Vad gör vi nu då? XCIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tittar på GP hoppning från Falsterbo, är rena plockepinnet. Bommarna far åt alla håll för varenda ryttare.
Funderar på om jag orkar knata iväg till affären och köpa ättika, så jag kan få bort dessa satans bananflugor

Känner mig tramsigt gnällig för jag är lite småkrasslig.... När andra människor får influensa på jobbet, så kommer jag undan med en lätt släng av förkylning, så jag ska äntligen inte klaga ALLS. Men, men... ;) Nåja, jag kan ju som vanligt knappt sitta stilla ändå, så lite har jag fått gjort. Såg precis ett recept på inkokta päron som lät löjligt enkelt och gott. Jag har fått några päron, och har ett antal kvar fortfarande, så det tänkte jag sysselsätta mig med om en liten stund.....

Vi har fixat i trädgården i fina vädret. Vovvi följde med ut, åt gräs, spydde och var sen färdig med att vara ute enligt henne.
Jag har just landat framför ft-vm. Trots att jag är dressyrkärring tycker jag nästan det här är roligare att glo på.

Stått utomhus och gjort reklam för min arbetsplats hela dagen. Även om det är sol blir det kallt att vara stå/sitta stilla timmavis vid ett bord och dela ut broschyrer, skönt att jag hade extrakläder men synd att jag glömde mössa. Fick några nya intressanta kontakter iaf. Det är kul att träffa folk!

Alltså fälttävlans-VM. Vad händer? Varannan ritt ser mer eller mindre livsfarlig ut, hästar går omkull, stupar, fastnar i vattengravar, ryttare flaxar med armarna, håller balansen i tyglarna och ramlar av hit och dit :nailbiting::nailbiting: Vågar knappt se, mvh livrädd dressyrtant.

Idag avslutade jag årets guidesäsong. Två guidningar med jättehärliga besökare. Imorgon stänger vi för säsongen.

Ett par i andra gruppen var helt ljuvliga. Vi pratade glatt under turen och efteråt frågade hon glatt om jag inte kunde följa dem hem och vara hennes personliga guide i livet. Hon tyckte det kändes som vi känt varann i evigheter. :D Jag stannade en bra stund och pratade med dem eferåt. Vi pratade mest häst.
Härligt när man möter människor för första gången och bara klickar.

Idag avslutade jag årets guidesäsong. Två guidningar med jättehärliga besökare. Imorgon stänger vi för säsongen.

Ett par i andra gruppen var helt ljuvliga. Vi pratade glatt under turen och efteråt frågade hon glatt om jag inte kunde följa dem hem och vara hennes personliga guide i livet. Hon tyckte det kändes som vi känt varann i evigheter. :D Jag stannade en bra stund och pratade med dem eferåt. Vi pratade mest häst.
Härligt när man möter människor för första gången och bara klickar.

Jag har faktiskt mott ett par av mina basta vanner i livet pa det sattet. Visst ar det harligt nar man moter nya trevliga manniskor.:cool:

Maken tittar just pa "tjej fotboll" ... "Var stad" Portland och "grannen" Seattle spelar. Tjejerna ar tydligen (jag vet inte sa bra da jag ar helt ointrisserad av fotboll) oerhort duktiga. Jag gick nyss forbi och kastade ett oga pa TVn, en av Portland tjejerna blev falld mycket brutalt av en Seattle tjej som satte krokben hogt upp pa smalbenet. Det maste ha gjort super ont. Man ser att hon skrek, foll och rullade ett varv av bara farten innan hon var uppe igen och haltade lite de forsta stegen innan hon var tillbaka i full fart for att fortsatta efter avblasningen.
Maken suckade lite sorgset och tyckte att killarna skulle titta pa hur det borde ga till. Inget jammer eller filmande dar inte, utan raka ror. Just nu ar det 1-1 sa till och med jag lyssnar och hoppas pa mal nummer 2 utav Portland tjejerna.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

IT & mobiler Jag är admin för jobbets Facebooksida och har stött på lite problem. Chefen, vars privata e-mail är kopplad till sidan, har slutat och...
Svar
11
· Visningar
565
Senast: tott
·
Hemmet Nu är det klart! 1 april börjar jag min nya tjänst i Härnösand. Det ser jag verkligen fram emot, efter alldeles för många år i Skåne...
2 3
Svar
59
· Visningar
2 469
Skola & Jobb Arbetsförmedlingen vill utreda vad jag har för verklig arbetsförmåga. Det välkomnar jag. Haken är att jag har fått ställa av min bil av...
9 10 11
Svar
216
· Visningar
14 623
Senast: astronaut
·
Tjatter Vill fixa lite Halloweenfirande hemma i morgon alla fall, vi kommer inte iväg på något i år. Men vad ska jag göra för mat? Vi åt pizza...
Svar
16
· Visningar
492

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka