Vad har/ska ni äta? Del III

Sv: Vad har/ska ni äta? Del III

KL

Frukost: Havregrynsgröt med russin, kaffe med mjölk.

Lunch: En rågbulle med salami, en jordgubbsyoghurt och en latte.

Mellis: En nutrigrain-bar.

Middag: Gnocchi med pesto, paprika och tomater, ett glas vatten.

Mellis: En RisiFrutti, en kopp te med mjölk.

1392 kcal enligt ShapeUp, och det är jag nöjd med. Framförallt har jag krigat bort inte mindre än 3 rejäla sötsug under dagen, så det känns bra. :)

kl

Frukost: Fiberhavregrynsgröt med skivad banan och 1 msk äppelmos. 2 knäckebröd med äggröra på. Kaffe med mjölk och 1 glas juice. 643 kcal

Lunch: Tonfiskröra och matvete med lite gurka till. 1 glas mjölk. 468 kcal

Kvällsfika: 5 knäckebröd med skinka på. 2 glas oboy. 745 kcal

Enl shapeup 1856 kcal

Ursäkta OT, men jag tycker sånthär är så himla intressant...:angel:

Oj, där ser man vilka olika mat-mönster olika människor trivs med! Vi har ju ätit hyfsad lik mängd kalorier du och jag, men jag hade verkligen inte fixat att bara äta tre gånger om dagen och så pass mycket per gång som du gör! Jag är en riktig förstaklassens småätare och skulle gärna dela upp mina kalorier på 7-8 mål under dagen om det hade varit möjligt och hållbart i längden... Intressant att se! :)

KL

Frukost: 2 "varsegod" mackor med smör/ost.

Lunch: Köttfärssås & Fullkornspasta.

Insåg medans jag skrev att det inte var något mer.. Tydligen glömt maten idag:o min nya medicin tar bort hungern och hade glömt sätta alarm om att äta.

Jag tycker också att det är fascinerande, och jag äter ungefär som oxo: få men lite större portioner! :)

Ja visst är det intressant!

KL

Frukost 1 innan träning: Ett äpple, ett Digestive-kex och en liten kopp kaffe med mjölk.

Frukost 2 efter träning: Ett knäckebröd med ost och en kopp varm choklad :love:

Lunch: En rågbulle med salami, en jordgubbsyoghurt och en kopp te med mjölk.

Mellis: Några bitar choklad, en skiva ost och några russin samt en kopp kaffe med mjölk.

Middag: Ris med köttfärsröra, ett glas mjölk.

Kvällssnacks: Morotsstavar med lätt-crème fraiche-dip, ett glas Cola.

Senast ändrad:

Åh, jag har letat efter ett bra recept på tacopaj jättelänge! Har du lust att dela med dig (om det nu blir gott alltså)? :D

Mitt bästa recept på tacopaj är att görs en vanlig pajdeg (tänka på att alla ingredienser ska vara kalla, spec. smör och vattnet). Sedan i med ungefär 400 gram tacoköttfärs, på med hackade tomater och/eller majs eller paprika om man vill. Bred över en röra med creme fraiche och ost blandat. In i ugnen.

Håller förresten med er som äter fler större mål per dag. Jag är likadan! Önskar dock att jag blev nöjdare med fler små istället. Men det är nog en vanefråga! :)

Åh, låter jättegott! Hur länge har du den i ugnen, vilken värme och sådär? Funderar starkt på att göra den till våra gäster imorgon!

KL

Frukost: En croissant, en skål Special K och en kopp kaffe med mjölk.

Lunch: En veggieburgare, ett glas cola.

Mellis: En morot med lätt-crème fraiche-dip, en kopp te med mjölk.

Middag: Ett knäckebröd med ost + pannkakor med diverse toppings och så ett glas mjölk.

Kvällsnacks: Lösgodis och te:d

Ja det är intressant! Jag är egentligen också en småätare men för att försöka att få rutin på mitt ätande och för att inte äta hela tiden så försöker jag nu när jag skriver upp vad jag äter att ordentligt.

Idag har jag än så länge ätit:

Frukost: Havregrynsgröt med skivad banan och lite äppelmos och en skvätt mjölk. Kaffe med mjölk. 252 kcal

Mellis: 1 glas mjölk och 2 bitar Risen 175 kcal

Lunch: 2 korv med bröd och wok grönsaker. 1 glas mjölk 630 kcal

Totalt 1164 kcal.

Har kommit fram till att korv med bröd är väldigt många kalorier. Till middag/kvällsmat blir det nog fisksoppa och knäckebröd till och vatten att dricka. 399 kcal. Totalt för hela dagen blir då 1563 kcal. Risken finns dock att det slinker ner något mer men jag ska försöka att hålla mig till planen :)

KL

Frukost (331 kcal) : Havregrynsgröt med äppelbitar, kaffe med mjölk.

Lunch (425 kcal) : En rågbulle med smör och salami, en kopp varm choklad.

Mellis (150 kcal): En näve Special K bites, en klase vindruvor och ett glas vatten.

Middag (446 kcal): En panini med tonfisk, ett glas vatten.

Mellis (380 kcal ): En klase vindruvor, en liten portion havregrynsgröt med russin, en kopp te med mjölk.

1621 kcal enligt Shape Up. Kunde helt klart ha ätit en bättre middag och gjort kvällsmålet mindre, men pga en fullpackad dag med först skola och sen jobb 17-23 blev det som det blev. Bättre lycka imorgon!

kl

Hoppar in här!

Frukost: Glömde äta.... Så inget här.
Lunch: En stekt torskfilé med wokgrönsaker och citronsås ~ 500 kcal
Middag: Tonfisk marinerad i dadelbalsamico (:d) och salladskrydda blandat med mozzarella, avokado, sallad och lite finhackad lök. Sååå jäkla gott! ~ 450 kcal
Pluggmotivation: Laktosfri glass med strimlad banan och chokladströssel, samt en bit mörk choklad ~650 kcal

kl
Middag: Tonfisk marinerad i dadelbalsamico (:d) och salladskrydda blandat med mozzarella, avokado, sallad och lite finhackad lök. Sååå jäkla gott! ~ 450 kcal

Dooo tell! Hur gör du tonfisken? Är inte förtjust i tonfick och inte i dadlar men dadelbalsamico? I'm all ears!

Kl

Igår.

Frukost: Mellanfil med banan, två skedar jordnötssmör.
Mellis: Kvarg med hallon.
Lunch: Tortellinigratäng, lite vindruvor och en pepparkaka till efterrätt.
Mellis: Kvarg med mango.
Middag: Ugnsrostade rotfrukter med sweetchilisås till. Lättdryck. (Skulle definitivt haft en proteinkälla också men det var så sent så jag orkade inte :o)

Idag började dagen bra med den dagliga gröten till frukost. Men sen spårade det ur och jag åkte till en vän och blev där en latte morsa som satt och fikade hela dan. Så efter 4 muffins och 2 chocolate chip cookies samt en större mängd kaffe så valde jag att skita i att fylla i och få ångest över att kalori intaget överstiger 4000kcal :o:D
Kan dock konstatera att vara mammaledig en väldigt regnig och trist dag inte är att rekommendera när man vill räkna kalorier!

KL

Frukost: A-fil, knäckebröd med Bregott och kokt skinka

Lunch: Flygande Jacob (matlåda)

Middag: Havregrynsgröt med mellanmjölk och äppelmos

Övrigt: En Twix

Haha, det där hade så himla lätt kunnat hända mig också! Men shit happens, skippa ångesten och ta nya tag imorgon istället! :)

KL

Frukost (330 kcal): Havregrynsgröt med äpplebitar, en kopp kaffe med mjölk.

Lunch (594 kcal): Två skivor valnötsbröd; en med ost och en med sallad. En Danio-yoghurt och en latte till det.

Mellis (149 kcal): Ett Digestivekex, en näve russin.

Middag (330 kcal): Tortilla med köttfärsröra och sallad.

Mellis (280 kcal): Äpplebitar och två matskedar jordnötssmör.

1683 kcal enligt Shape Up, men med dagens träning à 462 kcal blir det 1221 kcal totalt.

Liknande trådar

Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
4 5 6
Svar
119
· Visningar
2 466
Senast: WS6
·
Kropp & Själ Jag har varit väldigt illamående ett bra tag och jag vet inte varför. Jag har alltid varit petig med maten och saker jag älskat kan jag...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
8 279
Senast: Inte_Ung
·
Skola & Jobb Ni vet när man hela tiden får höra att ”du är så stark” och hela kroppen och själen skriker ”jag orkar inte mer”. Hela livet har jag...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
14 000
Senast: malumbub
·
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
689
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama