Vad har ni gjort idag?

Glimfeather

Trådstartare
Ja, vad har ni gjort med hundarna idag? Gärna bild också!

Själva var vi ute på en skogspromenad i morse och ska snart ta en promenad till. Däremellan har vi myst i soffan
7feb004-1.jpg

Sv: Vad har ni gjort idag?

Inte så väldans myckert, rottisen är nyoperad och får bara gå koppelpromenader. Vi har dock tummat på delen om "bara ut och kissa/bajsa" eftersom han behöver sköta magen vilket fungerar bäst om han får röra lite mer på sig. Kasterationssåret ser faktiskt fint ut.

Tibben har utsatts för fyra eller fem hundmöten och har skött sig rätt hyftsat men den stora segern är att han varit ensam i 13 minuter och att han var mycket cool och la sig och sov.

Ett av skälen till min slöhet är att vår dag började vid 3-4 tiden i natt när rottisen kräktes och vi fick ge oss ut på en runda, sen var det svårt att somna om så hela dan har liksom hamnat ur fas.

Senast ändrad:

Här har det förutom det sedvanliga promenerandet, varit utställningsträning för en av valparna

090207-gra-1.jpg

Och harjakt för en av fauvarna, men från det kommer ingen bild ;)

Grabbarna fick börja morgonen med att hänge med i stallarna och på gården ett par timmar medan jag fixade där. Senare traskade vi uit i skogen och spårtränade ett par timmar. Jag fotade hästarna idag, inga bilder på hundarna.

Inget, har varit på seminarium så Grima har hängt med husse. Vi ska gå på en långis snart . Imorgon åker vi och tränar med gruppen.:)

Tja, vi har jobbat inatt (dvs jag jobbar och Hedda snarkar) så dagen började med att vi sov hela förmiddagen. Sedan gick vi ut för att träna på "rutan" vilket gick jättebra, jag tror poletten trillade ner idag (har bara tagit sex månader ...:)).
Efter det har vi tagit det lugn och pysslat lite här hemma och nu snart ska vi ut på en rastningsrunda innan vi kör och jobbar igen.

Små och korta kiss och bajs promenader. Har närmare -26 grader här och varken jag eller hunden trivs utomhus just nu...:(

23 minuter sovande ensamhetstid blev det för vrålapan medan jag och sjuklingen satt i porten och läste "Mentalitetsboken"!
Tjoho, det verkar som om hunden efter snart ett ÅR av periodvis mycket hård träning börjar kunna vara helt ensam hemma. Den dag han kan vara en timme helt ensam kommer jag att gråta av lycka.

Under förmiddagen så var jag mest irriterad för att hundarna härjade runt och verkligen allt gick snett för mig.

Men efter att storstädning var avklarad så tog jag ut Ginger och valpen på fotbollsplanen och lät dem busa, hämta dummies och filade lite på det fria följet och kontakten.

När vi kom hem så bytte jag om och tog med mig hund nr tre ( lilla Kittie ) ut på en timmas joggingrunda.

Jättehärligt! :)

( Valpen blir föresten 16 veckor idag, herregud, 4 månader redan!! )

Här började dagen med att hundarna fick vara hemma i 3 timmar medan jag var och red lektion. Sen bar det iväg på promenad med ett par hundkompisar när jag kommit hem.

Eftermiddagens promenad blev i koppel då dimman var ganska tät och mina hundar gillar att dra på olika långa rundor för att sniffa lukter. Jag har ingen lust att de drar efter skabbräven för att jag inte ser den innan dom och hinner få stopp på dom.

Sedan har det blivit lite trickträning och kontaktövningar inomhus.

Lite OT men jag beundrar verkligen din styrka och järnvilja angåene din lilles ensamhetsträning. Vilket tålamod! Jag hade nog inte haft ett hårstrå kvar på huvet.

Vi har varit inne hela dagen förutom rastningar utanför dörren. Jag är sjuk och Uno är hyper :S

I min hunds ögon så har jag varit elak och plågat henne..
För hon är ordentligt kammad,klorna klippta,hårstrå för hårstrå är genomgånget..,och innan vi gjorde det,så tog vi oss en timmestur i skogen!

I morgon bär det av till Örebro på utställning!
Ja,...
26045951.jpg

Skogspromenaden(gammal bild men samma skog)
15285413.jpg

Stackars mig..
15697184.jpg

Nykammad
26046034.jpg

Nu ligger hon så här..
15696008.jpg

Jag började dagen med en springtur då Blair fick både springa lös, och ibland hjälpa till att dra (håller på att lära henne) och hon skötte sig jätte bra :)

Sen så tog jag sambon med mej ut och vi träna lite rapport med henne, där var hon också duktig och brydde sig inte om att andra promenerade precis jämte där vi skickade henne :laugh:

Så det har varit mycket spring för lilltösen idag!

23 minuter sovande ensamhetstid blev det för vrålapan medan jag och sjuklingen satt i porten och läste "Mentalitetsboken"!
Tjoho, det verkar som om hunden efter snart ett ÅR av periodvis mycket hård träning börjar kunna vara helt ensam hemma. Den dag han kan vara en timme helt ensam kommer jag att gråta av lycka.

Kul när det går frammåt :) Det finns hopp då! Min har seperationsångest och kan fortfarande inte (vid nu 1års ålder) var ensam längre än 10-15min.

Jag har vart på min första lydnadstävling :D... Skrev nyss en "historietråd" om min dag...
Den heter Lydnadsdebutfiasko.... en sann histoia..
Läs gärna, dela min glädje. (ironi)
Annars har vi myst i soffan :D

Allt har gått sin gilla gång med hundarna förutom att jag red ut i 1 1/2 timma med Perro som följeslagare. Han är den som har bäst lydnad av alla så han följer med på alla uteritter.
kameran låg hemma för det fanns ingen som kunde fota oss

Våran lilla 11 månaders valp har busat och sovit :) Och varit ute och tränat lite med bilar efter vägen...men dom är lite läskiga!

Tyvärr inga bilder för hittar inte laddar sladden till kameran så ja har inge batterin.

Vi packade väskan och åkte till Värnamo imårse för att hälsa på Cerberus kullbror och hans familj. Så där spenderade vi dagen med massa hundbus och afghanprat och god mat. :p

DSC01706.jpg

DSC01703.jpg

Först vid 5 tiden idag på morgonen så gick vi till stallet. Vilket blir 2 km sammanlagt. Sen gick vi och la oss och sov till lite efter 12 :angel: (var uppe sent igår)

Vid 13 så gick vi ut och kissade och vid halv fyra så gick vi ut i skogen och var ute drygt en timme. Vi tränade lite inkallning och lite "sök efter pinne";). Efter det så duschade jag bägge, och det var verkligen välbehövligt. Men antar att det blir så när man har två små ulltussar (även fast den ena är klippt och inte har såå lång päls).

Sen vid 19,30 så gick vi en runda på drygt 3 km men var ute i ca 1 h då jag gick med en kompis och vi pratade lite innan vi skiljdes åt.
Sen nu ska jag till stallet igen så då blir vi nog ute i en timme till.

Sen däremellan så har vi myst lite:)

Senast ändrad:

Liknande trådar

R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 299
Senast: Red_Chili
·
Hundhälsa 2018 tog jag lite hastigt och lustigt emot en liten omplacering som for illa i dåvarande hem. Hunden var och är trots det relativt glad... 2 3 4
Svar
62
· Visningar
5 502
Senast: Tonto
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi... 2
Svar
25
· Visningar
2 049
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla... 2 3
Svar
42
· Visningar
5 868
Senast: fixi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka