Vad har ni för valpar?

Sv: Vad har ni för valpar?

Jag vill också visa min!
Men hur länge räknas de som valp i den här tråden?:rofl:

Du får visa din hund iaf :)

Radon: Du är min nya bästa vän! Du har verkligen vettiga åsikter, vilket är ganska skönt eftersom de flesta bara klagar.

Tack till alla som tycker hon är söt. Just nu ligger sötnosen och sover för natten :love:
 
Sv: Vad har ni för valpar?

Men det är väl ändå till att överreagera? Kalla någon okunnig för att man använder benämningen hona istället för tik? Det är väl en hona ändå, eller?

Hujeda mig vilken dålig hundägare jag måste vara, jag kallar ju mina hundar flickor!
 
Sv: Vad har ni för valpar?

vilken hemsk blandning! Fast än är ju inte loppet kört, det kan ju bli hund av den också! Men att säga att hunden är jätte snäll nu, så därför blir den bra, är ju lite fel. Min hund gjorde inte ett fel, tuggade inte på något, tills han vart 10 månader. Då bet han i sönder hela min lgh på 1 timme.

Varför köper man en blandras med jakt, drag, kamp, vakt? Varför är en enkla frågan?
 
Sv: Vad har ni för valpar?

överreagerar jag? har du läst vad jag skrev efter det? vad händer om hunden inte växer upp till en snäll och trygg individ? och ägaren inte har en aning om vad som finns i snöret?

jag har ingen aning om vad folk här inne kan eller vet. det enda man kan utgå ifrån är vad de skriver, och hur de skriver det. ofta finns dessutom ett fackspråk att använda sig av (vilket det gör inom hunderiet). att inte använda sig av detta språk ger sken av att människan inte är särskilt insatt.

jag tror reaktionerna hade blivit likartade om jag skrivit på avel att jag hade en röd hona som jag ville para med en fläckig hane. hade jag istället skrivit att jag hade ett fuxsto som jag ville betäcka med en skäckhingst hade det låtit mer seriöst.
 
Sv: Vad har ni för valpar?

Vad du skrev efter det har inte med saken att göra anser jag, eftersom det var just saken att kalla en tik för hona du tog upp i det här inlägget. Och jag tycker inte det är vidare oseriöst att göra det, det stämmer ju!
 
Sv: Vad har ni för valpar?

nej varför ska vi inte alla låta bli att använda fackspråk. det blir så mycket roligare då. istället kan vi försöka gissa oss fram till vad folk skriver. jippi.
 
Sv: Vad har ni för valpar?

Så man är oedelbart en oseriös okunnig hundmänniska om man inte använder sig av alla facktermer?? Om jag skriver att jag tränar genom shejping och targeting och du frågar hur man gör det är du kass, för det är ju fackspråk, det borde alla veta? När Gnist skriver om något speciellt inom vallning ska alla veta vad det är, när en uppfödare skriver att hon inte användera peang är man en dålig hundägare om man inte vet det?

När TS skrev att hon köpt en hona var hon okunnig?

När jag säger att man överlag kastrerar honor är jag oseriös?
 
Sv: Vad har ni för valpar?

I fredags fick jag hem min söta blandras tik Felicia på 13 v :love: Hon är Rottweiler/Pitbull/Samojed/Karelsk Björnhund och är helt underbar! :) Så himla lätt lärd och mysig, hon kan redan två kommandon och jag har inte behövt anstränga mig, det bara kom naturligt.

Skulle vara kul och veta vad ni har för valpar! Hur gamla är de och vilken ras/raser är valpen? Skulle bli glad att få se bilder på era sötnosar :)

Här är en bild på min vackra Felicia :love:

http://www.pixbox.se/pic_show_id5909060.html

Men herregud! Här är en nybliven hundägare glad och stolt över sin nya lilla bebis. Låt henne få vara det ! Grattis till dig och njut av ditt söta lilla knyte ! Tar man ut tråkigheter innan dom eventuellt kommer så har man ju tråkigheter 2 gånger :smirk:istället för en gång
 
Sv: Vad har ni för valpar?

Bild6.jpg


7 st sådana finns här för närvarande, men det är bara en som ska stanna kvar efter de blivit 8 veckor :love:
 
Sv: Vad har ni för valpar?

Om det bara skall beundras söta valpar utan att man får kommentera borde tråden kanske lagts på ÄU eller nåt.
PL
 
Sv: Vad har ni för valpar?

Men hur kan man döma en person enbart på ett ord:confused:
Du vill att alla ska använda facktermer men hur blir det då du skriver att du har en labbe. Vad är labbe för ras:confused:

Till TS
Din valp var jättesöt och jag hoppas att det går bra för er :)
 
Sv: Vad har ni för valpar?

Klart att din valp är jättesöt! Den som påstår annat kan ju bara inte finnas på detta forum, men jag instämmer med andra , att vilken blandning:crazy: säger allt om uppfödaren! (däremot inte om hundägaren!)
 
Sv: Vad har ni för valpar?

Oj vilken diskussion det blev, kanske borde starta en ny tråd där alla kan klaga på de människor som råkar säga hona till sina tikar och där man även kan klaga vilka usla hundägare vi är bara för att vi råkar ha blandraser. Vi är så hemska människor, eller hur var det?

Jag har växt upp med blandraser, vilka de flesta hade Rottweiler eller Schäfer i sig. Så jag är inte helt körd på den fronten och jag har träffat människor som har haft värre blandraser än mig, har till och med träffad en som hade 8 (!) raser i sig. Sedan så är det väl inte mitt fel, vad uppfödaren blandar för raser, jag hittade en hund som jag blev fäst i och hon och jag trivs ihop. Hon är så himla go´, men det betyder inte att hon är det då hon är äldre. Sedan så tycker jag att det är så j*vla onödigt att sitta och säga att folk skaffar monsterhundar. Vadå, så min hund är ett monster för att hon råkar vara 4 raser? Jag tänker inte para henne för det är som sagt nog med raser i henne iaf!

Speciella_Tina: Ja du är en mycket hemsk hundägare som kallar dina hundar för flickor. Okunnigare människa har jag aldrig stött på! (Ironin är stor!) Nej men va fan, folk fattar ju att du har en hund som är tik, så vad spelar det för roll om man kallar sin hund för hona eller dylikt? Tänk vilken diskussion det blev, bara för att jag ville visa upp min fina lilla valp och att jag fick hjärnsläpp och råkade skriva hona. Geez:crazy:

Tack för alla gulliga kommentarer om Felicia, visa mer bilder av era valpar, de är så söta :love: :love:
 
Sv: Vad har ni för valpar?

jag blir i ärlighetens namn faktiskt rädd när jag hör att folk skaffar monsterblandningar och inte riktigt verkar veta vad de ger sig in på. jag blir också rädd när folk utan erfarenhet (RIKTIG erfarenhet, inte "har varit hundvakt åt tant Agdas pudel någon gång") köper t ex rottweilers, pitbulls och vakthundar typ cane corso och fila, men det här är liksom snäppet värre. rottweilern med sin "f*ck off"-attityd och skärpa, pitbullen med sin enorma kamplust, karelaren med sin jaktlust och skärpa och så lite samojed "för att jämna ut det hela". jag har faktiskt svårt att tänka mig en värre blandning. att denna då ska hamna hos någon som inte jobbat med hundar i 20 år gör mig RÄDD! därav min reaktion!

jag hoppas verkligen att du har ett brett kontaktnät inom hundvärlden som kan hjälpa dig om det skiter sig. det behöver inte göra det, men om det gör det.

rottweilern med sin "f*ck off"-attityd och skärpa

Hur kan du säga att alla rottisar är si o så ?
Har du träffat alla rottisar?
jag vet flera stycken som inte har fuck off attityd...
 
Sv: Vad har ni för valpar?

Nej det är inte ditt fel vad uppfödaren blandar för raser men när du köper så stöder du ju detta.
PL
 
Sv: Vad har ni för valpar?

vilken hemsk blandning! Fast än är ju inte loppet kört, det kan ju bli hund av den också! Men att säga att hunden är jätte snäll nu, så därför blir den bra, är ju lite fel. Min hund gjorde inte ett fel, tuggade inte på något, tills han vart 10 månader. Då bet han i sönder hela min lgh på 1 timme.

Varför köper man en blandras med jakt, drag, kamp, vakt? Varför är en enkla frågan?


Ta vilken vilken hund som helst oav sett renrasig eller blandras...så kan det gå ´käpprätt åt helvete ändå.
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej! Min familj funderar på att köpa en hund och vi funderar på rhodesian ridgeback. Den ska vara snäll och kelig, kunna hanteras av...
2
Svar
30
· Visningar
6 814
Övr. Hund På söndag för exakt fem år sedan bilade jag och familjen ner för att hämta hem min alldeles första egna vovve, en liten bulleherre vid...
Svar
3
· Visningar
1 268
Senast: Jenka
·
Övr. Hund Usch är så ledsen - Har precis fått tid för avlivning åt en av mina älskade hundar. Bara att inse att det inte går längre, hon har...
Svar
3
· Visningar
842
C
Övr. Hund Fick ett samtal idag från uppfödaren att valpen är född idag :laugh: och att det blev totalt 7 valpar, 3 tikar och 4 hanar (trodde hon...
Svar
8
· Visningar
918
Senast: Imnir
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Min arga lilla hund.
  • Senast tagna bilden XV
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp