Vad har/ska ni äta? Del III

Sv: Vad har/ska ni äta? Del III

Jo jag vet. Men var ganska jobbigt att få höra att man slänger ut krockar åt höger å vänster när jag bara försöker komma in i gänget å kunna prata med folk.

Vart ingen glass igår dock. Dessvärre inget ätbart heller.

kl

Igår

8.30: Celsius
10.00: 1 proteinshake
10.30: 1 proteinbar, 1/2 kanelbulle, kaffe
13.00: Ceasarpotatissallad med laxfilé
16.30: Vindruvor, 1 glas vin
19.30: Ute och käkade, kräftravioli till förrätt och sedan halstrad torskrygg med sparris, potatis, ägg, räkor och brynt smör. 1 glas champagne och 1 glas vin
21.30: Mer vindruvor

Idag

8.00: Ca 1,5 dl naturell yoghurt med ett par matskedar kesella, tinade frysta hallon och vaniljpulver. Några klunkar Pepsi Max (som jag av någon anledning var supersugen på idag:p).
11.00: 2 dl mjölk och en liten banan.
12.30: 2 mackor med stekt ägg
På jobbet ikväll: 1 äpple, Risonisallad med vitlöksstekt halloumi.

Jag sag att nagon annan gjorde det har i traden for nagra veckor sedan, och da jag tycker det ar intressant och anda raknar ut det via Shape Up Club tankte jag att det kunde vara kul/intressant att skriva med det ocksa. Det kanske ar jag som ar nordig, men jag tycker verkligen att det ar jatteintressant att se hur mycket olika sorters mat innehaller, hur andra ater och hur mycket/lite man kan ata pa en dag. Men ar det sa att det stor dig eller nagon annan sa behover jag absolut inte skriva ut det, det ar som sagt mest for egen rakning som jag gor det! :)

De blir bara barnmat idag. Var ambitiös igår och gjorde marinerad fläskfilé i ugn med rostade potatisklyftor och haricote verts. Dagens ser annorlunda ut:

Frukost: Yoghurt med müsli
Lunch: Pyttipanna med rödbetor och ketchup
Middag: Köttbullar med kokt potatis och sås.

Har samma intresse själv :) Tycker det är intressant med näringslära. Räkna kcal gick dock för långt för min del så jag gav upp Shape up. Räknade verkligen allt & hur mkt jag förbrände. Satte griller i hövet på mig ;) Försöker dock att inte vara lika extrem idag och njuta lite mer. Därför fick sonen bestämma dagens middag: korv med bröd, haha! Tog däremot kalkonkorv och fiberkorvbröd.

Jag håller med dig om att det kan gå för långt och nästan bli lite farligt ibland. Jag tog en paus över sommaren då jag också kände att det tog upp alldeles för mycket av mina tankar, men nu känns det som att jag kommit igång på ett sunt sätt igen. Dessutom räknar jag inte varje dag utan bara när jag känner för det, vilket oftast blir när jag är duktig med maten, vilket i sin tur leder till att jag skärper till mig ännu lite mer den dagen när jag ser exakt hur duktig jag varit! Hängde du med? ;)

Idag har jag inte varit särskilt duktig, och det skyller jag på magont, stress och tidig uppstigning.

Frukost: En rostad macka med jordnötssmör, ett halvt äpple och en halv kopp kaffe med mjölk.

Mellis: En Nutrigrain-bar, en kopp te med mjölk.

Lunch: En macka med salami, en Nutrigrain-bar och en latte.

Mellis: Glass...

Middag: Melon, skinka och kex med vitlöksost. Ett glas avslagen Cola.

Blir nog något mer under kvällen, fick inte i mig mycket middag alls p.g.a magen utan försöker att ta det i små portioner...

*KL*

Frukost: toast med kaviar och ost, chai-te
Mellanmål: banan, chai-te

Har inte kommit längre idag ;)

9.00 - 2 sportknäcke, en med lökkorv o gurka och den andra med ost o tomat + 2 dl mellanmjölk

12.30 - 2 rostade fiberrost, en med tonfisk i olja och den andra med ett kokt ägg o kaviar. 1 apelsin.

