Vad har jag rätt till?

beppe

Trådstartare
Var för en tid sedan på massage. Jag hade bokat tid för en timme. Får min massage och hastar vidare utan en tanke på vad klockan var utan vet bara när behandlingen skulle sluta. Upptäcker att jag kommit för tidigt till ett möte jag skulle till efter behandlingen. Inser då att jag inte fått det jag bokat och betalt för. Behandlingen hade bara pågått i 40 min istället för 60 min. Har även kvitton som styrker detta. Tog kontakt med salongen som då undrar om jag vill boka tid för en ny behandling eller om jag vill ha ett tillgodo kvitto hos dom. Jag vill ha en återbetalning av den tiden jag inte fick vilket dom inte var så pigga på att göra. Vad har jag rätt till?

Var för en tid sedan på massage. Jag hade bokat tid för en timme. Får min massage och hastar vidare utan en tanke på vad klockan var utan vet bara när behandlingen skulle sluta. Upptäcker att jag kommit för tidigt till ett möte jag skulle till efter behandlingen. Inser då att jag inte fått det jag bokat och betalt för. Behandlingen hade bara pågått i 40 min istället för 60 min. Har även kvitton som styrker detta. Tog kontakt med salongen som då undrar om jag vill boka tid för en ny behandling eller om jag vill ha ett tillgodo kvitto hos dom. Jag vill ha en återbetalning av den tiden jag inte fick vilket dom inte var så pigga på att göra. Vad har jag rätt till?

Finns det ett tydligt pris för 40-minutersbehandlingar? Annars kan det bli debatt om vad som ska betalas tillbaka.

Jag skulle ha tagit en ny behandling om jag inte var missnöjd med själva behandlingen, eller om de säljer produkter så skulle jag välja något ur sortimentet antingen som present eller till mig själv.

Det är inte så tydligt vad som gäller när man ska delvis reklamera en tjänst på det sättet. Det bästa är om man kan komma överens om en lösning. Eftersom de har tillstått att de gjort fel och erbjudit en lösning så verkar det inte alltför svårt att lösa.

Men visst har man reklamationsrätt även för tjänster.

Varför vill du ha återbetalning? Var du missnöjd med själva behandlingen?
Jag tycker det kan vara ett rimligt misstag att ta fel på tiden. Eller tror du att de medvetet försökt lura dig?

Varför vill du ha återbetalning? Var du missnöjd med själva behandlingen?
Jag tycker det kan vara ett rimligt misstag att ta fel på tiden. Eller tror du att de medvetet försökt lura dig?
Ja. Jag vill ha återbetalning för att jag ska byta salong. Det har varit strul tidigare och jag orkar inte tjafsa samt vill inte slänga bort 300:-.

Helt oacceptabelt! :mad:
Du har rätt till 60-minutersbehandling om det är det du har betalat för.
20 minuters avdrag är ganska mycket på en sån behandling.
Du har fått behandling för 2/3-delar vilket är 30% mindre tid (drygt) än vad du betalat för.
Således har du rätt till avdrag som motsvarar den missade tiden. Ex om det kostar 600 kr så har du rätt att få 200 tillbaka.

Och, jag hade också bytt salong som du skrev tidigare att du ska göra.
Jävla oproffsigt! :mad:

Helt oacceptabelt! :mad:
Du har rätt till 60-minutersbehandling om det är det du har betalat för.
20 minuters avdrag är ganska mycket på en sån behandling.
Du har fått behandling för 2/3-delar vilket är 30% mindre tid (drygt) än vad du betalat för.
Således har du rätt till avdrag som motsvarar den missade tiden. Ex om det kostar 600 kr så har du rätt att få 200 tillbaka.

Och, jag hade också bytt salong som du skrev tidigare att du ska göra.
Jävla oproffsigt! :mad:

Nej, så enkelt är det inte såvida salongen inte själva har ett förmedlat sådant minutpris, då är det lättare att hävda det.

Sedan har salongen rätt att korrigera sin uteblivna leverans på ett rimligt sätt, det är inte så att kunden själv kan bestämma vad som måste vara rätt sätt att göra det.

Att exempelvis erbjuda en ny behandling på 60 eller 30 minuter torde anses vara mer än tillräcklig kompensation för den delvis uteblivna leveransen av tjänsten.

Ja och kompensation är i första läget att företaget erbjuder ny tjänst eller vara.dvs företaget ser till att man får det man betalat för.
Jo, det kan man ju tycka, men samtidigt, var är problemet att betala tillbaka för de förlorade 20 minuterna???

För att inte första hand ska man ju få det man betalat för. Det som man har köpt.

Sen är ju det upp till företaget att visa good-Will. ..de har väl i första läget skyldighet att se till att kunden får det hen köpt
Ah :idea: såklart! Får skylla på att hjärnan inte är helt med efter fem dagars festivalfirande :p

Ah :idea: såklart! Får skylla på att hjärnan inte är helt med efter fem dagars festivalfirande :p
Men samtidigt, om företaget gjort fel, i detta fall gett för lite tid, tycker jag nog ändå kunden har rätt att välja hur den ska få "ersättning".

Nej, så enkelt är det inte såvida salongen inte själva har ett förmedlat sådant minutpris, då är det lättare att hävda det.

Sedan har salongen rätt att korrigera sin uteblivna leverans på ett rimligt sätt, det är inte så att kunden själv kan bestämma vad som måste vara rätt sätt att göra det.

Att exempelvis erbjuda en ny behandling på 60 eller 30 minuter torde anses vara mer än tillräcklig kompensation för den delvis uteblivna leveransen av tjänsten.
Det är verkligen urdåligt i sådana fall.
Min åsikt!

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 593
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 296
Senast: Freazer
·
V
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
10 398
Senast: valpköpare
·
Relationer Ja, jag kan inte vara den enda? Jag verkar ha träffat en kille, jättefin på alla sätt och vis och jag känner mig faktist alldeles...
2 3
Svar
51
· Visningar
6 198

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka