Vi hamnade i lite tidsnöd eftersom ursprungsplanen föll av olika anledningar och varken jag eller maken har tiden eller orken att föra det vidare. I och med att vi även ha egen tillgång till material så blev det den lösningen som kommunen kunde godkänna rakt av, den vi anlitade har stor erfarenhet och har gjort i stort sett alla avlopp i trakten men det gick troll i våran anläggning. Det var liksom grej på grej som strulade, grävare som gick sönder på de mest obegripliga sätt, reservmaskiner som gick sönder osv. Det var alltså inte entreprenören som ställde till det utan han försökte sitt bästa, vi har mycket sammarbete "företagen emellan" så han ville att det skulle bli bra.
Kommunen, ja herregud, de hade på förslag att vi skulle leda ut det till åsen, det är ju så fint flöde där, tills min man lite fint påpekade att det är nog väldigt dumt eftersom grannkommunen tar sitt vatten från åsen. De avslog minireningsverk rakt av eftersom "de inte trodde att folk skulle ha koll på servicen", jag vet inte hur de då tror att folk ska komma ihåg att bäddarna har en begränsad livslängd också...