Vad har ni i vagnen i hettan?

feel

Trådstartare
Hur "bäddar" ni i vagnen (liggdel/lift) till era små nu när det är så varmt?

Idag var hon i bara bodyn i vagnen, men hade själva "locket" på (har en Emmaljunga) för annars lyser ju solen på henne, men hon blev alldeles för varm. Ska man ta någon tunnare filt för att skydda mot solen eller hur gör ni?

Sv: Vad har ni i vagnen i hettan?

locket på i den här värmen skapar nog en bastu i vagnen! :eek:

Jag har förvisso aldrig haft något "lock" till vår vagn, utan enbart använt mig av filtar och täcken i olika tjocklekar.
För att skydda mot solen räcker det nog att lägga ett litet lakan över barnet, Allt annat blir nog för varmt...

Jag hade knappt locket på på vintern, på sommaren blir det som Ameo sa fruktansvärt varmt! En liggdel har ju höga sidor så det blir varmt nog som det är.

Håll er i skuggan så mycket som möjligt, annars kan ni ju ha parasoll eller ett lakan över (med öppet på sidorna!)

Kortärmad och kortbenad body och inget mer, det är skuggan som gäller här! :) Säger väl som de andra att det blir bastu med locket på (jag har provat med termometer i och jag tog av locket när det var 32 grader i nere i vagnen och 24 i luften...)

Har nere kan det ju bli ganska varmt pa sommaren. Jag hade alltid suffletten uppe och ett linnetyg som skugga. Flickan hade oftast bara en kortarmad eller linne body pa sig. Tyckte att det fungerade riktigt bra.

//Krusan

Jag hade en uv-filt på dottern om jg inte hade möjlighet till skugga, till slut köpte jag ett uv-parasoll att ha på vagnen och kunde ha Selma i bara blöja eller kortärmat body i vagnen. Kan rekommendera det. Filten använder vi massor till allt, den kyler lite när det är varmt, så den får hon ha på sig nu när det är bastu överallt...

Vi har ett fårskinn i liggdelen, han ligger på den i kortärmat utan något på sig. Har ett parasoll som skyddar mot solen.

Blöja och parasoll räcker när det är riktigt varmt. Man får inte glömma att det är mycket värre med för varmt än för kallt för en bebis.

I sittdelen har jag fårskinn och så sitter Lowe i en kortärmad body eller t-shirt bara.

Sätter man på locket på vagnen i den här hettan blir det nog som en gryta däri.

När mina var riktigt små hade vi bara blöja på. Sedan parasoll eller/och virkad duk (ganska tät) /litet lakan

Äkta lammfäll att ligga på och parasoll som täcker kroppen.

Sedan hade jag alltid med en uppsättning filtar i olika strl :)

Hihi locket på på vintern här är ett måste, hade ca -15 som varmast i vintras ;)

Måste promenera för att motionera hunden och hålla mig själv i form, så hålla sig i skuggan kommer bli svårt.

Får försöka sätta något slags lakan över henne. Vi här i norra norrbotten är inte så van vid sådan här hetta, igår var det 20 grader och idag är det 27 grader i skuggan... :p

Har haft tropisk hetta här några dagar;) Vilket jag iof gillar!

Har inga kläder på sonen utan han ligger med bara blöja på en filt. Har en filt/lakan över liggdelen men inte så den rör honom. Och alltid så det kan blåsa igenom! Lock på i denna värme är inte att tänka på! Parasoll tycker jag är värdelöst men alla tycker olika!

Vi har en phil & teds vagn och har något som de kallar solskydd tror jag. Det ser ut som ett myggnät fast som är mycket tätare (vi använder det som myggnät också) genom det kan inte solen lysa och barnen älskar att ligga i vagnen och kunna ändå "röra sig luftigt" utan att få solen på sig! Vet inte om det finns något liknande till andra vagnar? Är iaf superbra!

Body tycker jag är dumt när det är varmt, bättre med en luftig tunn tröja/t-shirt.

Själv njuter jag av att vi bara har 22 grader och mulet idag. Sommartemperaturen här är normalt över 30 grader, inte ovanligt att den går över 35 när det är som vamast. Det är omöjligt att klä sig tillräkligt svalt då så vi undviker att vara i annat än skuggan mitt på dagen (oftast är vi inne).

Parasoll känns ju lite meckigt om man ska vara ute och gå, då måste man ju vinkla om det och tjorva hela tiden.

Jag har kortärmade bodys, tycker tshirts bara knölar sig.

Oj, 35 grader har vi väldigt sällan här, förstår att man måste hålla sig inne när det är som varmast då. Oftast brukar sommartempen ligga runt 10-15 grader, det är sällan det är så varmt som nu.

Parasoll känns ju lite meckigt om man ska vara ute och gå, då måste man ju vinkla om det och tjorva hela tiden.

Precis, därför använder inte vi det. Går ju med hundarna varje dag, då är det lättare med en filt över vagnen!

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 213
Senast: Juli0a
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Nu är vi redan i slutet av januari, och det var några veckor sedan Clara Lidström skrev dessa orden, men eftersom jag själv behövde dem...
Svar
0
· Visningar
520
Senast: Mineur
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 035
Senast: alazzi
·
Kropp & Själ Jag har hamnat i ett dilemma med mig själv ang trådrubriken. Jag har alltid haft lite svårt för att bli bjuden på saker, ekonomiskt...
2
Svar
34
· Visningar
5 345
Senast: _Taggis_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar