Ja, jag har också helt klart de känslorna. Öht har jag nog en lite konstig inställning till tid.@Petruska Ja, det är lite knäppt. För min del är det inte att jag blir arg på personen på något vis, att jag känner att hen har slösat min tid, utan det är mer en liksom djup panikkänsla av att "ska jag lägga hela min HELG på det här??? Åh herregud jag hade kunnat gjort nåt mycket mer intressant och trevligare istället" typ. Likaså om jag "slösar" en vardagskväll på något tråkigt som tar tid, typ om jag kör fram och tillbaka till mina föräldrar för att jag glömt nåt där, då kan jag också känna sådär att fan, hela kvällen går ju, panik panik. Fastän jag inte nödvändigtvis har nåt särskilt som väntar.
Att dejta en person skulle jag aldrig se som slöseri med tid däremot, never.
Men det är uttrycket "slösa min tid" som jag inte kan hantera. Det är jättefånigt. Jag fattar ju vad som avses, och ändå.
Om du säger som nu, typ "fan också, hela kvällen gick medan jag bara åkte fram och tillbaka till päronen", så har jag inga problem att förstå att det var frustrerande. Men om du säger att du har "slösat din tid" med att åka av och an, då slår min hang up på uttrycket till.
Det är verkligen fånigt av mig.