Vad gör vi nu då? Del XCVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det är nåt konstigt vitt på backen. Det har jag inte beställt! Jag vill ha vår och fint och barmark. Inte skrapa rutor och skotta snö..

Jag vill inte gå till jobbet! Usch vad det tar emot.. Har en intervju nästa vecka till ett annat jobb jag egentligen inte vill ha men som är bättre betalt. Får väl se hur det känns när jag är där. Det kan inte bli mycket sämre tänker jag.

Det är nåt konstigt vitt på backen. Det har jag inte beställt! Jag vill ha vår och fint och barmark. Inte skrapa rutor och skotta snö..

Jag vill inte gå till jobbet! Usch vad det tar emot.. Har en intervju nästa vecka till ett annat jobb jag egentligen inte vill ha men som är bättre betalt. Får väl se hur det känns när jag är där. Det kan inte bli mycket sämre tänker jag.
Av två onda ting så är ju det bättre betalda jobbet det minst onda. Samtidigt slipper du ju också kollegan som du inte trivs med. Så det är väl minst TVÅ plus för det andra jobbet :) ?!

Nu har jag varit en "god farmor" :p och stickat klart en troja till sondottern (grodan) och en till blivande sonsonen, Bjorn, som ska kallas Nalle. Nalle trojan var ordentligt svar da jag inte hade nagot monster till Nallen, jag hade bara sett en bild och innan jag fick den att passa pa trojan var framstycket upprepat 6 ganger. :cautious:

SMHI hade lovat svinkallt inatt. Sedanändrade de sig och det skulle bara vara runt -13. Så jag tokeldade inte och barn inte in extra vewd.

Ja jo jäklar. Det var -17 när jag klev upp och en vän rapporterade om -20. Så jag vaknar till 18 grader inomhus. Det blir nog ingen dusch. Det blir tvätt av valda delar i handfatet.

Nåväl. Jag ska på tillsynsbesök i en skola tillsammans med min nämnd idag. Mitt livs första tillsynsbesök. Jag är ny i arbetsutskottet som gör tillsynen. Det tar hela dagen. Spännande.

SMHI hade lovat svinkallt inatt. Sedanändrade de sig och det skulle bara vara runt -13. Så jag tokeldade inte och barn inte in extra vewd.

Ja jo jäklar. Det var -17 när jag klev upp och en vän rapporterade om -20. Så jag vaknar till 18 grader inomhus. Det blir nog ingen dusch. Det blir tvätt av valda delar i handfatet.

Nåväl. Jag ska på tillsynsbesök i en skola tillsammans med min nämnd idag. Mitt livs första tillsynsbesök. Jag är ny i arbetsutskottet som gör tillsynen. Det tar hela dagen. Spännande.

-23 här. Nog för att jag ville ha kallare men det var väl lite överdrivet...

Volvo V40 eller V60? Nu hade jag en extrem tur när jag hittade min V40 (pedantskött -02 som gått typ 17500 tror jag det var, för 16000kr) men båda modellerna går att få tag på till vettigt pris.

Ford kommer inte på min gård heller :angel:

Edit: Funderat på en Golf-kombi? Vansinnigt trevliga bilar.
Måste hålla med om golf!

När min mamma var ung ville hon ha en Ford mustang. "Då får du laga den själv" sade morfar :D

På temat Golf har jag idag lämnat in min nuvarande bil (en Golf från 01 som jag tycker mycket om, bra bil som sagt!) till verkstaden för en förbesiktning. Trevlig man inne på verkstaden som tyckte jag var så tidigt ute då besiktning inte är förrän juli. Jag sade att vi får se hur illa det är och hur dyrt det blir annars får nog bilen somna in. "Ja det är ju livets gång" sade han och såg på riktigt vemodig ut? tror vi båda sörjde bilens bortgång lite i förskott.

-18 nu på morgonen så var på håret att bilen ens startade. Mamma var sen att plocka upp mig från verkstaden så var tvungen att stå ute i drygt 10 min, blev sådär riktigt kall ända in i märgen och fryser än :down:

Känner mig lite ur gängorna idag. Har inte det bästa humöret och orkar inte riktigt ta tag i det.

Fick iallafall roligt mail från chefen den 9-11 maj flyger halva arbetslaget till Belgrad/serbien för att möta vår nya leverantör och se fabriken. Ruggigt roligt

Äter den smaklösaste grön curry jag någonsin smakat. Med rå lök och sladdrig kyckling *blech*
Får köpa med mig lite polkagrisar som tröst

Gjorde ett vb hos mina killi barn. Sedan kollade jag i de 2 andra burkarna med killi ägg - och såg lite sprattel i en av dem😍
Så det blev att fixa iordning en kakburk till dem
Så ser de ut som vuxna, lite photoshopad dock- är inte så röd i verkligheten
26320

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Jag kommer åka buss till jobbet framöver. Det innebär en promenad på cirka tio minuter till stationen. I höstrusket och vinterkylan...
2 3
Svar
50
· Visningar
1 302
Senast: sthu
·
Mat Jag pendlar en bit till det nya jobbet (tåg, buss) och för att inte behöva gå upp ännu tidigare har jag börjat äta frukost på tåget...
Svar
16
· Visningar
907
Senast: Milosari
·
Tjatter Jag sitter och jobbar och katten kastar leksaksbananer.
52 53 54
Svar
1 078
· Visningar
28 625
Samhälle Snart är vintern på intågande (😎) och som erfaren yrkeschaufför blir det tydligare och tydligare att Sveriges (åtminstone på många...
2
Svar
32
· Visningar
1 476
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar