Vad gör vi nu då? XCIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Packat klart. Gjort vb hos mina yngel. Duschat och fixat med frisyren.
Snart äta lunch och iväg till stationen, för att invänta bussen där till Stockholm och båten

Idag är ingen vanlig dag, det är YFD (Yrkesförarens dag) och jag känner mig lite extra stolt att få vara en del i att Sverige rullar. :D

41452244_2188241591206675_5341021553196793856_n.jpg

Dricker kaffe, alla andra sover efter skogspromenaden. Borde verkligen väcka de små barnen men det är så tyst och skönt. Ena barnet har haft hög feber sen igår så han är rätt gnällig, vilket är förståeligt med feber.

Jem & Fix har verkligen en uppseendeväckande låg servicenivå. Nu förstår jag ju att de är en "tag-själv-affär", men ändå. Skulle köpa en bräda idag, och eftersom jag ändå skulle göra brädan till två stycken 160-cm-långa bitar när jag kom tyckte jag att det kunde vara lämpligt att dela brädan på plats. För att slippa ta släpet för EN bräda. Så jag frågar om de kan dela brädan på mitten åt mig. Nja, jag kunde få låna ett handsåg så kunde jag göra det själv. Och det gjorde jag ju. Men det är verkligen lite konstigt att en affär som säljer brädor inte äger någon typ av bandsåg :confused: ? Eller för den delen att killen med en Red Bull i handen inte kunde tänka sig att sträcka sig liiiiiiiite längre i sin hjälpsamhet och kanske såga brädan åt mig....? Jag köper mina spånbalar där också, och det händer ALDRIG att någon hjälper mig att bära dem. Även om det är tre personal på plats och jag är den enda kunden. Lite märkligt.

Jem & Fix har verkligen en uppseendeväckande låg servicenivå. Nu förstår jag ju att de är en "tag-själv-affär", men ändå. Skulle köpa en bräda idag, och eftersom jag ändå skulle göra brädan till två stycken 160-cm-långa bitar när jag kom tyckte jag att det kunde vara lämpligt att dela brädan på plats. För att slippa ta släpet för EN bräda. Så jag frågar om de kan dela brädan på mitten åt mig. Nja, jag kunde få låna ett handsåg så kunde jag göra det själv. Och det gjorde jag ju. Men det är verkligen lite konstigt att en affär som säljer brädor inte äger någon typ av bandsåg :confused: ? Eller för den delen att killen med en Red Bull i handen inte kunde tänka sig att sträcka sig liiiiiiiite längre i sin hjälpsamhet och kanske såga brädan åt mig....? Jag köper mina spånbalar där också, och det händer ALDRIG att någon hjälper mig att bära dem. Även om det är tre personal på plats och jag är den enda kunden. Lite märkligt.
Jag har aldrig sett en bandsåg på de brädgårdar jag besökt. Samtliga har haft ett sågbord och fogsvansar som verktyg. Såga har jag fått göra själv. I något fall har det varit möjligt att köpa tjänsten att de sågar åt en.

Jag har aldrig sett en bandsåg på de brädgårdar jag besökt. Samtliga har haft ett sågbord och fogsvansar som verktyg. Såga har jag fått göra själv. I något fall har det varit möjligt att köpa tjänsten att de sågar åt en.
I mitt fall skulle ett sågbord nästan kunna ses som lyx... ;) Här fanns inte ens det. Brädan fick jag luta mot en stor kruka.

Som sagt, jag förstår till fullo "tag-själv- och "gör-själv"-konceptet, och jag tycker på det hela att det är väldigt bra. MEN jag förvånar mig faktiskt över den uttalat usla servicen. Jag hade själv aldrig kunnat jobba där. Jag klarar nämligen inte av att se en kund slita med något tungt, medan jag står och småpratar precis bredvid med kollegan.

I mitt fall skulle ett sågbord nästan kunna ses som lyx... ;) Här fanns inte ens det. Brädan fick jag luta mot en stor kruka.

Som sagt, jag förstår till fullo "tag-själv- och "gör-själv"-konceptet, och jag tycker på det hela att det är väldigt bra. MEN jag förvånar mig faktiskt över den uttalat usla servicen. Jag hade själv aldrig kunnat jobba där. Jag klarar nämligen inte av att se en kund slita med något tungt, medan jag står och småpratar precis bredvid med kollegan.
Jag tycker att både service och hjälpsamhet överlag försvinner mer och mer :down: tyvärr

Sitter vid symaskinen med en kopp te. Ska strax sy klart ett linne, sen börja leta mönster till systers barn. Vad sjutton syr man till en sjuåring som älskar melodifestivalen? Har inga glittriga tyger annars vore ju det perfekt.

Jag har klippt gräsmattan och sen penslade jag schellack på foder och socklar som ska sättas upp i köket så småningom.

Men nu tog bränslet slut. Jag tror det är läge för en dusch. I morgon ska jag upp halv sex för bilen ska till verkstan, så jag gör nog inte så mycket mer idag.

Har ar det svart att komma igang med dagen ... Klockan ar inte ens mitt pa dagen (12) annu men den Svenska valvakan gar for hogtryck har. Jag har saker jag behover gora ... :arghh:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

IT & mobiler Jag är admin för jobbets Facebooksida och har stött på lite problem. Chefen, vars privata e-mail är kopplad till sidan, har slutat och...
Svar
11
· Visningar
565
Senast: tott
·
Hemmet Nu är det klart! 1 april börjar jag min nya tjänst i Härnösand. Det ser jag verkligen fram emot, efter alldeles för många år i Skåne...
2 3
Svar
58
· Visningar
2 443
Skola & Jobb Arbetsförmedlingen vill utreda vad jag har för verklig arbetsförmåga. Det välkomnar jag. Haken är att jag har fått ställa av min bil av...
9 10 11
Svar
216
· Visningar
14 623
Senast: astronaut
·
Tjatter Vill fixa lite Halloweenfirande hemma i morgon alla fall, vi kommer inte iväg på något i år. Men vad ska jag göra för mat? Vi åt pizza...
Svar
16
· Visningar
492

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• NPF- diagnoser och dagens skola
  • Hudvårdstråden 2
  • Sytråden del 4

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar