Vad har ni för valpar?

Sv: Vad har ni för valpar?

Hund och hästavel går inte att dra paraleller mellan.

Det är en enorm skillnad, vilket du med tiden kommer att lära dig ;)
 
Sv: Vad har ni för valpar?

Nja.. Lite tycker jag nog att man kan jämföra det, i all avel oavsett djurslag så borde ju målet vara att få fram en sund, frisk och för ändamålet lämplig avkomma, det måste ju även gälla hundar? Och precis som det finns väldigt olämpliga hästraser att korsa med varann så finns det väl väldigt olämpliga hundraser att korsa med varann? Sedan finns det ju precis som på hästar att de hundar som skall användas i avel genomgår vissa kontroller, typ röntgen och ögonlysning och även då om jag bara jämför med labben jaktprov etc. Det tycker jag att man kan jämföra med bruksprovet för hingstar och friröntgen och premiering, 3 årstest etc för våra ston. Men sedan är det väl milsvida skillnader, det förstår jag också. Framför allt för att hundar kan få så otroligt mycket fler avkommor under sin livstid än vad hästar kan få.
 
Sv: Vad har ni för valpar?

Ursprungligen postat av MonikaH
Vet du eller tror du bara att det inte går ? Jag är fortfarande undrande och kan inte förstå av vilken anledning dom skulle ljuga. Men säger du att du vet så får jag ju tro på det...


Jag vet att det inte finns mirakelögondroppar som bromsar katarakt (GRÅ starr) men det finns ögondroppar som hjälper till att sänka ögontrycket vid glaukom (GRÖN starr) och då kan det bromsa förloppet en aning om man har tur :cool:

Jamen jag undrade bara om du visste eller trodde att det inte kunde vara så....vet det ännu inte ju....
 
Sv: Vad har ni för valpar?

Hej.
Jag har en Golden retriver på 4mån o han är en riktig busunge!!Men hur duktig som helst!! Min dotter 4år fick honom o ligga innan jag gjorde det...o nu gör han det jätte bra!!:bump:
(tyvärr ingen bild men..)
Nu ska vi bara se hur Julefriden ska bevaras...

Ha det bra alla hundmänniskor!!
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej! Min familj funderar på att köpa en hund och vi funderar på rhodesian ridgeback. Den ska vara snäll och kelig, kunna hanteras av...
2
Svar
30
· Visningar
6 814
Övr. Hund På söndag för exakt fem år sedan bilade jag och familjen ner för att hämta hem min alldeles första egna vovve, en liten bulleherre vid...
Svar
3
· Visningar
1 268
Senast: Jenka
·
Övr. Hund Usch är så ledsen - Har precis fått tid för avlivning åt en av mina älskade hundar. Bara att inse att det inte går längre, hon har...
Svar
3
· Visningar
842
C
Övr. Hund Fick ett samtal idag från uppfödaren att valpen är född idag :laugh: och att det blev totalt 7 valpar, 3 tikar och 4 hanar (trodde hon...
Svar
8
· Visningar
918
Senast: Imnir
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp