Vad har/ska ni äta? Del III

Sv: Vad har/ska ni äta? Del III

Kornmjölsgröt? Har jag nog aldrig hört talas om! O_o

---
Här blev det rågflingegröt med äppelmos och mjölk, en mineralknäcke med kaviar och ägg, en med skinka och en kopp te till frukost :)

Också nyfiken på kornmjölsgröt!

*kl
Frukost: Proteingröt m frysta hallon, ett ägg och kaffe.

Frukost: Proteindrink
Mellanmål: 2 bananer
Lunch: Het linsgryta med vildris
Mellanmål: Lite nötter och en apelsin
Blir en till proteindrink efter träningen.
Middag blir: Bakad potatis med räkröra gjord på majonnäs och havregrädde samt sallad till det :)

Bakad potatis!! :d Åååh vad gott!

Här är det såhär idag:
Havreflakes med yoghurt och två kokta ägg.
Smoothie på jordnötssmör, vaniljkvarg, chokalddryck med extra protein, banan och kakao. En kopp te.
Fläskpannkaka med lingonsylt eller äppelmos till.

Kanske tar nåt mer ikväll... en frukt eller så! Beror på när middagen sker.

*kl

Såg det eminenta tipset i beachtråden att skriva här om vad man ätit/ska äta som pepp för sig själv att äta bättre (eller - lika viktigt - att våga visa offentligt vad man äter även när man äter mindre bra för att liksom avdramatisera).

Idag har/ska jag käka:

Frukost: 2 mjuka hembakta bröd med 2 kokta ägg, kaviar och Bregott Havssalt (orimligt dyrt men så himla gott) som pålägg. 1 röd grapefrukt (älskar, äter minst en om dagen!). 1 kopp te.

Förmiddagsfika: 1 kopp kaffe och 2 bitar mörk chocklad (lite väl tätt inpå frukosten, men var såå kaffesugen)

Lunch: Stor skål kvarg & yoghurt med bär toppad med valnötter, kokos, tranbär, dinkelpuffar och honung (stresslunch - jag brukar äta vettigare....)

Eftermiddagsfika: 1 ekologisk proteinbar (typ?) som en kompis rekommenderade i sin blog (hon är förvisso sponsrad av företaget som säljer dem...) och jag blev nyfiken. Smakade jordnötssmör, gott! 1 äpple. 1 kopp te.

.... och till middag funderar jag på att unna mig sushi :d.

Edit: Nu äter jag visst upp en påse Läkerol som ligger på mitt skrivbord på jobbet.

Och jag är nyfiken på hur gröt och filmjölk går ihop! Haha, vilket uppror av undringar du skapat Strawberrysylt! ;)

KL

Frukost: Ett knäckebröd med ost, en kopp kaffe med mjölk.

Lunch: Ett glas bärsmoothie, två riskakor.

Mellis: En muslibar, en kopp kaffe med mjölk.

Middag: Sallad med kycklingfile, körsbärstomater, ostkuber och balsamico-dressing.

Efter träningen: Blir melon & päron-bitar med keso.

Idag blev det kyckling, paprika, morot och purjolök i gul currysås, serverades med bulgur och ångkokt broccoli.

Det var skiiitgott :love:

c04f7f1c8f5811e3be6f0e2989256522_8.jpg

Frukost: Havregrynsgröt med russin, kaffe med mjölk.

Lunch: Pasta med köttfärssås, två glas vatten.

Mellis: En kopp varm choklad.

Middag: Laxfile med bulgur, sallad och avocado.

Fredagsgott: En minipåse chips, två chokladbollar och ett glas vin.

Frukost: Proteindrink och lite nötter
Mellanmål: 1banan
Lunch: Het linsgryta med ett naanbröd
Mellanmål: Lite nötter
Efter träning: Proteindrink
Middag: Grönsaksomelett med sallad och en halv avocado
Kvällsgott: Havregrynsgröt????! med sylt, ghee och havremjölk

Gårdagens:

Frukost: Proteingröt m hallon, kaffe

Lunch/Middag: Grönsakswok m surimi och bönor

Mellanmål/kvällsmat: Proteindrink, kiwi och banan

Inte bästa matdagen ser jag, borde fått i mig mer..

Masqueradee, Lillstrumpa och Mineur: Haha, vad kul att ni undrar! Ja, det var faktiskt inte alls länge sen jag själv åt kornmjölsgröt för första gången. Men det är bara färdigt kornmjöl som man köper i en påse och så blandar man med vatten och salt. Står man ska låta det småputtra på spisen i tio min, men jag kokar min i mikron, sätter in den en minut, rör om och sen samma sak två gånger till. Jag tycker det är jättegott!

Och filmjölk passar bra till gröt tycker jag, men jag har en del konstiga matvanor, haha. Idag åt jag gröt med havregurt till, det blev nog godast hittills =D

//r

Haha spännande :). Ja lite udda m fil till gröten men det är väl tur att vi alla inte är stöpta i samma form!

kl

Frukost: 2 mackor med ost, 1 glas oboy
Lunch: Jordnötssmörshavregrynsgröt med kanel :love: och ett glas mjölk
Mellis blir förmodligen glass :angel: och middag har jag ingen aning om än, ska försöka äta riktig mat iallafall :p

Ja, visst är det! Jag brukar säga till min pojkvän att "jag har gjort i ordning lunch o ta med mej imorrn, jag ska äta detta och detta och detta, tror du det blir gott?" och han brukar svara "ja, du tycker nog det är gott iallafall..." haha =P

forts idag;
Lunch: samma som frukosten + hembakt glutenfritt bröd två olika sorter, med cocktailtomater på.
Mellis blir en äggrulle med kanel o ingefära och så med kornmjölsgröt inuti =P haha.

Fast måste hitta något annat o ha dille på nu, för tog det sista av kornmjölet till mellisen...

//r

Kl.

Dagens frukost bli två skivor hembakat bröd, apelsinjuice och yoghurt med flingor. :p

KL

Frukost: En grov macka med salami, en skål hallonyoghurt, några körsbär och en kopp kaffe med mjölk.

Lunch: En skål keso med frukt, en müslibar och en kopp kaffe med mjölk.

Fika: En liten bit nutella-cheese cake, två glas vatten.

Middag: Vegetarisk lasagne med sallad, vatten.

Blir en drink eller två ute ikväll och eventuellt något litet att äta.

Liknande trådar

Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
2 513
Senast: Lilla
·
Kropp & Själ Jag har varit väldigt illamående ett bra tag och jag vet inte varför. Jag har alltid varit petig med maten och saker jag älskat kan jag...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
8 279
Senast: Inte_Ung
·
Skola & Jobb Ni vet när man hela tiden får höra att ”du är så stark” och hela kroppen och själen skriker ”jag orkar inte mer”. Hela livet har jag...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
14 005
Senast: malumbub
·
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
693
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Senast tagna bilden XV
  • Storlek på rastgårdar?
  • Uppdateringstråd 30