Vad har/ska ni äta? Del III

Sv: Vad har/ska ni äta? Del III

kl

Ingen som har något tips på en riktigt god maträtt gjord på hjort? Vi fick just hem 26 kilo hjort, varav ca hälften färs. Förslag mottages tacksamt :)

Det enda jag ätit är hjortfilé med russinsås, gelé och potatis, men det är ju en klassiker av stora mått och inte direkt någon spännande maträtt... Väldigt gott, dock! Ställ frågan i "Tittar in i ditt kök"-tråden på Senior vet jag, där verkar finnas massor av vettiga människor som är riktiga hejare på matlagning!

Mellis 16:00: Äpple med jordnötssmör :d

Världens godaste mellanmål!

KL

Frukost: En fruktansvärt äcklig sausage roll som min flatmates föräldrar lagade och mer eller mindre tvingade alla att äta. Jag mår fortfarande illa vid tanken på vitt bröd med stekt flottig korv, pocherat ägg och ketchup. Blöääää vad äckligt det var! :yuck:

Lunch: En skål yoghurt med jordgubssylt, en kopp kaffe med mjölk.

Fika: En lussebulle, en kopp varm choklad.

Middag: En halv portion pasta med pesto och tomater, ett glas vatten.

Puttar upp tråden för att få inspiration! :D

Hittills idag har jag ätit:

8:00 Mellanfil, hallon, mango, granola
12:15 Proteinkvarg med bär, en skiva knäcke med smör och ost
15:00 En rad mörk choklad

Till middag blir det lax med täcke av fetaost och soltorkade tomater plus rostad sötpotatis, sås på kvarg och sweet chili till :d troligtvis haricot vertes också.

*kl*

Åkte iväg och köpte nybakat ciabatta till frukost. Blev en massa smör, lite ost och parmaskinka som pålägg. Ovanligt nyttig frukost för min del. Gårdagens bestod av kalaspuffar..
Till middag blir det tacosoppa med potatis i för att den ska bli lite matigare. Inte sambons favorit men så länge jag lagar maten är det jag som bestämmer :D

*kl

Frukost/lunch: 1 surdegsfralla med ost och grönsaker, 1 kokt ägg, 1 tallrik yoghurt/kvarg med färska blåbär och musli samt te med mjölk och honung:d
Mellanmål: 1 äpple, 1 proteinbar

Till kvällsmat ska vi äta pulled pork! Första gången vi gör det men den har stått i ugnen sen 12 och det luktar så jävla gott i lägenheten nu alltså, hungrig! Ska ätas med pitabröd och sallad och lite grejer:)

*kl
Frukost: 2 ägg, turkisk yoghurt m hallon/blåbär, solroskärnor och linfrön. Kaffe.

Mellanmål/Lunch: Makrill i tomatsås och proteinshake

Ikväll blir det lax m potatisgratäng, sås och grönsaker :). Och årets första semla på det!

KL

Åh, den här tråden har jag tänkt väcka upp länge! Tack för det zassoo :D

Frukost: Mannagrynsgröt med jordgubbssylt och mjölk, en kopp kaffe med mjölk.

Lunch: Två FinnCrisp med smör och ost, ett glas juice.

Mellis: Ett FinnCrisp med en halv mosad avocado på.

Middag: Vegetarisk lasagne med svamp, babyspenat och cream cheese. Bland det godaste jag nånsin lagat, om jag får säga det själv!

Lördagsgott: Importerat lösgodis och några rutor Marabou.

Igår gjorde jag paj med quornfärs så det blir min lunch de närmsta dagarna:D

Frukost idag var Kellogg special k med röda bär och ett par mackor!

