Vad har ni för valpar?

Sv: Vad har ni för valpar?

jag har!!! och hon är helt enkelt underbar, lättlärd och såååååå fin...
liknar sin mamma på pricken..
och va nöjd alla andra blev när dom hämtade sina valpar ^^
 
Sv: Vad har ni för valpar?

ja?

de är väl inge konstigt? de är ju i stort sett omöjligt för en pappilon eller en dvärgpudel att bita ihjäl någon. dom har inte styrkan att hålla ihop käkarna och inte styrkan att skaka "bytet" så det "går sönder" bara för att pitbull och amstaff klarar att döda så betyder ju inte det att dom springer runt å gör de hela dagarna.

det finns hundar det slår slint för innom alla raser. och pitbull ligger som sagt väääldigt långt ner på den listan över hundbett. de är oftare tex en labbe hugger en människa än en pitbull.

men bara för att pitbull har styrkan att döda så är dom dåliga hundar?
 
Sv: Vad har ni för valpar?

Var har jag skrivit att de är dåliga hundar.
Jag har pekat på den statistik som finns. Många av dessa hundar verkar vara familjehundar som bitit ihjäl någon inom familjen.
Det finns massvis av raser med styrkan att bita ihjäl folk som inte ligger högt på listan.
Sen har jag personligen alltid ifrågasatt motivewn att skaffa en hund av den här typen.
PL
 
Sv: Vad har ni för valpar?

Var har jag skrivit att de är dåliga hundar.
Jag har pekat på den statistik som finns. Många av dessa hundar verkar vara familjehundar som bitit ihjäl någon inom familjen.
Det finns massvis av raser med styrkan att bita ihjäl folk som inte ligger högt på listan.
PL

:bow: :bow:

Sen har jag personligen alltid ifrågasatt motivewn att skaffa en hund av den här typen.

det undrar jag också? :confused:
 
Sv: Vad har ni för valpar?

Dom vill väl känna sig tuffa och trygga med en stor hund som kan vakta dom.... :smirk:
 
Sv: Vad har ni för valpar?

med tanke på att TS kallat sin tik för "hona" i en annan tråd så tycker jag inte att det är konstigt att folk reagerar.

så man är en dålig kunskap om man skriver hona istället för tik? :crazy: Händer även att jag skriver hona istället för tik. så jag borde heller inte ha ngn hund? =S
 
Senast ändrad:
Sv: Vad har ni för valpar?

Vänta på vad ? Min förra hund föddes lydig...så 5 vägskorsning hon var. Jag väntade å¨väntade på 1 års trotsen. Men vet du vad ? Den kom ju inte.

Undrar varför ?!
 
Sv: Vad har ni för valpar?

så man är en dålig kunskap om man skriver hona istället för tik? :crazy: Händer även att jag skriver hona istället för tik. så jag borde heller inte ha ngn hund? =S

Hmm..och jag undrar hur okunnig och oseriös jag är som kallar min 13 år gamla tik för "dam" eller min 7 år gamla tik för "tjej"..

Tex; Min gamla york dam,Min lilla pekingese tjej...

OHH snälla,avrätta mig Här och Nu för min okunnig/oseriöshet!!


:rofl:
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej! Min familj funderar på att köpa en hund och vi funderar på rhodesian ridgeback. Den ska vara snäll och kelig, kunna hanteras av...
2
Svar
30
· Visningar
6 814
Övr. Hund På söndag för exakt fem år sedan bilade jag och familjen ner för att hämta hem min alldeles första egna vovve, en liten bulleherre vid...
Svar
3
· Visningar
1 268
Senast: Jenka
·
Övr. Hund Usch är så ledsen - Har precis fått tid för avlivning åt en av mina älskade hundar. Bara att inse att det inte går längre, hon har...
Svar
3
· Visningar
842
C
Övr. Hund Fick ett samtal idag från uppfödaren att valpen är född idag :laugh: och att det blev totalt 7 valpar, 3 tikar och 4 hanar (trodde hon...
Svar
8
· Visningar
918
Senast: Imnir
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Min arga lilla hund.
  • Senast tagna bilden XV
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp