Mineur
Moderator
Sv: Vad har/ska ni äta? Del III
Det enda jag ätit är hjortfilé med russinsås, gelé och potatis, men det är ju en klassiker av stora mått och inte direkt någon spännande maträtt... Väldigt gott, dock! Ställ frågan i "Tittar in i ditt kök"-tråden på Senior vet jag, där verkar finnas massor av vettiga människor som är riktiga hejare på matlagning!
Världens godaste mellanmål!
KL
Frukost: En fruktansvärt äcklig sausage roll som min flatmates föräldrar lagade och mer eller mindre tvingade alla att äta. Jag mår fortfarande illa vid tanken på vitt bröd med stekt flottig korv, pocherat ägg och ketchup. Blöääää vad äckligt det var!
Lunch: En skål yoghurt med jordgubssylt, en kopp kaffe med mjölk.
Fika: En lussebulle, en kopp varm choklad.
Middag: En halv portion pasta med pesto och tomater, ett glas vatten.
kl
Ingen som har något tips på en riktigt god maträtt gjord på hjort? Vi fick just hem 26 kilo hjort, varav ca hälften färs. Förslag mottages tacksamt
Det enda jag ätit är hjortfilé med russinsås, gelé och potatis, men det är ju en klassiker av stora mått och inte direkt någon spännande maträtt... Väldigt gott, dock! Ställ frågan i "Tittar in i ditt kök"-tråden på Senior vet jag, där verkar finnas massor av vettiga människor som är riktiga hejare på matlagning!
Mellis 16:00: Äpple med jordnötssmör
Världens godaste mellanmål!
KL
Frukost: En fruktansvärt äcklig sausage roll som min flatmates föräldrar lagade och mer eller mindre tvingade alla att äta. Jag mår fortfarande illa vid tanken på vitt bröd med stekt flottig korv, pocherat ägg och ketchup. Blöääää vad äckligt det var!
Lunch: En skål yoghurt med jordgubssylt, en kopp kaffe med mjölk.
Fika: En lussebulle, en kopp varm choklad.
Middag: En halv portion pasta med pesto och tomater, ett glas vatten.