Vad har ni gjort för fel med era hundar?

Sv: Vad har ni gjort för fel med era hundar?

Iris kan ganska mycket och är relativt arbetsvillig för att ¨vara en bulle så med henne är jag supernöjd. Dock så ångrar jag grovt att jag aldrig riktigt tränat inkallning seriöst.. :angel:

Vet inte riktigt vad jag har gjort, men Wilton lyfter på benet när han bajsar... :o:confused::D Ser väldigt roligt ut, men verkar inte besvära honom det minsta.

fråga vad jag har gjort rätt istället ;). nej men det värsta felet jag gjorde var att jag inte lärde labben att vara passiv. det näst värsta var att jag inte lärde honom att matte hälsar först på gäster som kommer innanför dörren. det tredje värsta är att jag fortfarande inte har lyckats lära honom kommandot "tyst" (eller så skiter han bara i det).

schäfern vet jag inte om jag har gjort så himla mycket fel med. det skulle i så fall vara att jag inte skaffade hjälp tidigare än jag gjorde. men hon har en helt annan vilja att vara till lags, så ofta behöver jag bara tänka vad jag vill att hon ska göra och sen gör hon så.

Senast ändrad:

Jag har ju alltid haft terriers, så när jag fick Loka så ville jag ha den där überkontakten (kadaverlydnad näst intill), det var ju bara det att hon är extremt kontaktsökande så att hon klarar än idag inte av att vara själv 5 minuter utan att stressa ihop...

Likadant med apporteringen, jag kan inte förmå hunden att springa in med en apport eller att hålla den i munnen bredvid mig :crazy:

Jag har gett upp dem projekten nu :D Så numera är hon inte så lydig, men hon gör ändå inte dem sakerna.

Jag föll för hans valpögon när han matvägrade... :angel:
Vilket har resulterat i en ganska kräsen hund...
Nu, vid 5 års ålder äter han dock sitt torrfoder rätt okej, men inte mer än absolut nödvändigt.

Vi tränade dessutom aldrig någon riktig ensam-träning när han var valp (vi behövde aldrig lämna honom ensam då...) vilket resulterade i ett häst-jobb när han var vuxen...
Nu är han dock väldigt stabil med ensamheten!

Men nog har man mycket med sig till hund nr 2! :)

Hobbe lyfter också på ena bakbenet ibland när han bajsar...
Ser ut som han tar i... :rofl:

Bilder på bakbenslyftet? Låter dunderkul!

/Syrsa

Har inget... men kanske går att ordna om en vecka när jag kommer hem från SPANIEN!!!! Adios amigos! :D

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Eftersom jag är både en klant och ganska godtrogen blev jag pålurad en omplaceringshund som har orsakat mig mycket bekymmer. Det är...
Svar
19
· Visningar
3 347
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 842
Senast: Snurrfian
·
Kropp & Själ Jag har köpt hus och flyttar in om några veckor och det har varit långdraget med massor av strul och oro. Jag kollade på huset 20 mars...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
10 235
Senast: Inte_Ung
·
Övr. Hund Jag har noterat en förändring i min hunds beteende senaste månaderna. Hon är nyss fyllda 1 år, och har under hela sin valptid sovit bra...
2
Svar
20
· Visningar
16 272
Senast: Pilot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Akvarietråden V