Vad gör vi nu då? Del XCVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ibland är inte hjärnan helt påkopplad... åkte till Samlingsplatsen för att möta upp med mina kursdeltagare och min kollega för vidare transport till Ekosystem-lektionsplatsen. Ingen är framme när jag kommer. Ingen dyker upp. Ilsken och rengblöt vandrar jag runt och funderar på att börja skicka semisura påminnelse-SMS. Dubbelkollar min kalender och jag är en timme för tidig. :cool:

Så går det när jag ska vara effektiv, tvättar och jobbar med min andra kurs på morgonen när jag har två timmar Öppet.

Sitter nu och äter blåbärspannkaka och tröstar mig med sockerchock av lönnsirap. Det gav mig ju en liten stund på Buke iaf. :D

Sitter och jobbar på skolan igen. Fy fan vad skönt det ska bli att slippa detta. Dålig arbetsmiljö är bara förnamnet..
Behöver boka in en dag till här tyvärr, men sen...
Tur människorna jag träffar är jättetrevliga iaf!

Jag kommer få restskatt i år, så frågan är bara hur mycket restskatt det blir 🙈

Jag hade typ 30 000 i restskatt förra året men har gjort inbetalningar detta år. Enligt mina beräkningar borde jag ha ett överskott. Men är ändå smått nervig 😒

Ibland är inte hjärnan helt påkopplad... åkte till Samlingsplatsen för att möta upp med mina kursdeltagare och min kollega för vidare transport till Ekosystem-lektionsplatsen. Ingen är framme när jag kommer. Ingen dyker upp. Ilsken och rengblöt vandrar jag runt och funderar på att börja skicka semisura påminnelse-SMS. Dubbelkollar min kalender och jag är en timme för tidig. :cool:

Så går det när jag ska vara effektiv, tvättar och jobbar med min andra kurs på morgonen när jag har två timmar Öppet.

Sitter nu och äter blåbärspannkaka och tröstar mig med sockerchock av lönnsirap. Det gav mig ju en liten stund på Buke iaf. :D

Hehe, det hade varit roligt (för oss att läsa om det) om du hade hunnit skicka sms... :rofl:

Usch inte prata om tandläkare och skatteverket. Jag blir stressad :nailbiting:

Ska iaf få klart på SAM-ansökningen idag. Måste ut nu snart och göra färdigt stallen och hinna rida en innan jag beger mig mot staden

Jag har inte mått jättebra den senaste tiden vilket resulterat i att jag inte haft någon motivation till något och inte heller gjort något, vilket resulterat i att jag blivit stressad av att jag skjutit upp allt, vilket resulterat i att jag suttit och gjort allt i sista sekunden, vilket resulterat i att jag blivit ännu mer omotiverad till att göra något när det verkligen är dags osv

Men idag hände något... klockan är bara 12 och jag har redan suttit och skrivit på en inlämning i en timme (iofs ska den in imorgon, men tidigare hade jag börjat typ 21 ikväll... eller till och med imorgon bitti), planerat 2/3 delar till en inlämning inför nästa vecka och läst på (lite) inför ett prov nästa vecka. Nu försvann helt plötsligt all energi och motivation, och jag sitter och funderar på vad som hänt med mig de senaste timmarna... men jag ska inte klaga, det får gärna fortsätta såhär! Det är ju en jätteskön känsla att känna att en inte gör allt i sista sekunden :up:

3007 kr tillbaks på skatten. Det var ju inget att fira direkt! Har ni fått besked idag?

Fick du besked via Kivra? Kan inte se att jag kan få fram uppgifterna när jag är inloggad på skatteverkets hemsida. Står att tjänsten är låst till 19:e?

Vill också få deklarationen! Har haft 4 arbetsgivare förra året samtidigt så får nog betala en del.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Jag kommer åka buss till jobbet framöver. Det innebär en promenad på cirka tio minuter till stationen. I höstrusket och vinterkylan...
2 3
Svar
50
· Visningar
1 302
Senast: sthu
·
Mat Jag pendlar en bit till det nya jobbet (tåg, buss) och för att inte behöva gå upp ännu tidigare har jag börjat äta frukost på tåget...
Svar
16
· Visningar
907
Senast: Milosari
·
Tjatter Jag sitter och jobbar och katten kastar leksaksbananer.
53 54 55
Svar
1 098
· Visningar
29 024
Senast: Liten
·
Samhälle Snart är vintern på intågande (😎) och som erfaren yrkeschaufför blir det tydligare och tydligare att Sveriges (åtminstone på många...
2
Svar
32
· Visningar
1 476
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar