Vad har/ska ni äta? Del III

Sv: Vad har/ska ni äta? Del III

Och så dagens meny:

Frukost: Mannagrynsgröt och jordgubbssylt, och mjölk såklart.
Lunch: Den ljuvliga pizzan ;) Pepsi max till och banana split glass till efterrätt, och lite vindruvor.
Mellanmål: Mera pizza...
Middag: Spagetti och köttfärsås, vindruvor och mango till efterrätt.

*knapp*

Gårdagens:

Frukost: Fröknäcke med ost och en kopp te
Lunch: Falsk mannagrynsgröt med jordgubbar och mandelmjölk (ja jag verkar har kört fast på det.
Mellanmål: Nötter
Middag: Kyckling med coleslaw
Fika: Ost, kokt medwurst och nötter

Dagens:
Frukost: 2ägg mosat med smör, en kopp te.
Lunch: Sesampanerad fisk och broccoligratäng
Mellanmål: Kvarg med hallon och nötter
Middag: Fläskkottletter med ungsrostad broccoli, brysselkål och vitkål till det vitlöksmajjo
Kvällsfika: Chokladmousse på kokosgrädde.

Summering. Alldeles för mycket i två dagar. :( Nu får det försöka bli skärpning!

kl

Dagens:

Frukost: Min standard just nu, dvs kvarg & yoghurt med hallon, valnötter, tranbär, linfrön, rågpuffar och honung. 1 kokt ägg med kaviar och 1 kopp kaffe.

Lunch: Löksoppa med 2 hembakta bröd samt 1 knäckemacka med ost och smör.

Fika 1: 1 cappucino, 1 äpple

Fika 2: 2 knäckemackor med leverpastej och smörgåsgurka. Ett gäng mandlar och dadlar.

Middag: Grönsaks- och köttfärswok med råris. 1 glas mjölk till. Färsk ananas med kokos och vaniljkvarg till efterrätt.

Mätt och belåten. Glad att jag åt ett extra, lite rejälare mellanmål då jag sprang ett rätt hårt pass ett par timmar senare och middagen blev sen.

Vilket märke på råris köper du?

KL

dagens mat:

Frukost: 2ägg+1 banan (mosade och stekta som bananpannkaka) toppade med 1dl hallon ½ dl kvarg

1 kopp vaniljté och en finsk pinne

Lunch: Lammstek med rödvinssky och broccoli

Fika: En belgisk våffla med nutella, grädde och banan en kopp thé

Nånslags middag: 1 banan, nutella, grädde...
Sen skulle jag laga mat, men det blev inte så eftersom jag inte ville äta innan träning så jag åt
3 skedar nutella, och drack 1 Celsius cola (skitäcklig, lime vart slut!:()

Ska ta nått mer att äta nu.

Men åh, riktig mat till frukost är ju det bästa som finns! Jag äter det gäääärna! :d Banan och köttfärssås på pizza däremot, där är jag med dig :D

Måltid som måltid, vilken tid klockan visar bryr sig inte min aptit om det minsta ;) Jag vet inte vem som bestämt att man måste äta "frukostmat" på morgonen och exakt vad som är frukost egentligen. Jag äter det jag gillar och är sugen på och har hemma :)

Banan och köttfärsås på pizza är en gudomlig kombination! Speciellt med mögelost då :d Du borde prova! Jag längtar redan till imorgon när jag ska äta den igen! Risken är stor att det blir till frukost dessutom ;)

(känner mig inte kritiserad, bara lite förvånad att denna fina pizza kan chocka någon ;) och lite sorgsen att detta goda recept verkar vara så okänt och så många därmed inte fått avnjuta denna delikates :p)

Hmm... If you say so! :cautious: :p

Jag gillar varken banan eller mögelost och är inte så förtjust i pizza, så jag tror jag skippar det där trots allt. Kanske skulle tipsa min bananoman till kompis om det dock!

KL

Frukost: Havregrynsgröt med äppelbitar, ett kokt ägg och en kopp kaffe med mjölk.
Lunch: En hallon/jordgubb/björnbärssmoothie på lättyoghurt, ett Ryvita-knäcke med keso.
Mellis: En kopp kaffe med mjölk, en havrebar med äppelsmak.
Efter gymmet: Ett halvt äpple.
Middag: En hamburgare med rödlök, avocado och ajvar relish, några klyftpotatisar och en hallon-mojito.

Mätt. Så mätt.

Vilket märke på råris köper du?

Igår var det Ekologiskt från Risenta. Jag älskar verkligen råris, så mycket godare än allt annat ris (men koktiden kräver ju lite mer planering, ofta tar det en timme.... fast igår hann jag blötlägga riset ca 2 h innan kokning, då räckte 35 min).

1 kopp vaniljté och en finsk pinne

Jag läste "fisk pinne" först och tänkte att det var ju ett intressant mellanmål :D

Kl

Dagens planerade mål

Frukost: 1 dl keso + 1 dl kvarg, 1dl hallon samt kanel/kokos, te och ett stort glas vatten
Mellanmål: banan alt annan frukt
Lunch: pannbiff med grönsaker
Mellanmål: 0,5 dl naturella nötter och ett äpple
Middag: Wraps med kyckling, bacon och grönsaker

Sen är tanken en sockerfi dag och därmed skall det helst inte slinka ner något sött under dagen :) lättare sagt än gjort dock!

Gårdagen:

Frukost: kvargsmoothie med hallon, mango, banan och krossat linfrö

Lunch: ärtsoppa (sån i rullpack, Findus) och1 knäckemacka med ost, 2 noblesse, vatten.

Eftermiddag: 2 koppar kaffe med mjölk, lite oreo-kladdkaka med grädde och 1 äpple

Efter gymet: 1/2 proteinshake

Kvällsmat: massa laxfilé med smörstekt sparris, sötpotatismos och wokad paprika/lök/broccoli. Vatten.

Kvällsfika: 1 kiwi, mer vatten.

----------------------------------

Idag är planen typ:

Frukost: kvargsmoothie med hallon, mango, banan, krossat linfrö och havregryn. 1 havreknäcke med bregott.

Lunch: nånting med typ tonfisk/halloumi/soltorkad tomat/grönsaker och lite pasta. Kanske blir en tomatsås typ. Vatten.

Em: drygt 100 g keso med en skivad kiwi. Kaffe med mjölk.

Kvällsmat: laxfilé med smörstekt sparris, sötpotatismos och wokad paprika/lök/broccoli. Vatten.

Kvällsfika: Kanske en apelsin eller nåt:)

Frukost: 2ägg+1 banan (mosade och stekta som bananpannkaka) toppade med 1dl hallon ½ dl kvarg

:) Så gott med bananpannkaka.

------------------

min dag
frukost
äggvåffla (bara uppvispat ägg som jag stekte i våffeljärnet, funkade fint!) med en nötfärskorv och stekta kantareller, svart kaffe.

pepp: Okej, ja då är det ju så. Du äter inte soja-yoghurt heller?

//r

*KL*

Frukost: 1 kopp te, 2 rostade mackor (grovt & nyckelhålsmärkt bröd!) med leverpastej.
Mellanmål: A-fil med müsli och lite extra russin.

Sen har jag inte kommit speciellt mycket längre ;) Till lunch blir det gulaschsoppa eller något annat "spännande" som finns i kylen eller skafferiet!

Nä är sojakänslig :)

Idag har jag stått och gräddat våfflor till gubbarna på mitt jobb...
Min lunch blev dock bönpaj med skinka och broccoli!

*knapp*
Min plan idag ser ut såhär:

Frukost: Falskmannagrynsgröt med jordgubbar och mandelmjölk. Te
Mellanmål: Proteinshake efter gymmet
Lunch/middag: Ostpizza
Kvällsfika: Te och fröknäcke.

Jobbar 16-21 idag och ska försöka att INTE småäta under arbetspasset. Ska försöka äta ordentlgit med ostpizza så jag verkligen står mig idag.

KL

Frukost: En skål päronyoghurt och en kopp kaffe med mjölk.
Mellis: En cappuccino och en Kinder Bueno.
Lunch: En grov dubbelmacka med kokt ägg, en flaska citronvatten.
Mellis/resesnacks: Ett päron, en liten påse blandade nötter och vatten.
Middag: Kommer att bli mammas äggakaga med bacon och lingonsylt :love:

Blir säkert något annat svenskt gottis framåt kvällen också, helst kanelgifflar eller Ballerinakex om jag får bestämma! :D

Mellanmål: 2 små bullar och en coco :banghead:
Middag: Vitlök/chililax, quinoa, avocadosalsa och aioli!

kl

Frukost: 3 frukostknäcke med salami.
Lunch: Pizza (nu är den slut;)).
Mellanmål: Banan, 3 chokladcookisar.
Middag: 2 wrap med räkor, avokado, spenat, surimisticks, dressing och pressad citron. Glass och två rutor mjölkchoklad.

*knapp*
Var inte hungrig efter ostpizzan igår så jag drack te under passet på jobbet och sen när jag kom hem. Var knappt hungrig nu när jag vaknade. Men har ätit och ska börja dagen alldeles snart. :)

Oj, det verkar lite meckigt men kanske värt att testa!

haha fiskpinnar kanske vore ngt som snacks :D

kl

Frukost: Frukostknäcke med salami. Lite Gräddädel.
Lunch: Fullkornswrap med avokado, räkor, surimi, spenat och rhode islanddressing. Bananasplitglass.
Middag: Samma som lunch, men utan glass.
Istället för plugg-godis nu ikväll: Mango och banan med vaniljkvarg. En frukostknäcke, Gräddädel och fikonmarmelad. En massa thé.

*knapp*
Bra matdag idag!

Frukost: Falskmannagrynsgröt med jordgubbar och mandelmjölk. Te
Mellanmål/Lunch: En liten bit ostpizza sen igår och en proteinshake.
Middag: Gratinerad kyckling och grönsaker slungade i olivolja
Kvällsfika: Ostchips.

Gårdagen!

Frukost: kvargsmoothie med banan, hallon, mango, krossat linfrö och havregryn.

Efter gymet: 1/2 proteinshake

Lunch: 2 kokta ägg och typ 4 bitar Varbergs drömsill. 1,5 grov scones med Bregott och honung. Kaffe med mjölk.

Em: 1 äpple

Em 2: 1/2 scone med Bregott, lite lax.

Kvällsmat: thaiwok med kyckling, grönsaker, cashewnötter och lite vitt ris. Några räkchips och en pepsi max.

Kvällsfika: 1 kiwi, lite mörk choklad, 1 scone med Bregott och te med mjölk och honung.

Massa scones:D men de var asgoda:d

Liknande trådar

Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
4 5 6
Svar
118
· Visningar
2 434
Senast: pepp
·
Kropp & Själ Jag har varit väldigt illamående ett bra tag och jag vet inte varför. Jag har alltid varit petig med maten och saker jag älskat kan jag...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
8 279
Senast: Inte_Ung
·
Skola & Jobb Ni vet när man hela tiden får höra att ”du är så stark” och hela kroppen och själen skriker ”jag orkar inte mer”. Hela livet har jag...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
13 995
Senast: malumbub
·
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
686
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCIV
  • Menskopp
  • Åderbråck efter graviditet

Hund, Katt, Andra Djur