Ca 15.00 - 1 äpple

Ca 18.00 - kyckling i kokosmjölk med röd curry med ris (50/50 jasminris och fullkornsris).

Frukost: Youghurt
Lunch: En sharringbox från McDonalds vart lite pommes kvar dock vi tog + meny så vi kunde dela på läsken
Middag: Öh inte kommit så långt. Någonting man inte behöver slita med framtänderna iaf. Så fisk eller nåt kanske.

kl

Lever på rostmackor men ska nu göra paj med spenat, fetaost, vanlig ost och lök. Ooooomnomnomnomnomnomnom.

KL

Frukost: En rostad macka med smör, en kopp te med honung och mjölk.

Lunch: En liten rågbulle med salami, två skivor melon och en kopp kaffe med mjölk.

Mellis: Två Digestivekex med mjukost, ett glas juice.

Middag: Varm pastasallad med rökt lax, avocado och tomat. Inte lika gott som jag hade väntat mig tyvärr...:/

Mellis: Blir melonbitar med keso på jobbet.

Tror det lutar åt fiskpinnar för mig, måste förtäras en gång i halvåret för barndomsminnenas skull.

Åååh, fiskpinnar är underskattat! Det har jag inte ätit på år och dar, men nu kände jag att det nog kunde vara dags ändå. Tack för idén! :D

Skulle vilja tagga Guldaskiga och Sleepan till inläggen om fiskpinnar... :D

De senaste middagarna här:
Tomatsoppa med kyckling, curry, äpple, paprika, grädde och lök
Paj på lök (mycket!), bacon, fetaost och tomat
Pannbiffar med kokt potatis, stekt lök, skysås och lingonsylt, samt hemmagjort focacciabröd
Idag blir det hamburgare (frysrensning) :d

8:30 - Naturell yoghurt och kvarg med vaniljpulver, hallon och blåbär

11:30 - kyckling i kokosmjölk med röd curry med ris (50/50 jasminris och fullkornsris)

15:30 - Lite mandlar och ett par torkade aprikoser, kaffe

16:00 - 1 celsius

19:20 - Svartpeppartofu med jasminris

*KL*

FRUKOST: 2 rostade mackor med skinka och ost, 1 kopp te
MELLANMÅL: Müsli och banan med mjölk
LUNCH: Överbliven hemmagjort pizza från gårdagen
FIKA: Liten bit cheesecake, "flufftopp" (ni vet vitt fluff med choklad på :d) och en kopp te
MIDDAG: Någon slags LCHF-grej med köttfärs och bacon och grönsallad. Nästa gång blir det dock utan bacon (eller i alla fall mindre än ordinarie recept) samt med mjölk (eller liknande) istället för grädde. Min mage uppskattar nämligen inte allt för fet mat och bacon har aldrig varit en storfavorit :crazy:
KVÄLLSFIKA: Fruktsallad och smaksatt kvarg (blir lite senare i kväll)

KL

Frukost: Havregrynsgröt med äppelbitar, kaffe med mjölk.

Mellis: En müslibar.

Lunch: En rågbulle med paprika, äppelklyftor som jag doppade i vaniljyoghurt och så en kopp te med honung & mjölk.

Middag: Pasta med lax, tomater och vitlöksost.

Mellis: En rostad macka med smör, en kopp te med mjölk.

Har gått omkring med ett väldigt sug efter både clementiner och choklad idag men inte hunnit handla någonstans, och tur är väl kanske det...:angel:

Frukost: Rågrut med obo'y
Lunch: Pytti panna med ägg
Middag/kvällsmat: Blomkålssoppa med smörgås
Kvällen: Godis och chips :P

Liknande trådar

Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
4 5 6
Svar
119
· Visningar
2 469
Senast: WS6
·
Kropp & Själ Jag har varit väldigt illamående ett bra tag och jag vet inte varför. Jag har alltid varit petig med maten och saker jag älskat kan jag...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
8 279
Senast: Inte_Ung
·
Skola & Jobb Ni vet när man hela tiden får höra att ”du är så stark” och hela kroppen och själen skriker ”jag orkar inte mer”. Hela livet har jag...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
14 004
Senast: malumbub
·
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
689
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama