Vad har ni för valpar?

Sv: Vad har ni för valpar?

´Blir så irriterad.

För här sitter folk o dömmer ut hundar.

OK det är en jäkla korsning.
Men inte dömmer ja ut den hunden.

Ni sitter o rackar ner..den här tråden var till för att folk skulle få visa sina hundar. Den var inte till för att visa skulle få sitta o racka ner på andras djur.

Då kan vi väl lika bra göra en tråd där vi hänger ut enskillda individer. så har ni ju nått att göra.


Vem kan säga i dagsläge att det kommer gå åt skogen ?
Vem har rätt här inne att dömma ut hennes hund ?

o att hon skriver hona! om ja skriver ''titta här e mina töser'' är det också fel då? jag kanske inte kan nått för att ja inte skriver tik ?
 
Sv: Vad har ni för valpar?

Oj vilken diskussion det blev, kanske borde starta en ny tråd där alla kan klaga på de människor som råkar säga hona till sina tikar och där man även kan klaga vilka usla hundägare vi är bara för att vi råkar ha blandraser. Vi är så hemska människor, eller hur var det?
Sedan så är det väl inte mitt fel, vad uppfödaren blandar för raser, Sedan så tycker jag att det är så j*vla onödigt att sitta och säga att folk skaffar monsterhundar.

Hallå och lägg ägg va!!!!!!!!!!!!!
Varför skriver du detta till mig?? Jag skrev ju att det säger allt om uppfödaren men INTE om hundägaren! Klar skillnad tycker jag! Jag har inte klagat på dig över huvudtaget! Men visst, genom att köpa dessa alla blandisar som finns så stödjer man ju blandrasaveln!:devil: Har jag sagt att folk köper monsterhundar??? Har jag sagt att DU gjort det? Nej!
De flesta här på hundforumet är emot blandrasavel, däremot inte mot hunden i sig, den rår ju inte för vad korkade människor ställer till med!:devil: :devil: :devil:
 
Sv: Vad har ni för valpar?

Ta vilken vilken hund som helst oav sett renrasig eller blandras...så kan det gå ´käpprätt åt helvete ändå.

Det stämmer alldeles utmärkt, att de kan gå åt helvete! Men köper jag en karelare (använde inte facktermer här) då vet jag med ganska stor säkerhet att jag fått en jakthund. Köper jag en blandras som innehåller kamp,vakt,jakt å drag, vad blir det då?:eek:

Som jag skrev innan, de kan bli hund av den också.
 
Sv: Vad har ni för valpar?

Det stämmer alldeles utmärkt, att de kan gå åt helvete! Men köper jag en karelare (använde inte facktermer här) då vet jag med ganska stor säkerhet att jag fått en jakthund. Köper jag en blandras som innehåller kamp,vakt,jakt å drag, vad blir det då?:eek:

Som jag skrev innan, de kan bli hund av den också.

Den är ju näst intill dömd den hunden redan!

det beror mkt på den som håller i kopplet.

du kan göra en golden som ex till en riktigt gangster.

o som min kompis här på jobbet har en amstaff/pittbull den sprigner runt här o leker med oss på arbete. inte blev den en dålig individ. kanon fin tik.

beror på den som håller i kopplet. sen om hunden har psykisa problem så har den det från början o det kan en vanlig renrasig också ha!
 
Sv: Vad har ni för valpar?

återkom när hunden blivit ca 18 månader, först då tycker jag att man kan säga okm det vart hund av den eller inte!
 
Sv: Vad har ni för valpar?

Det är inlägg likt just det du precis skrev som gör att det bildas falska förhoppningar faktiskt, även om du försöker vara snäll..

Att just din kompis hund blev bra kan lika väl vara en sjuhelvettes tur och ger tyvärr inte mycket fakta till TS om hur hennes hund kommer att bli,
mer än att det kan tolkas som en dans på rosor, men man utelämnar det där taggiga som kan sticka en..

Jag tycker att både du och TS bör läsa vad PL och Cillamuffin m.f skriver och inte bara reagera med terriertänder, den ena har mycket kunskap om problemhundar och den andra är veterinär.....

Nu har TS redan köpr sin valp men att utgå ifrån att man vet bäst ( hon har inte skrivit exakt så men man kan tolka hennes ordval så ) är kanske inte så smart, att inse att man har en sjujäkla blandning i kopplet är en bit på väg och hon har fått mycket goda råd här som TS valt att inte se..

Till TS : inse vad du har i kopplet, ta reda på allt som går, förbered dig på första trotsperioden, kontakta kunniga hundmänniskor och framför allt .. Lycka till
 
Sv: Vad har ni för valpar?

Herre du skriver ju som om att det SKA bli en riktigt odåga!

alla hundar har sin trotts period, då skulle du säga så till alla valpköpare.

Ni har ju bestämt att denna hunden ska bli en odåga. eller iaf ni skriver om den som om att den ska bli det.
 
Sv: Vad har ni för valpar?

Jag skriver inte att det SKA bli en odåga, men jag skrev att TS ska förbereda sig på det... STOR SKILLNAD

Alla hundar har en trotsperiod men långt ifrån alla har en fruktansvärt jobbig sådan..

Vad är så jäkla fel med att varna TS och göra henne uppmärksam på det ?
 
Sv: Vad har ni för valpar?

Då tycker ja du ska uppmärksamma alla här i landet som köper hund oavsett om det är en blandras eller ej.

Vem vet...det kanske är som en ängel inte alls så besvärlig ?!
 
Sv: Vad har ni för valpar?

Men nu får du väl för fn lägga av, vad är DITT problem egentligen?

Detta är ett diskussionsforum, där diskuterar man !

Du har inte svarat mig : Vad är det för jävla fel att uppmärksamma någon på vad som kanske komma skall ?

Terriertänder det är vad du har ...
 
Sv: Vad har ni för valpar?

Men även när det gäller renrasiga hundar så finns det ju vissa raser där man kan räkna med att ha en fruktansvärt jobbig trotsperiod.
Trådskaparens valp innehåller knappast särskilt "lätta" raser, och dessutom raser med helt olika rasegenskaper.
 
Sv: Vad har ni för valpar?

Men nu får du väl för fn lägga av, vad är DITT problem egentligen?

Detta är ett diskussionsforum, där diskuterar man !

Du har inte svarat mig : Vad är det för jävla fel att uppmärksamma någon på vad som kanske komma skall ?

Terriertänder det är vad du har ...



Mitt problem är att detta skall blossas upp så mkt.
Känns som om ni har dömt denna hund, att den ska vara jobbig.
och att hon inte kan nått om hundar..för det verkar ni tro för att hon valt en sån korsning.

Denna tråden var ju till för att visa valpar. Inte att lära upp en person.


jag blir irriterad när det ska vara sånt påhopp, hon är nöjd o glad över sin hund.
 
Sv: Vad har ni för valpar?

Mkt sant!!

Men det säger ju inte att hunden ''måste'' bli si elle så?

rätta mig om jag har fel.
 
Sv: Vad har ni för valpar?

knapplån:

nu har det här spårat ur fullständigt. det handlar inte om hona-tik-tös-flicka. det var bara det, och felstavningen av en av de blandade raserna som fick mig att reagera. om någon personligen tagit åt sig ber jag om ursäkt.

däremot ber jag inte om ursäkt för att jag kallat blandningen för en monsterblandning. det ÄR en monsterblandning (därmed inte sagt att det är en monsterhund!). vad ska man med en sån hund till?

och jag vete tusan om en köpare är helt utan skuld, utan köpare ingen produktion.

och sen hade vi det där med hur mycket som beror på arv och hur mycket som beror på miljö. jag vet inte om det finns några exakta siffror. men 0% arv är en omöjlighet! likaså 10 och säkert 20. 40% arv låter mycket mer rimligt. pratar vi rädslor (speciellt ljudrädslor) närmar vi oss 100% arv.

jadzia har förklarat det här riktigt bra en gång. att man får en palett med färger, vilka färger och hur mycket beror på arv. med dessa färger kan man måla (miljö) en tavla (resultatet). hur bra resultatet blir beror dels på vilka färger man fått, dels på hur skicklig man är på att måla.
 
Sv: Vad har ni för valpar?

Med renraser är det ju så mycket enklare att veta hur valpen kommer att bli som vuxen. Med blandraser är det en omöjlighet, men ofta, blir det inte bra, när de olika rasernas egenskaper kolliderar med varandra...
 
Sv: Vad har ni för valpar?

Men vart i mitt inlägg läser du att jag DÖMT UT hunden? Då tolkar du lite väl mycket ...

Du skriver "ni" men jag är inte "ni" och jag har inte skrivit att hon inte är kan något om hundar någonstans, däremot verkar TS vara nybörjare ( vilket vi alla är någon gång i livet )

Men är det så fruktansvärt fel att beskriva verkligheten och ge råd ?

Det är väl bättre att TS inser nu och är förberedd om den dagen kommer eller hur?

Att trådar tar olika vändningar får man vara beredd på när man vistas på ett diskussionsforum, annars ska man inte starta trådar..
 
Senast ändrad:
Sv: Vad har ni för valpar?

knapplån:

nu har det här spårat ur fullständigt. det handlar inte om hona-tik-tös-flicka. det var bara det, och felstavningen av en av de blandade raserna som fick mig att reagera. om någon personligen tagit åt sig ber jag om ursäkt.

däremot ber jag inte om ursäkt för att jag kallat blandningen för en monsterblandning. det ÄR en monsterblandning (därmed inte sagt att det är en monsterhund!). vad ska man med en sån hund till?

och jag vete tusan om en köpare är helt utan skuld, utan köpare ingen produktion.

och sen hade vi det där med hur mycket som beror på arv och hur mycket som beror på miljö. jag vet inte om det finns några exakta siffror. men 0% arv är en omöjlighet! likaså 10 och säkert 20. 40% arv låter mycket mer rimligt. pratar vi rädslor (speciellt ljudrädslor) närmar vi oss 100% arv.

jadzia har förklarat det här riktigt bra en gång. att man får en palett med färger, vilka färger och hur mycket beror på arv. med dessa färger kan man måla (miljö) en tavla (resultatet). hur bra resultatet blir beror dels på vilka färger man fått, dels på hur skicklig man är på att måla.


Du hänger dig på felstavningar.

jag hänger mig att denna individ har blivit idiot förklarad.
Man kan inte säga att den ska bli si eller så.
Vem vet, föräldrarna kanske är bra individer lika så deras fäder.
Det kan ju ingen svara på
 
Sv: Vad har ni för valpar?

Nä, det är såklart att det inte MÅSTE bli så, men det är det väl egentligen ingen som sagt?
Däremot har många velat göra henne uppmärksam på att chanserna är stora att det blir en fruktansvärt jobbig hund, mao är hon verkligen medveten om vad hon ger sig in på? Likväl som att uppfödarna till min hund klargjorde att han med största sannolikhet skulle vara ett helvete att ha och göra med under sin trotsperiod.
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej! Min familj funderar på att köpa en hund och vi funderar på rhodesian ridgeback. Den ska vara snäll och kelig, kunna hanteras av...
2
Svar
30
· Visningar
6 814
Övr. Hund På söndag för exakt fem år sedan bilade jag och familjen ner för att hämta hem min alldeles första egna vovve, en liten bulleherre vid...
Svar
3
· Visningar
1 268
Senast: Jenka
·
Övr. Hund Usch är så ledsen - Har precis fått tid för avlivning åt en av mina älskade hundar. Bara att inse att det inte går längre, hon har...
Svar
3
· Visningar
842
C
Övr. Hund Fick ett samtal idag från uppfödaren att valpen är född idag :laugh: och att det blev totalt 7 valpar, 3 tikar och 4 hanar (trodde hon...
Svar
8
· Visningar
918
Senast: Imnir
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Min arga lilla hund.
  • Senast tagna bilden XV
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp