Vad har/ska ni äta? Del III

Sv: Vad har/ska ni äta? Del III

Jamen just det, det har vi kanske konstaterat tidigare... Den där tacopajen jag åt idag var förresten efter ditt recept vill jag minnas, tack för den! :D

KL

Jag glömde ju helt att lägga in en scones också, bakade scones efter skolan och åt en mellan lunchen och frukten haha...

Jag tror det var två recept länkade nu på slutet, mig spelar inte så stor roll då jag aldrig ätit det tidigare. ;) Men det såg gott ut! Kryddigt får det gärna för min del, och indisk mat brukar jag älska. :d

Ta med dig lite bär när du ändå kommer och länsar. Typ krusbär vore fint att bli av med. Vad kan man göra med dem egentligen som är superenkelt för en lat person, förutom kräm?

Haha, jasså, det har jag inget minne av men älskar min tacopaj så det stämmer säkert ;)

Chili, om det är den senaste veggo-tråden så var det nog Mammas länk till Icas recept. Det receptet är också gott men jag skulle säga att detta recept är snäppet vassare (bara ta bort vattnet om man vill äta det med ris istället för som en soppa) men du blir nog inte besviken oavsett recept! Och så ska jag sluta bli eld och lågor över mat nu... :angel:

Ja tack, då fyller jag fickorna fulla med bär också! Jag håller med om att krusbär är svårt, mamma hade mycket på sin tomt förut men vi fick alltid slänga. Hon gjorde krusbärssylt som var helt okej vet jag, men då äter jag ändå hellre annan sylt...

*kl
Frukost: Ett stekt ägg, sugarsnaps, apelsin och kaffe

Middag: Älgköttfärslimpa med fräst vitkål.

Inatt på nattjobb: Frukt

kl

Frukost: 2 mackor med smör.
Lunch: 2 mackor med smör/skinkost.
Middag: Pannkakor med sylt & glass.

kl

Idag (ätit hittills + plan)

9.00 - 1 proteinshake, naturell yoghurt och kvarg med ekologisk nötmusli, färska blåbär och lite torkad aprikos

12.30 - 1 pitabröd med pulled pork, sallad, tomat, majs och creme fraiche.

13.00 - Lite vindruvor

ca 15.00 - 1 äpple

ca 18.00 - samma som lunchen

Frukost: Havregrynsgröt med ett ägg i, kardemumma och vaniljpulver
Lunch: Sojakorv med kokt potatis och sommargrönsaker. En kiwi och en färsk dadel
Mellanmål: Förmodligen någon macka innan träning
Middag: Sojastrimlor stekta i sesam-och kokosolja, ris och sommargrönsaker. Allt friskt kryddat med ingefära och chili. Sweet chilisås till :)

KL.

Frukost: Proteindrink
Mellanmål: 2 bananer
Lunch: Pirog gjord på kikärtor med fyllning av taco"färs" gjord på kidneybönor (borde haft sås till, snustorrt!)
Mellanmål: Lite soyghurt/mysli, 2 ägg och ett halvt glas jos
Middag: Potatis, fiskpinnar, 1 avocado, sås gjord på majonäs och bostongurka.

Måste komma ihåg att köpa med frukost till jobbet!

kl

idag
frukost
äggrulle me kanel o ingefära o me kornmjölsgröt i, en mugg kaffe med sojagrädde i
fika en kopp svart kaffe
lunch hembakt pitabröd med hemmagjord tzatziki, blandfärs, piri-piri-sås, gurka, paprika, tomat, isbergssallad, vatten
mellis kornmjölsgröt med rismjölk och en äppelklyfta

//r

*kl*

Frukost: Kaffe med lättmjölk och ett päron! (Frukost är inte min grej!)
Lunch: 8 bitars sushi!
Mellanmål: Latte gjord på lättmjölk. Lite riven mörkchoklad på skummet! :love:
Middag: Blir någon sallad med ägg och tonfisk. :D

Ospännande dag men god middag!

Havreflakes med äpple/kanel, mjölk till samt två mackor med tysk korv och havtornsgele.
Ett ägg, två mackor med tysk korv. Big fan, uppenbarligen.
Indisk linsgryta (cherie ;)) med ris till. Den smakar alldeles ljuvligt so far, snart klar!

Åh, mums mums mums :d Kul att du gillade den! (?)

För min del blev det potatis&purjolökssoppa till middag, med baguetteskivor doppade i olivolja och rostade i ugn med vitlök, flingsalt och persilja. Gott gott :) Älskar soppa.

Kl

Frukost: turkisk yoghurt med mango och granola, solrosbröd med smör och leverpastej, ett glas mjölk
Lunch: Broccolisoppa med ett ägg, keso med tomat, rödlök och aromat
Mellanmål: Banan- och chokladsmoothie, några nötter
Middag: Korv/bacon/bönröra med tortellini, sallad
Kvällsmål: Lite torkade aprikoser, några chokladbitar

kl

Frukost: 2 mackor med smör/skinkost.
Middag: Nudlar
Och just nu äter jag Ben&Jerry glass. :p

Supergod! Galet vad matigt det blev med gröna linser istället för röda. Har aldrig använt gröna förut men det blev en ny favorit direkt. Jag blev tvärmätt och är det fortfarande!

Jag kryddade dock även med en mustig curryblandning jag köpte nyligen, totalt blev det nog 4-5 tsk med den och den egna kryddblandningen. :)

Jamen eller hur! Gillar gröna linser bättre, jag med. Kul att du fått en ny favorit :)

Låter klokt med mer krydda, jag kryddade som sagt också rejält mycket mer än vad receptet angav. Men det gör jag nästan alltid, särskilt indiskt... De flesta recept känns lite mjäkiga med kryddor. Vad är det för curryblandning du har?

Det är en ekologisk blandning från Herbaria som heter Black Magic. :) Längsta innehållsförteckningen jag sett på någon curry: Svart senap, rostad svart sesam, rostat vallmofrö, svartpeppar, lökpulver, långpeppar, enbär, kryddpeppar, spiskummin, koriander, bockhornsklöver, citrongräs, cayennepeppar, muskot, aubergine, vitlök.

*kl*

Har bla ätit mumsig smoothie på havremjölk, kesella, banan och jordötssmör, och grova smörgåsar med grillat kycklingpålägg :love:

KL

Frukost: Havregrynsgröt med äppelbitar, kaffe med mjölk.

Lunch: Två grova mackor med salami, en skål jorgubbsyoghurt och två glas vatten.

Middag: En laxfile med avocado och bulgur.

Fika: Två short breads, ett glas juice.

Senast ändrad:

Liknande trådar

Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
2 494
Senast: Lilla
·
Kropp & Själ Jag har varit väldigt illamående ett bra tag och jag vet inte varför. Jag har alltid varit petig med maten och saker jag älskat kan jag...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
8 279
Senast: Inte_Ung
·
Skola & Jobb Ni vet när man hela tiden får höra att ”du är så stark” och hela kroppen och själen skriker ”jag orkar inte mer”. Hela livet har jag...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
14 005
Senast: malumbub
·
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
693
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Hönstråden II
  • Storlek på rastgårdar?