Vad gör vi? Nu kör vi! Del LXIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
I kvall var vi pa en Creole restaurant for middag. mycket gott! Maken hade gumbo igen, och aven om den var god var det ingenting mot min "seafood stew" fantastiskt god. Till den tog jag truffle fries ... det var en sa ypperlig smaksensation. Det slank ner med ett par glas pinot giro.

IMG_2898_zps0ulyebem.jpg

Varför vaknade jag 07.15 EN LÖRDAG?!?! :arghh: Jag har konstant sovit ca 2 timmar för lite i flera veckor, jag behöver 8 timmar. Så jag trodde jag skulle "sova ut" idag. Vaknar efter typ 8 timmar och 10 minuter :cautious::meh: Jag hade räknat med att sova till nio iaf...

I kvall var vi pa en Creole restaurant for middag. mycket gott! Maken hade gumbo igen, och aven om den var god var det ingenting mot min "seafood stew" fantastiskt god. Till den tog jag truffle fries ... det var en sa ypperlig smaksensation. Det slank ner med ett par glas pinot giro.

IMG_2898_zps0ulyebem.jpg
Ser gott ut. :d
Förresten så påmide du mig just om att jag skulle ta fram nåt ur frysen som ska på grillen ikväll och då är frågan, dumpstrad majskyckling eller roadkill av okänd härstamning? :confused:

Man blir så less ibland. Hur svårt ska det vara att inse att färg har inget med saken att göra?! Det var en enormt bra artikel i en av mina historiemagasin för inte så länge sedan om just rosa och det har tidigare ansetts som en helt manlig färg och blått var för flickor :D

https://www.sydsvenskan.se/2011-11-14/manlig-nyans-blev-kvinnlig

http://www.skd.se/2011/11/24/en-fordjupning-i-den-rosa-fargen/

Intressant! Jag gillar ju ljusa kläder, typ vit och beige. Tills dottern började på fsk... Då var mörka kläder bättre :D Får hon själv välja ska det helst glittra och/eller vara djur på. Minstingen ärver storasysters kläder för jag tycker hennes funkar till honom också.

Intressant! Jag gillar ju ljusa kläder, typ vit och beige. Tills dottern började på fsk... Då var mörka kläder bättre :D Får hon själv välja ska det helst glittra och/eller vara djur på. Minstingen ärver storasysters kläder för jag tycker hennes funkar till honom också.

De få gånger jag har anledning att köpa barnkläder (dvs när någon i bekantskapskretsen fått barn) ser jag till att köpa könsneutrala kläder. Samma med leksaker senare, det tenderar att bli Duplo/Lego :p

Vaknade utvilad men helt utan glädje. Vad är det för mening med att ha en hel dag framför sig när den man vill spendera den med inte tycker om en längre? Skulle kunna röja hemma men samma där, vad är det för mening? Jag bryr mig inte. Och mamma kunde inte låta bli att pika mig ens när jag berättade det här. Det går inte så bra för mig just nu.

Vaknade utvilad men helt utan glädje. Vad är det för mening med att ha en hel dag framför sig när den man vill spendera den med inte tycker om en längre? Skulle kunna röja hemma men samma där, vad är det för mening? Jag bryr mig inte. Och mamma kunde inte låta bli att pika mig ens när jag berättade det här. Det går inte så bra för mig just nu.

*stor kram* Det får kännas lite värdelöst i början men man kommer tillbaka på banan, jag lovar :heart

Kram :heart

Jag känner igen känslan. Kram :heart

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Jag är inte särskilt matintresserad, och framförallt till kvällsmat hade jag gärna haft något som är smidigt att "slänga i sig" snarare...
Svar
4
· Visningar
368
Senast: __sofia__
·
Mat MSB tycker att man ska ha mat för en vecka hemma. Och det har jag nog. Om jag letar upp bönor, spagetti och annat som ligger och samlar... 9 10 11
Svar
201
· Visningar
6 328
Senast: Tantan
·
Hemmet Det här med logistiken kring mat är det nog få som uppskattar. Med småbarn och man som föredrar varm mat varje måltid är det en oändlig... 5 6 7
Svar
129
· Visningar
7 020
Senast: starcraft
·
Tjatter Visst kör vi i år också? :D Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet vad som gäller - men läs ändå igenom... 16 17 18
Svar
341
· Visningar
10 195
Senast: gul_zebra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Starlink
  • Sytråden del 4
  • Facebook har låst kontot

Hund, Katt, Andra Djur