Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag har aldrig sett en bandsåg på de brädgårdar jag besökt. Samtliga har haft ett sågbord och fogsvansar som verktyg. Såga har jag fått göra själv. I något fall har det varit möjligt att köpa tjänsten att de sågar åt en.Jem & Fix har verkligen en uppseendeväckande låg servicenivå. Nu förstår jag ju att de är en "tag-själv-affär", men ändå. Skulle köpa en bräda idag, och eftersom jag ändå skulle göra brädan till två stycken 160-cm-långa bitar när jag kom tyckte jag att det kunde vara lämpligt att dela brädan på plats. För att slippa ta släpet för EN bräda. Så jag frågar om de kan dela brädan på mitten åt mig. Nja, jag kunde få låna ett handsåg så kunde jag göra det själv. Och det gjorde jag ju. Men det är verkligen lite konstigt att en affär som säljer brädor inte äger någon typ av bandsåg ? Eller för den delen att killen med en Red Bull i handen inte kunde tänka sig att sträcka sig liiiiiiiite längre i sin hjälpsamhet och kanske såga brädan åt mig....? Jag köper mina spånbalar där också, och det händer ALDRIG att någon hjälper mig att bära dem. Även om det är tre personal på plats och jag är den enda kunden. Lite märkligt.
I mitt fall skulle ett sågbord nästan kunna ses som lyx... Här fanns inte ens det. Brädan fick jag luta mot en stor kruka.Jag har aldrig sett en bandsåg på de brädgårdar jag besökt. Samtliga har haft ett sågbord och fogsvansar som verktyg. Såga har jag fått göra själv. I något fall har det varit möjligt att köpa tjänsten att de sågar åt en.
Jag tycker att både service och hjälpsamhet överlag försvinner mer och mer tyvärrI mitt fall skulle ett sågbord nästan kunna ses som lyx... Här fanns inte ens det. Brädan fick jag luta mot en stor kruka.
Som sagt, jag förstår till fullo "tag-själv- och "gör-själv"-konceptet, och jag tycker på det hela att det är väldigt bra. MEN jag förvånar mig faktiskt över den uttalat usla servicen. Jag hade själv aldrig kunnat jobba där. Jag klarar nämligen inte av att se en kund slita med något tungt, medan jag står och småpratar precis bredvid med kollegan.
Usch, ja. Håller med. Trist !Jag tycker att både service och hjälpsamhet överlag försvinner mer och mer tyvärr
Låter otroligt gott!Jag piffade till eftermiddagen med en ljuvlig knäckig päronpaj med ingefära !
Recept: https://www.jennysmatblogg.nu/2016/01/19/knackig-paronpaj-med-ingefara/