Vad gör vi nu då? XCIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag ser dock inte fram emot vintern - jag kommer att frysa ihjäl i mina jobbarbyxor när jag åker till och från jobbet :crazy: (och innan någon föreslår det - nej, jag vill inte behöva ta av och ta på underställ :p)
En arbetskollega som är en riktigt fryskyckling hade i vintras en täckkjol över byxorna, smidigt att ta på och av :up:

Följer era reflektioner i denna ”eftervalet” tråd och har ju varit rätt aktiv i ”inför valet” trådarna . Men trots att utfallet landat lite som är i linje med vad som spåtts osv, så känner jag bara någon sorts ”baksmälla” nu när själva valdagen är över och resultaten är De facto.
Luften är helt ur mig och jag har inget att bidra med åsiktsmässigt .

Jag hoppas på att orken infinner sig efter onsdag för min del.
Stor respekt till er som orkar och har energin kvar och jag följer era reflektioner här även om luften för tillfället gått ur mig !

Sa har jag kannt mig sedan Trump vann :meh: Jag har i och for sig asikter igen, men har inte riktigt orken att gora mer an att sucka och skaka pa huvudet.:cautious:

Dom har gjort om så det är bara bokade tider vilket har ökat väntetiden dramatiskt. Förut var det drop in varje dag och nån eller några dagar med längre öppettider.

Det ar helt otroligt att lilla Sverige har det sa olika. Det borde ju ga att se till att alla har samma mojligheter dar kan man tycka.

Riktigt skitväder men ska snart till stallet och rida ut en sväng på den orastade Slyngelhästen. Första gången sen han fick en snorvalp som sällskap i hagen, så jag hoppas vi slipper diskussioner om det där med att gå hemifrån utan snorvalp.
Sen hem till elfilten...

Hemma från jobbet och funderar på middag. Idag kändes det verkligen som att jag var "en i gänget" bland kollegorna och det känns så underbart! Egentligen är nog allt som vanligt, men jag har lätt(!) att få för mig att hela världen ogillar mig ungefär femhundra gånger per dag :cautious: Så skönt att slippa det för en gångs skull. Den här känslan ska jag försöka hålla kvar.

Sjukstuga här idag. Självklart drar sonen hem en massa kompisar från skolan som man sedan inte får hem. Trots att man säger ifrån, de står ändå kvar på tomten och väntar. Sjukt irriterande. Sedan kom broder med ny bil så jag trodde det var nån annan. Så då blev jag irriterad på det också :p

Kraftigt regn, i och för sig tre mil hemifrån.
Hoppas å ena sidan på uppehåll hemma för det är roligt att vara ute och rida, å andra sidan är jag fortfarande lite seg efter helgen så det kunde vara mysigt att vara inne och läsa i stället.
Det är sällan jag går in tidigt och läser när vädret är bra, dock.

Jag fick just veta att en god van som vi inte har haft nagon narmare kontakt med de senaste 4-5 aren har gatt bort. :cry: Han var en sa stor del av vart liv i manga ar och vi levde med en kansla av att han "fanns dar" nar vi alla hade mer tid for kontakten igen. :cry:

#fuckcancer

Det regnar. Jag har satt på värmen. Dricker ett glas vin och fixar middag. Snart ska jag sätta mig i soffan och släktforska/slösurfa/titta på TV en stund. Jag känner mig NÖJD efter jobbdagen idag :) . Fick en hel del gjort, som har väntat alldeles för länge.

Nu är jag hemma igen efter 48 timmars kryssningen. Både en rolig och jobbig resa. Fick en panikångest attack igår kväll. Och var/ är sjösjuk.
Det gungar ff i hela kroppen. Fast det är 7 timmar sedan jag klev av båten.
Ont i hela ryggen och kroppen

Jag hade bestämt mig för att cykla till stallet idag pga att jag behöver röra mig. Det ööösregnar och har gjort hela dagen. Kallt dessutom.
Jaja, suck it up liksom! Nu klär jag på mig tretusen lager kläder och drar.

Hemma från jobbet och funderar på middag. Idag kändes det verkligen som att jag var "en i gänget" bland kollegorna och det känns så underbart! Egentligen är nog allt som vanligt, men jag har lätt(!) att få för mig att hela världen ogillar mig ungefär femhundra gånger per dag :cautious: Så skönt att slippa det för en gångs skull. Den här känslan ska jag försöka hålla kvar.
Samma här.

Efter förra arbetsplatsens mobbing är det helt ljuvligt att jobba på ett ställe där vi är snälla mot varann. Där ingen snackar skit och vi hjälps åt. Snälla mot mig är de också. :heart

När jag precis skulle gå in och starta dagen hos min klass dyker rektor upp och frågar om han får sitta med ett tag. Gulp. Tur att han kom precis innan så jag itne hann bli nervös.

I eftersnacket på rasten efteråt hade han inte speciellt mycket att tillägga. Tack och lov.

5F30E716-4888-4AA0-8ACF-193C04BC52C0.webp
Kaminen i mitt nya vardagsrum

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

IT & mobiler Jag är admin för jobbets Facebooksida och har stött på lite problem. Chefen, vars privata e-mail är kopplad till sidan, har slutat och...
Svar
11
· Visningar
565
Senast: tott
·
Hemmet Nu är det klart! 1 april börjar jag min nya tjänst i Härnösand. Det ser jag verkligen fram emot, efter alldeles för många år i Skåne...
2 3
Svar
58
· Visningar
2 446
Skola & Jobb Arbetsförmedlingen vill utreda vad jag har för verklig arbetsförmåga. Det välkomnar jag. Haken är att jag har fått ställa av min bil av...
9 10 11
Svar
216
· Visningar
14 623
Senast: astronaut
·
Tjatter Vill fixa lite Halloweenfirande hemma i morgon alla fall, vi kommer inte iväg på något i år. Men vad ska jag göra för mat? Vi åt pizza...
Svar
16
· Visningar
492

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka