Vad gör vi? Nu kör vi! Del LXIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har väckt barnet eftersom vi ska till city gross sen och titta på nya ridskor. Mormor och morfar ska också med och morfars lucka i friidrottstittandet är 10-11 så då fick det bli väckning! :D Men morfar ska fylla på vinförrådet och det säger man ju inte nej till ;)

@hastflicka :heart

Jag vaknade 5:45 men vägrade gå upp så vände mig om och lyssnade snällt på Pälsfrökens krav/ gosbitande i armbågen och kliade henne en bra stund med naglarna under hakan tills hon nöjd såg till att få lagom med plats att ligga på för att sova igen.
Funderade på att gå upp men tänkte att med tur kanske jag somnar om och det gjorde jag verkligen.
Gick upp för ca 45 minuter sen som först :bow:
och..
Nu sitter jag på altanen med en rejäl mugg kaffe och myser i regnet :banana:

Nej. Du ska inte göra småkakor.
Vi ska inte det. Det går inte att stoppa huvudet i sanden och låtsas att det är OK.

Tja, jag bakade klockan halv fyra i morse, men nu vill jag inte ha dem. Suck. :meh:

Dessutom blev de helt misslyckade och hårda som sten. Fattar inte varför jag har så jäkla svårt att baka chokladsnitt som är den enklaste av allt och omöjliga att misslyckas med.

Senast ändrad:
Vaknade utvilad men helt utan glädje. Vad är det för mening med att ha en hel dag framför sig när den man vill spendera den med inte tycker om en längre? Skulle kunna röja hemma men samma där, vad är det för mening? Jag bryr mig inte. Och mamma kunde inte låta bli att pika mig ens när jag berättade det här. Det går inte så bra för mig just nu.

Kram :heart

Fantastiskt detta med lymfterapi.

Igår var jag en tjockis. Plaskig muffinsmage, sladdriga armar och dubbelhakor. Innerligt ledsen, och arg på mig själv för att jag låtit det gå så långt. Att jag inte kunnat skärpa mig och hålla igen.

Idag vaknade jag och var ...normal. Jag har gått på toa i ett dygn. Det var i stort sett bara vätska alltihop.

Men det är svårt att titta sig i spegeln och se den där feta människan och intala sig att alltihop bara är vätska. Jag SER ju lika äckligt fet ut oavsett vad de beror på. :cry: Såp mycket av mitt mående och itt människovärde hänger på den där fetmans varande eller inte varande.

Fantastiskt detta med lymfterapi.

Igår var jag en tjockis. Plaskig muffinsmage, sladdriga armar och dubbelhakor. Innerligt ledsen, och arg på mig själv för att jag låtit det gå så långt. Att jag inte kunnat skärpa mig och hålla igen.

Idag vaknade jag och var ...normal. Jag har gått på toa i ett dygn. Det var i stort sett bara vätska alltihop.

Men det är svårt att titta sig i spegeln och se den där feta människan och intala sig att alltihop bara är vätska. Jag SER ju lika äckligt fet ut oavsett vad de beror på. :cry: Såp mycket av mitt mående och itt människovärde hänger på den där fetmans varande eller inte varande.

:heart Jag vet alltför väl hur det känns :(

Men du är bra, kom ihåg det :love:

Och för allas intresse, så lyckades jag somna om lite :) lyssnade på ett avsnitt av creepypoden (om hus dom inte var som hus ska, himla trevligt när man hör hur nån är uppe på vinden :cautious:) mellan halv åtta och åtta. Sen somnade jag om :) Ska väl ta mig upp nu.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Jag är inte särskilt matintresserad, och framförallt till kvällsmat hade jag gärna haft något som är smidigt att "slänga i sig" snarare...
Svar
4
· Visningar
368
Senast: __sofia__
·
Mat MSB tycker att man ska ha mat för en vecka hemma. Och det har jag nog. Om jag letar upp bönor, spagetti och annat som ligger och samlar... 9 10 11
Svar
201
· Visningar
6 328
Senast: Tantan
·
Hemmet Det här med logistiken kring mat är det nog få som uppskattar. Med småbarn och man som föredrar varm mat varje måltid är det en oändlig... 5 6 7
Svar
129
· Visningar
7 020
Senast: starcraft
·
Tjatter Visst kör vi i år också? :D Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet vad som gäller - men läs ändå igenom... 16 17 18
Svar
341
· Visningar
10 195
Senast: gul_zebra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka