron, mandelmjölk, kokosvatten toppat med kokoschips. Skulle blivit smoothie men vart så fast i konsistensen.
Middag: Kycklinggryta och stekt vitkål.

Blir antagligen någon form av kvällsfika med. Jobbar som sagt lite knasigt idag så det blev ingen lunch tyvärr. Så skippar träningen för att jag inte ätit ordentligt.

Idag:

Frukost: kvargsmoothie med fryst hallon och mango, en skvätt apelsinjuice och en jordgubbe.

Lunch: fiskgratäng med citronpotatismos och dillsås, gröna ärtor och skivad röd och gul spetspaprika. Vatten. Ca 150 g vindruvor.

Eftermiddag: proteinshake

Kvällsmat: nötfärsbiffar med blandad sallad (bladspenat, isbergssallad, spetspaprika, cocktailtomater, groddar, avokado). Vatten.

Kvällsfika: vet ej, beror på om jag är hungrig efter jobbet. Eventuellt lite keso med färsk ananas.

+ 2 mariekex på em-fikan och kommer nog defintivt bli lite keso och frukt när jag kommer hem. Är hungrig:D

Alltså, köpte en jättefin ananas för ett par dagar sedan och har typ gått och tittat på den och tänkt på hur fantastiskt god den kommer vara (ja, alltså, jag ÄLSKAR frukt) och så åt jag lite nu till kvällsfika och DEN VAR SÅ JÄVLA GOD:love: Kan gå och lägga mig lycklig:D

Ååhh ja ananas är ju SÅ gott! Förstår att du somnade lycklig igår :D

KL

Igår åt jag grönsaksbiffar gjord på typ fetaost, broccoli, lök och lite potatis. Matig sallad med massa frön och nötter till det.

Idag fyller sambon år så vi tänkte äta ute, inte säker på vad det blir ännu :)

KL.

Gårdagens:
Frukost: Proteinshake
Lunch: Linsgryta med potatis
Mellanmål: Havregurt med corn flakes och tre skivor rökt paprikakryddad kalkon
Middag: Hemmagjorda falaflar, quinoa, en halv avocado och aioli
Kvällsgotta:
bad8ae30afa311e38229123c760e532b_8.jpg

Vad är falsk mannagrynsgröt? =)

-----------
idag
frukost
äggrulle med kanel och vallmofrön och så mannagrynsgröt inuti, mums mums. svart kaffe till.

//r

Idag:
Frukost: Hembakt valnöts-rågbröd med ost/cream cheese. En liten mugg smoothie till
Lunch: Fullkornstagliatelle med ärtpesto, mozzarella och solrosfrön
Middag: Ska skämma bort mig själv med kallrökt lax, sparris, blåmögelost, frökex, fikonmarmelad och sallad :d
Filmgottis: Hemgjord banan/chokladglass med färsk mango

Är ledig efter tentor, och var jätte hungrig när jag handlade, så det slutade med student-lyxmat big time :D because I'm worth it

Falsk mannagrynsgröt: smör, ägg, fiberhusk och grädde som man kokar till en gröt :) Jag som inte kan äta mannagryn är barnsligt förtjust i detta.

*knapp*
Min dag idag då...

Frukost: Hallon/laktriskvarg med kokoschips
Lunch: Kycklinggryta med vitkål
Mellanmål: macadamianötter, proteinshake och en bit av min egna proteinbar.
Middag: Stekt fisk med citronmarineradbroccoli
Kvällsfika: Kesoplättar med jordgubbssylt (steviasötad)

Kl

Frukost: Bananpannkaka med jordgubbskvarg.
Mellanmål: Färdig Nutrilett smoothie, såg sen att den gick ut 2013... Smakade bra iaf ;)
Lunch: Fullkornswrap med räkor, spenat, avokado, rhode islanddressing och pressad citron. Två rutor mjölkchoklad.
Middag: Fläskpannkaka med lingonsylt. En massa mango och två rutor mjölkchoklad.

Sjukt nöjd med mig själv att jag inte ätit upp hela chokladet!

Idag!

Frukost: kvargsmoothie med hallon, mango, lite apelsinjuice och lite krossat linfrö.

Lunch: nötfärsbiffar med blandad sallad (bladspenat, isbergssallad, spetspaprika, cocktailtomater, groddar, avokado, riven morot). Vatten.

Em: 1 kiwi och lite färsk ananas, ett par valnötter.

Kvällsmat: omelett på 3 ägg och lite mellanmjölk, kalkonskinka, paprika och lite 17%ig ost ovanpå:d Lättkokt broccoli. Vatten.

"Efterrätt": 1 kopp kaffe, 1 proteinbar "coconut dream":D

en bit av min egna proteinbar.

Spännande! Recept? :)

Sjukt nöjd med mig själv att jag inte ätit upp hela chokladet!

Toppenbra jobbat, heja dig! :banana;

KL

Frukost: En skål turkisk yoghurt med skivad melon och päron, en halv kopp kaffe med mjölk.

Lunch: Ett tortillabröd med skivad marinerad kycklingfilé, sallad, majs och lite crème fraiche.

Mellis: En müslibar, en liten latte.

Middag: Samma som lunchen, fast det blev två sådana wraps.

Mellis: Turkisk yoghurt med honung och valnötter, en skiva melon och en kopp te med mjölk.

Idag:

Frukost: kvargsmoothie som vanligt + "fredagsfrukost" på jobbet så 1 och 1/4 (:D) mjuk fralla med 1 kokt ägg och kaviar, en bit skinka, ost och marmelad (inte allt på samma;)). Kaffe med mjölk.

Lunch: fiskgratäng med dillsås och citronpotatismos, 2 rivna morötter, vatten.

Eftermiddagsfika: 3 apelsin-noblesse, kaffe med mjölk

Efter gymet: 1 proteinshake, 1 apelsin, 5 mandlar

Ikväll: ska äta ute på restaurang så vi får se vad det kan tänkas bli:D

Oh, så gott! Jag åt två våffelhjärtan med jordgubbar på (svenska frysta sen i somras) igår, mums var det!

idag
frukost
mannagrynsgröt på chokladmjölk, en halv brödskiva med ett kokt miniägg och så kaffe med chokladmjölk i
lunch blir kikärtspiroger gjorda efter recept jag sett här i tråden! blir spännande! Har fixat dem redan och de ser fina ut och luktar gott iaf!

//r

KL

Frukost: En skål Cheerios med skivat päron & äpple, en knäckemacka med ost och två koppar kaffe med mjölk.

Lunch: Fruktsallad (päron, äpple och färsk ananas) med keso, en halv avocado och en skiva vitt bröd med smör.

Mellis: En kopp kaffe med mjölk, en skål grekisk yoghurt med honung.

Middag: Blir Cashew Chicken Korma med ris och peshwari-naan från den indiska restaurangen runt hörnet samt ett glas vin eller två :d

Frukost: Vaniljmusli med mjölk
Lunch: 2 koppar kaffe och en halv nötkaka
Mellis: Färska spanska jordgubbar :love:
Middag: Blir troligtvis fläskfilé med räfflade potatisskivor (om vi nu orkar laga..)

kl

mums mums blev kikärtspirogerna till lunch, så fixade två till som blir lunch imorgon! =)

mellis mannagrynsgröt på dinkeldryck och med vallmofrön på och en halv brödskiva med ett minilitet kokt ägg på.

//r

Originalreceptet: (från Pepps blogg) =)

Du behöver:

♥ 1 burk kikärtor + 1 msk vatten
♥ 1/4 paket jäst
♥ 1 dl ljummet vatten
♥ 1 msk olja
♥ 1 krm salt
♥ 2,5 dl dinkelmjöl fullkorn (eller annat mjöl)
♥ Ägg till pensling

Skölj och mixa kikärtorna med en matsked vatten (funkar fint även om det inte blir helt slätt). Lös upp jästen i ljummet vatten och blanda med olja, salt och kikärtorna.

Rör ner mjölet och jobba ihop en deg, förslagsvis med degkrokar. Låt jäsa i 30 minuter. Dela upp dagen till valfritt antal piroger, platta ut till rundlar och lägg på fyllning. Vik ihop och pressa ihop kanterna med gaffel. Pensla med ägg, strö eventuellt frön på och grädda 15 min i 200 grader.

-----------------------

Jag ville inte göra så många och jag hade inget dinkelmjöl, så jag gjorde såhär:

2 st:

40 g torkade = ca 100 g kokta kikärtor
5 g kallpressad rapsolja
8 g jäst
30 g vetemjöl + 10 g till utbaket
ca 0,5 dl vatten
salt

koka, skölj o mixa kikärtorna. Lös upp jäst o salt med ca 0,5 dl ljummet vatten. I med oljan o de mixade kikärtorna och mjölet. Låt jäsa 30 min. Platta ut till två rundlar o på med fyllningen (jag fyllde med lök stekt med spiskummin, salt o lite tomatpuré och sambal oelek) o baka in fyllningen (det blev lite kladdigt, men jag ville inte ha i mera mjöl, annars kan man ha det) o nagga kanten med gaffel. Pensla med lite vatten och in i ugnen 15 min i 200 grader. Min andra laddning strödde jag vallmofrön över med efter att jag penslat, vallmofrön är min senaste last^^.

Säg gärna hur dina blev!

//r

Liknande trådar

Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
4 5 6
Svar
118
· Visningar
2 439
Senast: pepp
·
Kropp & Själ Jag har varit väldigt illamående ett bra tag och jag vet inte varför. Jag har alltid varit petig med maten och saker jag älskat kan jag...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
8 279
Senast: Inte_Ung
·
Skola & Jobb Ni vet när man hela tiden får höra att ”du är så stark” och hela kroppen och själen skriker ”jag orkar inte mer”. Hela livet har jag...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
13 997
Senast: malumbub
·
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
686
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Halloweenmat
  • Adventskalendertråden 2024
  • Menskopp

Hund, Katt, Andra Djur