Frukost: Ostbågar
Lunch (nu, oops): Fryspizza
Middag: Baguette och te

Jag har brutit foten jag äter vaaad jag vill tralala :D

Frukost: Mellanfil, banan, lite torkad frukt (aprikos+fikon), lite granola
Lunch: Broccolisoppa, två fullkornsknäcke med philadelphia, kalkon, tomat, rödlök
Middag: Skinksås med färskost, pasta, sallad

KL

Öhm vågar knappt skriva här längre.. :o

Frukost: 2 mini baguetter med smör.
Lunch: Några lakritsbitar & en rad mintchoklad...
Middag blir antagligen nudlar eller gorbys, vilket är det jag levt på (+ några mini baguetter senaste dagarna) i hmm, ca 10 dagar kanske. :D :angel:

Skyller på mina mediciner som fått mig att hata i princip all mat utom det mest "lätt ätna" som man inte behöver tugga/smaka/lukta så mkt på. Saknar mina bananer & ägg, jäkla medicin. :mad:

Dagens: Började med apelsinjuice å babybell
Lunch: Päron och ostkrockar
Middag: blir hemmagjorda hamburgare

KL

Frukost: Knäckebröd och juice
Lunch: Spagetti och köttfärssås
Middag: Rostade mackor och oboy :o

Det låter ju vansinnigt gott! Recept? :d

Det är det verkligen! Jag utgick från ICA Buffés recept (länk) men ändrade lite allt eftersom och slutade med följande:

150 g färsk svamp
1 paprika
1 gul lök
Ca 2 dl krossade tomater
2 vitlöksklyftor
150 g babyspenat
2 askar cream cheese
4 dl mjölk
1 dl riven lagrad ost
1 paket färska lasagneplattor (eller torra som kokas först)
Olivolja, peppar och salt

Fräste svamp, paprika och lök, rörde sedan i krossade tomater, pressad vitlök och kryddor och lät puttra medan jag fräste upp spenaten, blandade i ost och slutligen mjölk. Sen blandade jag ihop alltsamman och varvade lasagneplattorna med röran, och så in i ugnen i en halvtimme! :)

KL

Frukost: En grov macka med gurka, en Activiayoghurt och en kopp kaffe med mjölk.

Lunch: Fried rice med grönsaker och ägg, vatten.

Fika: En cappuccino och ett chokladrån.

Middag: Kycklinggryta med ris, vatten.

Fika: Några bitar Marabou medan jag tittar på Ponnyakuten :p

Lät gott det där! Får prova någon dag :)

Min dag:

Frukost: Havregrynsgröt med ägg, kanel, fiberhusk och mjölk
Lunch: Tortilla-tacogratäng (as gott, recept finns på coop! Vegetariskt)
Middag: Pannkakor med cream cheese och olika topping: kanelstekta äpplen, tinade frysta bär, cheddarost+rödvinbärsgele. Kanelstekta äpplen var en höjdare, fattades bara lönnsirap :d

KL

Idag blev det indisk daal till middag här, men på gröna linser (det traditionella är väl röda) och med spenat i. Hembakt "naanbröd" till det :d Älskar daal! Eller indiskt mat över huvud taget...

Till lunch åt jag vegetarisk lasagne på zucchini, morötter, spenat, chili och fetaost. Gott det med!

Tack! :)

Kl

Frukost: Mellanfil, banan, granola
Mellanmål: Kvarg med mango
Lunch: Lax med feta och soltorkade tomater, sötpotatis med fikon och valnötter, kesellasås med sweet chili, haricot vertes
Mellanmål: Kvarg med granola och torkade aprikoser
Middag: Broccolisoppa, ett kokt ägg, två fullkornsknäcke med philadelphia, kalkon, tomat och rödlök

ikväll till middag blir det, Mangochutney kyckling med paprika och vitlök

Kl

Frukost: Mannagrynsgröt med sylt och mjölk, kaffe med mjölk.

Lunch: En grov macka med gurka, lite vaniljyoghurt och en kopp te med mjölk.

Mellis: En EatNatural-bar med blåbärssmak.

Middag: Lite chicken tikka masala och lite mac & cheese - det var vad som fanns kvar på jobbet när jag kom ner och skulle äta...:meh:

Mellis: En grov macka med jordnötssmör, en kopp te med mentolhonung.

Liknande trådar

Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
2 483
Senast: Lilla
·
Kropp & Själ Jag har varit väldigt illamående ett bra tag och jag vet inte varför. Jag har alltid varit petig med maten och saker jag älskat kan jag...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
8 279
Senast: Inte_Ung
·
Skola & Jobb Ni vet när man hela tiden får höra att ”du är så stark” och hela kroppen och själen skriker ”jag orkar inte mer”. Hela livet har jag...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
14 005
Senast: malumbub
·
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
689
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama