Vad gör vi nu då? XCIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
God morgon! Jag var uppe med tuppen idag, fattar inte varför jag inte bara kan sova..
Strax ut och ge hästarna frukost sen symaskin en stund. Men först, kaffe!

Sambon kom på igår kväll att han glömt förnya passet.. Så vi åker på söndag och han har inget pass :banghead: Tur att man kan skaffa provisoriskt på Landvetter. Ska dit på lördag och fixa.

Dricker kaffe och myser under en filt i soffan. Har fixat lite höstfeeling på köksbordet :love:

1F26F9B2-B35E-43AA-B6E5-C0A61786BA2A.webp

God morgon! Jag var uppe med tuppen idag, fattar inte varför jag inte bara kan sova..
Strax ut och ge hästarna frukost sen symaskin en stund. Men först, kaffe!

Sambon kom på igår kväll att han glömt förnya passet.. Så vi åker på söndag och han har inget pass :banghead: Tur att man kan skaffa provisoriskt på Landvetter. Ska dit på lördag och fixa.
pass får man på två, tre dagar.

Sitter och försöker frammana pepp inför nästa veckas utbildning. Jag var pepp från början men det har reducerats till obefintligt.
En hel vecka borta från jobbet,
på annan ort så jag måste lösa det praktiska med pendlingen, tåg osv.
Långa dagar redan schemamässigt men lägg även på pendlingen -så det blir sent till stall m.m.
hemläxa alla dagar :crazy:O_o
Och ännu värre - timvis med rollspel varje dag. Jag avskyr rollspel :wtf:

Mer positivt var att vi nyss fick mail från byggbolaget som meddelar att inflytt i nya lägenheterna tidigareläggs med 2 mån så det är klart i juni istället för augusti nästa år :banana: dessutom stomvisning om en månad :up:

Här får man vänta flera veckor bara för att få en tid att göra passet.

Till 16:e okober närmare bestämt och då finns endast tider mitt på dagen, jobbar man och vill gå efter kl 16 är det ännu längre fram.

Vad konstigt att det ar sa olika i Sverige ... Jag trodde att det alltid gick fort och var enkelt att fa nytt pass dar. (Till skillnad mot att fa nytt pass har ... det tar tid med US pass, men varst av allt ar om man behover nytt Svenskt pass har ute i forskingringen)

Jag fryser :eek:
Ja, nu är väl sommaren över antar jag :cry:

Har regnade det i 3 minuter i gar och de sager att det kanske kommer att regna i dag igen ... men i vilket fall sa kommer det finnas moln pa himlen i dag :p:) och temperaturerna ligger mellan 18-25*C. Sommaren's varmeboljor ar definitivt over hoppas vi! :cool:

Jag ser dock inte fram emot vintern - jag kommer att frysa ihjäl i mina jobbarbyxor när jag åker till och från jobbet :crazy: (och innan någon föreslår det - nej, jag vill inte behöva ta av och ta på underställ :p)

Ja, hua. Sitter med yllesjal på kontoret. Tänkte ta hit mina torgvantar i morgon :D
:eek: Det låter kallt!
Min jeansjacka/tröja är fortfarande okej ute men jag fick ta på mig den på jobbet :crazy:

Vad konstigt att det ar sa olika i Sverige ... Jag trodde att det alltid gick fort och var enkelt att fa nytt pass dar. (Till skillnad mot att fa nytt pass har ... det tar tid med US pass, men varst av allt ar om man behover nytt Svenskt pass har ute i forskingringen)

Har regnade det i 3 minuter i gar och de sager att det kanske kommer att regna i dag igen ... men i vilket fall sa kommer det finnas moln pa himlen i dag :p:) och temperaturerna ligger mellan 18-25*C. Sommaren's varmeboljor ar definitivt over hoppas vi! :cool:
Dom har gjort om så det är bara bokade tider vilket har ökat väntetiden dramatiskt. Förut var det drop in varje dag och nån eller några dagar med längre öppettider.

(Mitt fetade) :meh:
Det där är ju lagom sommarvärme ju. :rofl:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

IT & mobiler Jag är admin för jobbets Facebooksida och har stött på lite problem. Chefen, vars privata e-mail är kopplad till sidan, har slutat och...
Svar
11
· Visningar
565
Senast: tott
·
Hemmet Nu är det klart! 1 april börjar jag min nya tjänst i Härnösand. Det ser jag verkligen fram emot, efter alldeles för många år i Skåne...
2 3
Svar
58
· Visningar
2 445
Skola & Jobb Arbetsförmedlingen vill utreda vad jag har för verklig arbetsförmåga. Det välkomnar jag. Haken är att jag har fått ställa av min bil av...
9 10 11
Svar
216
· Visningar
14 623
Senast: astronaut
·
Tjatter Vill fixa lite Halloweenfirande hemma i morgon alla fall, vi kommer inte iväg på något i år. Men vad ska jag göra för mat? Vi åt pizza...
Svar
16
· Visningar
492

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka