Vad har/ska ni äta? Del III

Sv: Vad har/ska ni äta? Del III

kl

Idag:

Frukost: Äggrulle med kanel och ingefära och med kokt morot och palsternacka. Kaffe med sojagrädde.
Provsmakning i skolan: ett halvt shotglas av vardera av; lättmjölk, låglaktosmjölk, laktosfri mjölk, Carlshamns sojadryck, Alpros sojadryck, Rice-Dream risdryck och Icas havredryck. + en liten kopp svart kaffe.
Lunch: Äggpannkakor med kanel o ingefära i och med banan på, svart kaffe.

//r

Frukost: Havregdynsgröt med äppelbitar, kaffe med mjölk.

Lunch: En pretzel och en hallon/blåbär/jordgubbssmoothie.

Pluggbränsle: En caramel macchiato...

Middag: Tomatsoppa med lite pasta, en halv macka med smör. Ett glas mjölk till.

Mellis: Blir äggröra och en macka efter träningen.

Frukost: naturell yoghurt och kvarg med ekologisk nötmusli och blåbär

Lunch: Ryggbiff med ris och lite gräddsås, kvarg blandet med sweet chili, 1 apelsin

Eftermiddagsfika: 1 äpple och en liten bit after eight-kladdkaka med grädde

Innan gymet: 1 sportknäcke med bregott

Efter gymet: 1 proteinshake

Kvällsmat: Kycklinpaj med sallad. Efterrätt: Lite chokladflingor med lättmjölk:p

KL

Igår åt jag pasta med pesto, körsbärstomater, halloumi, babyspenat och rostade pinjenötter till kvällsmat och ikväll blir det tacos :) Inne i en riktig tacos-period, mums.

Frukost: Banana
Lunch: 2 grillade med bröd å kechup (friluftsdag på jobbet)
Borde äta typ en bannan nu känner jag
Middag ligger planerna på korvstroganoff så jag får lite matlådor i frysen

KL

Frukost: Havregrynsgröt med äppelbitar, kaffe med mjölk.

Lunch: En grov macka med Boursin-ost, ett glas juice.

Fika: Tre cake pops och ett glas mjölk.

Middag: Tomatsoppa samt en halv bagel med smör.

Fika: Ytterligare tre cake pops och en kopp te med mjölk.

kl

Idag:
Frukost:
Två rostade brödskivor med ett kokt ägg och lite gurka emellan. Kaffe med sojagrädde.
Lunch: Äggrulle med kanel o ingefära och med mosad kokt palsternacka i.
Provsmak i skolan: Litegrann av tre olika sorters honung.
Mellanmål: Svart kaffe, en kopp te och så kornmjölsgröt med fil.
Middag: Pitabröd med blandfärs, hemmagjord tzatziki, tomat, paprika, romansallad, piri-piri-sås och ett kokt ägg, ett litet glas vitt vin och så fil och björnbär till efterrätt.

//r

KL

Igår åt jag pasta med pesto, körsbärstomater, halloumi, babyspenat och rostade pinjenötter till kvällsmat och ikväll blir det tacos :) Inne i en riktig tacos-period, mums.

Spelar ingen roll när jag tittar in i den här tråden, har du skrivit så vet jag att du ätit något jag skulle gilla! ;)

Här har det blivit mest ris senaste tiden med nån slags gryta till, dags att bryta den trenden.

kl

Frukost: Fiberhavregrynsgröt med äppelbitar i.
Efter träningen/lunch: Två äggmackor.
Mellanmål: En banan.
Middag: Har inte ätit det än men det finns en matlåda kvar från när jag bjöd min kompis på födelsedagsmiddag, så jag ska äta kött, potatisgratäng och pepparsås :d Vardagslyx deluxe ;)

Spelar ingen roll när jag tittar in i den här tråden, har du skrivit så vet jag att du ätit något jag skulle gilla! ;)

Här har det blivit mest ris senaste tiden med nån slags gryta till, dags att bryta den trenden.

Haha du är rolig du! Men vi har ju redan sedan innan sagt att vi nog är ganska lika i matsmak. Ris och gryta är gott ju, men förstår att det blir tråkigt om man kör på det för länge i sträck ;)

Idag blev det västerbottenpaj med kantareller (sista påsen som fanns i frysen :cry:), lök och massa gräslök. Gröna bönor med flingsalt och pressad citron över till det. Jättegott :d

KL.
Måste ta tag i mitt ätande så jag hoppar in här jag med :)

Frukost: Proteindrink
Lunch: Het linsgryta med lite vildris och ett naanbröd till
Mellanmål: Ett äpple
Middag: Kidneybönsbiffar med råris, aioli och en grönsallad (ska ätas senare :) )
Mellanmål efter träning: Proteindrink och en blodapelsin.

Cherie:Vad är det för gröna bönor du käkade? Lät jättegott! Tänkte först på ärtor, men det blev nog fel...

Ja, håller med om att det begreppet gröna bönor var lite ospecifikt, det innefattar väl flera olika sorter. Haricot verts var det jag menade, det är så himla gott tycker jag. Går det att äta dem som godis nästan, särskilt om de är perfekt kokade :d

Ikväll ska jag äta tandoori-lax med massor av ingefära, med en rädisraita till. Osäker på om jag ska servera det med ris, bulgur eller couscous. Vill gärna ha haricot verts till igen men vet inte hur bra det passar? Men det går nog :d

Jag håller med Chili, du äter ofta mat som jag lätt skulle kunna tänka mig att tillaga! Gröna bönor tycker jag iofs väldigt illa om, men annars så! :p

KL

Frukost: Havregrynsgröt med äppelbitar, kaffe med mjölk.

Lunch: Äggröra på två ägg, en knäckemacka med paprika och en kopp te med mjölk.

Mellis: Ett päron, en näve vindruvor och en kopp kaffe med mjölk.

Middag: Tacopaj med tomatsallad, vatten.

Mellis: En rostad macka med smör, en liten skål jordgubbsyoghurt.

Det är nära till Jönköping, jag har svamp i frysen om det behövs. ;) Haha.

Vad äter man i det här huset då? Har fått tillbaka matlusten efter några veckor på rejält minus, så;
Frukost: Cheerios och mjölk, en ostfralla med korv på, ett glas juice.
Lunch: Smoothie på färsk mango och banan, fryst hallon och blåbär, havtornsnektar, creme fraiche. Två kokta ägg till.
Middag: Gårdagens gulasch med nybakade scones med ost till.

Nu blir det nog en kopp te och så var den dagen färdig!
Är sugen på att sno recept från vegetariska tråden i veckan, då bestämt lasagne (såg sätt att förbättra mitt eget recept) samt dahl med naanbröd. :d

Kl

Frukost: turkisk yoghurt med hallon och granola, två skivor solrosbröd med leverpastej och gurka, ett glas mjölk
Lunch: Broccolisoppa, två ägg, ett knäcke med ost och kalkon
Tidig middag: Blodpudding, bacon, rösti, rårörda lingon, sallad
Kvällsmål: Ett knäcke med leverpastej och gurka, ett antal ostskivor, några bitar mörk chokladm tre torkade aprikoser. (detta kvällsmål är jag inte nöjd med, mängden i sig är inte så farlig men det var onödigt att gå och hitta så mycket i kylskåpet/skafferiet...)

Men du och jag har ju också liknande matsmak, tycker ofta detsamma om dina maträtter! Tänker typ "skulle kunna varit min matdagbok" ;) Jag tyckte illa om gröna bönor förr i tiden, men alltså med citron och flingsalt (och allra helst en klick smör) blir de gudomliga. Och ganska välkokta så de inte är sega/trådiga :)

Chili, jag kommer och länsar din frys på några påsar då om det är okej för dig? ;) Gott med gulasch och scones, värsta lyx. Är det receptet på dahl som jag länkade till, med gröna linser? För i så fall rekommenderar jag det STARKT - så himla gott men jag brukar använda mer kryddor än vad som står i receptet (särskilt mer spiskummin och cayennepeppar, även mycket mer salt) :d

KL

Frukost: Lindahls vaniljkvarg med hallon (typ godaste frukostmaten jag vet!!)

Middag: Tortellini och kycklinggryta... Sedan åt jag upp resten av kycklinggrytan :banghead:

Övrigt: Vindruvor och ananas

Liknande trådar

Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
2 494
Senast: Lilla
·
Kropp & Själ Jag har varit väldigt illamående ett bra tag och jag vet inte varför. Jag har alltid varit petig med maten och saker jag älskat kan jag...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
8 279
Senast: Inte_Ung
·
Skola & Jobb Ni vet när man hela tiden får höra att ”du är så stark” och hela kroppen och själen skriker ”jag orkar inte mer”. Hela livet har jag...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
14 005
Senast: malumbub
·
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
693
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Hönstråden II
  • Storlek på rastgårdar?