Vad gör vi? Nu kör vi! Del LXIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Man blir så less ibland. Hur svårt ska det vara att inse att färg har inget med saken att göra?! Det var en enormt bra artikel i en av mina historiemagasin för inte så länge sedan om just rosa och det har tidigare ansetts som en helt manlig färg och blått var för flickor :D

https://www.sydsvenskan.se/2011-11-14/manlig-nyans-blev-kvinnlig

http://www.skd.se/2011/11/24/en-fordjupning-i-den-rosa-fargen/

Har har brostcancer fonden haft en kampanj sedan ... 90 talet nar det rosa bandet for brost cancer var introducerat. "Real Men Wear Pink". Det finns allt fran rosa slipsar och t-skjortor till hela kostymer i pink "for men". :cool:

Alltså äsch, JB strejkade hela natten, bestämde mig för att vända tillbaka dygnet genom att vara uppe hela dagen, men däckade vid femtiden och vaknade just :meh:

Härlig kväll i stallet, var över i grannstallet en sväng och var lite social :p
Har även gått en liten promenad med fina hästen :love:
Pratat med stallägaren om Bondekräket, det kommer nog ordna sig på sikt som det ser ut nu :sneaky:
I morgon har jag bokat in en rymning igen :idea:
Har jag inte två händer har jag åtminstone två ben! :p

Nu är klockan lördag och då skulle man ju kunna testa att använda en osthyvel och har dessutom utmaningen:
Framsida
Baksida
4 smala sidor
:o

Men..
Lagt mig och då är ju risken stor att jag med får borsta tänderna igen, måste ha kaffe och en cigg så bör ju klä mig ordentligt tror inte jag ska skrämma slag på skatorna och grannarna i pyjamasbyxor (antagligen för gammal för att det ska vara minsta okej ifall någon tant har åsikter och det verkar jobbigt)

Korta versionen: utmanar min bristande självdisciplin i fråga om sötsaker.

Känsla: :crazy::arghh::devil::bow::nailbiting:

Resultat: Pälsfröken ligger på mina ben så dom somnat och jag vill inte ramla handlöst.

:cautious::banghead:

Att baka eller inte baka är frågan. Tog ut smör för att baka chokladsnittar just innan jag däckade nu är det mjukt och trevligt, men hmm....

Sånt här blir jag så rörd av, fick det skickat till mig av en god vän (även fd kollega jag jobbat ihop med):

"Gillar dig skarpt som vän, du är jättehärlig :D "

Det bekräftar ännu mer hur långt jag kommit på min resa, och längre ska det bli. :up: :up: :up:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Jag är inte särskilt matintresserad, och framförallt till kvällsmat hade jag gärna haft något som är smidigt att "slänga i sig" snarare...
Svar
4
· Visningar
368
Senast: __sofia__
·
Mat MSB tycker att man ska ha mat för en vecka hemma. Och det har jag nog. Om jag letar upp bönor, spagetti och annat som ligger och samlar... 9 10 11
Svar
201
· Visningar
6 328
Senast: Tantan
·
Hemmet Det här med logistiken kring mat är det nog få som uppskattar. Med småbarn och man som föredrar varm mat varje måltid är det en oändlig... 5 6 7
Svar
129
· Visningar
7 020
Senast: starcraft
·
Tjatter Visst kör vi i år också? :D Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet vad som gäller - men läs ändå igenom... 16 17 18
Svar
341
· Visningar
10 195
Senast: gul_zebra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Starlink
  • Sytråden del 4
  • Facebook har låst kontot

Hund, Katt, Andra Djur