Vad har ni för valpar?

Sv: Vad har ni för valpar?

så man är en dålig kunskap om man skriver hona istället för tik? :crazy: Händer även att jag skriver hona istället för tik. så jag borde heller inte ha ngn hund? =S

DET har jag aldrig skrivit. däremot verkar det en aning oseriöst och det gör att man (i alla fall jag) hajar till. jämför med mitt exempel på hästsidan. prova att starta en tråd på avel där du skriver att du vill para din röda hona med en fläckig hane och se vilka reaktioner du får.
 
Sv: Vad har ni för valpar?

Vänta på vad ? Min förra hund föddes lydig...så 5 vägskorsning hon var. Jag väntade å¨väntade på 1 års trotsen. Men vet du vad ? Den kom ju inte.

Undrar varför ?!

var det verkligen menat till mig??? *lite förvirrad nu..*
 
Sv: Vad har ni för valpar?

Jag skulle sett det som att personen har humor. Nog fattar man väl vad folk menar...Varför ska man stylta upp så mycket när folk ändå vet vad det handlar om ??
 
Sv: Vad har ni för valpar?

jag kanske är en väldigt neurotisk person, men jag tyckte inte att det var ett dugg roligt.
 
Sv: Vad har ni för valpar?

de är väl inge konstigt? de är ju i stort sett omöjligt för en pappilon eller en dvärgpudel att bita ihjäl någon.

Fast, alltså. Sådär kan man ju inte riktigt säga, enda andledningen till en pappillon t ex sällan biter ihjäl folk kan ju inte vara att dom är för små. Min ena hund är en NewFoundland, han är stor. Större än pitbulls faktiskt. Men den rasen biter väldigt sällan ihjäl folk iallafall, trots att dom faktiskt kan. Min hade lätt kunnat bita av både det ena och det andra på mig, men han gör inte det.

Nu är jag inte någon direkt motsträvare när det gäller pitbull, jag tycker dom är väldans fina, att se på. Men det är en hund med massa kamp, och det går ofta snett. Det kan helt enkelt inte bara bero på att dom är större än en pudel?
 
Sv: Vad har ni för valpar?

Kanske ska svara också.
Jag har en Border Collie som är 15 veckor idag.
Lägger all energi på inkallning, "stenen" kommando och "kanten" kommando. Jag vill ha han upp på stenar för att det är lättare i framtiden att stoppa upp han på en sten när han är med mig ute och rider. Att gå in till kanten när bilar kommer är också praktiskt. Har jobbat mycket på att få han att lämna leksaker också, han drog som en avlöning den första tiden, men nu kommer han fram och ger mig dom. Han kan även städa undan sina saker. Sitt kan han väl, dock inte 100 % än. Har hellre velat lägga ner tid och kraft på saker som är viktiga redan nu, t ex inkallning och passivitet. Kontakten fanns där nästan från början.
Nu har han precis fått upp ögonen för bil-vallning lite smått, så nu har jag en till utmaning att ta hand om. Håller även på med skvallerträning. Ska se om jag får in bilder. På bilderna, om det funkar, så är han 8-9 veckor. Nu är han inte alls lika söt länge, då hans öron har ställt sig upp. Han påminner faktiskt lite om en otäck vampyr. ;)

HPIM0318.jpg


HPIM0323.jpg


HPIM0337.jpg


Jesus kristus vad stora dom blev! :O
 
Sv: Vad har ni för valpar?

Min dotter köpte en rotwailer/riezenkorsning, 87,5% Rotwailer och resten Riesen. En oerhört trevlig kille är han nu lite över året.
Men vad jag fick höra av uppfödaren var att i kullen efter blev en av valparna renrasig Rotwailer. Det togs något slags DNA prov på valpen och veterinären konstaterade att han var "äkta" Rottis.

Nåja nu kanske inte den här frågan hamnade på rätt plats...


Jag har aldrig hört talas om något liknande, har ni?
 
Sv: Vad har ni för valpar?

Ett DNA-prov kan inte säga om en hund är renrasig el ej!
Vad man använder DNA till är att kolla att föräldraskapet stämmer.
PL
 
Sv: Vad har ni för valpar?

DET har jag aldrig skrivit. däremot verkar det en aning oseriöst och det gör att man (i alla fall jag) hajar till. jämför med mitt exempel på hästsidan. prova att starta en tråd på avel där du skriver att du vill para din röda hona med en fläckig hane och se vilka reaktioner du får.

fick bara den inbillningen. Sry!
 
Sv: Vad har ni för valpar?

Ett DNA-prov kan inte säga om en hund är renrasig el ej!
Vad man använder DNA till är att kolla att föräldraskapet stämmer.
PL

Kanske inte det var DNA, men något slags prov tog dom, en bit av en klo och hårstrån. Och utifrån det sägs det att en veterinär konstaterat att han var 100 % Rotwailer. Jag vet inte mer än så för jag har inte kontakt med uppfödaren. Jag blev bara så förvånad när dom berättade för jag har aldrig hört talas om det.

mvh Monica
 
Sv: Vad har ni för valpar?

Att du inte hört omd et förut, kan ju bero på att det inte går att göra så :cool:

Alltid kan de ju lura i någon en sådan story, men det är ändå en osanning..
 
Sv: Vad har ni för valpar?

kl*

några frågor
  • hur kan man utläsa av det som står i inlägget att ts INTE är en mkt hundvan och kunnig?
  • hur kan man få bilden att ts är en så oseriös och oerfaren människa som köpt en blandras för att den är billig(?) och hon har ingen aning om "vad hon håller i snöret"? är det 100% säkert att så är fallet?
  • är det så hemskt att säga hona i stället för tik? det är ju å jämmföra säga fel mellan sto och märr! eller byta ut tik mot dam eller flicka..
  • varför går man in med den dåliga attityden direkt å klagar, trycker ner å spyr ut elakheter INNAN man frågat personen i fråga (TS)
    VARFÖR köpte du den här hunden
    vad har du för MOTIV med den här hunden
    är DU MEDVETEN om
    osv osv..
 
Sv: Vad har ni för valpar?

Är det inte pinsamt att ni antar utan att ens veta nånting? Ni vet inte ett dugg om vilken vana trådskaparen har, hur hunden kommer bli om 1 år... Ändå skriver ni som om ni redan vet och att det aldrig slår fel. Jag tror trådskaparen är medveten om att det kan gå fel, men det kan också gå hur bra som helst!

Jag fick höra mycket när jag skaffade min pitbull-blandning, men konstigt nog blev inte min lilla ögonsten som alla sa att hon skulle.

Ingen av er vet hur den här hunden kommer bli, det får framtiden utvisa.

Till trådskaparen: Jag tycker det var en mycket fin hund :)
 
Sv: Vad har ni för valpar?

FAst det låter ju som om ni blandisägare har lika kort stubin...
Att köpa en blandning med sådana motsägelsefulla raser i ger (enligt Lars Fält,etologguru) ofta "problemhundar". Egenskaperna balanseras inte med varandra utan ger ibland "kortslutning". De flesta kunniga hundmänniskor motsätter sig den sortens blandrasavel. Man kan nog faktiskt dra slutsatsen att en människa med ordentliga hundkunskaper skulle undvika att främja denna avel. Sen kan naturligtvis just denna hund bli hur trevlig som helst, men tyvärr talar oddsen mot. Om ingen köpte dessa valpar skulle det ju heller inte finnas någon avel... Därför har vi alla ett ansvar! Har inget egentligen emot blandraser, men då med något mer "kompatibla" raser.
 
Sv: Vad har ni för valpar?

Hej ! Jättefin hund du har !! Nästan i pricken lik min fastän hon är dobermann/boxer o har lite vitt på bröstet o på vissa tassar o hon är ett år. Kan tyvärr inte lägga in bild har ej bredband. De är väldigt lika !!! Min är väldigt energisk o lekfull o lättlärd, brinner för att lära sig något nytt. Fick 3:e pris på valpkurs bland 15 st väntar bara på nytt att lära sig, är din likadan ? Man hinner knappt med ibland hunden fattar så snabbt!! kul !!
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej! Min familj funderar på att köpa en hund och vi funderar på rhodesian ridgeback. Den ska vara snäll och kelig, kunna hanteras av...
2
Svar
30
· Visningar
6 814
Övr. Hund På söndag för exakt fem år sedan bilade jag och familjen ner för att hämta hem min alldeles första egna vovve, en liten bulleherre vid...
Svar
3
· Visningar
1 268
Senast: Jenka
·
Övr. Hund Usch är så ledsen - Har precis fått tid för avlivning åt en av mina älskade hundar. Bara att inse att det inte går längre, hon har...
Svar
3
· Visningar
842
C
Övr. Hund Fick ett samtal idag från uppfödaren att valpen är född idag :laugh: och att det blev totalt 7 valpar, 3 tikar och 4 hanar (trodde hon...
Svar
8
· Visningar
918
Senast: Imnir
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp