Vad gör vi nu då? del LXXV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tre säckar med kläder/textilier i släpet för att åka och slängas imorgon. Vad man samlar på sig grejer! Det blev även ett gäng soppåsar och jag har flyttat runt lite saker. Nu struntar jag i det här men måste städa av ordentligt innan jag kan sjunka ner i soffan och känna mig nöjd med mig själv :)

Detta har jag gjort idag, min gapande mun tror jag är för jag berömmer. :D

26756355_10155321989771376_8156371431007739377_o.jpg

Jag vill inte jobba imorgon.. Jag vill inte åka till jobbet alls. Går upp på heltid nu och har fullt schema imorgon. Får nästan lite hjärtklappning av blotta tanken på fulltid.. Men det är bara att bita ihop och komma igen. Har tid hos samtalskontakt på onsdag så får ta upp det då.

:heart Går det inte så kanske du kan gå ned igen?

Just nu sitter jag i telefonkö hos Scandic. Det blev fel i betalningen av en av bokningarna, men när jag klickar på bokningen så "finns" den inte.. Måste få tag på någon för att se om bokningen existerar eller om jag bör göra en ny.

Hemma från stallet och hästen är numera klippt! Hals, bringa och under magen. Med mycket tålamod och tid så gick det över förväntan. Men jag fick inte klippa upp mot huvudet så övergången mellan klippt och oklippt ser fördjävlig ut. Funderar på om jag kan få tag på en liten klippmaskin som inte låter och vibrerar lika mycket som den jag har tillgång till nu.

Idag jämnade vi till det värsta med sax. :laugh:

Det är ngt så härligt att sitta på en sån modell av häst.

Jag fick låna en KB-travare och rida ut på ett berg(i mina Stockholms-ögon ett fjäll.. ;)) i djupsnö och rimfrost över allt. Ett minne som fastnat bland alla andra ritter.

Låter helt magiskt! Denna häst är lite (extremt mycket) slö men han kan ju om han vill.

:love: Åh vad jag saknar att rida. :( Men jag får inte till att rida lektion en gång i veckan eller vara medryttare åt någon så jag får väl fortsätta att sakna tills det finns utrymme i livet igen.

Vad tråkigt! Är det pga tidsbrist? Du kanske kan låna någon väns/bekants häst någon enstaka gång, det gör jag. :)

Suttit och jobbat. Telefonen ringde. Alltså pratade jag och ändrade fokus från bara datorskärmen.
Vovvi fick hopp om livet igen. Kanske matte skulle SE henne.
Råkar se att hon sitter vackert..
Haha!❤️
Det är lite hennes grej att sitta och ”stegra sig” för att få gos. En fegis-approach till hundtjat liksom.

Vad tråkigt! Är det pga tidsbrist? Du kanske kan låna någon väns/bekants häst någon enstaka gång, det gör jag. :)
Japp tidsbrist... :( Förut hade jag ett underbart halvblod jag fick låna när jag ville, men de fick ta bort honom i somras. Jag har egentligen ingen i närheten som jag vill fråga om lov att låna, vi är inte tillräckligt nära vänner för att det ska kännas okej och inte bara att jag vill snylta ridning. Kusinens fru har sagt att jag få låna deras grova d-ponny med det är 1,5 h dit så det kräver lite planering. ;) Om jag hade haft tid att ha en egen så har jag ett par stycken som jag har stående erbjudande om att bara komma och hämta, men de är lite för långt bort för att bara rida någon gång ibland. :crazy:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Har ni någon smålustig grej som ni brukar göra, som ni trodde ni var ganska ensam om, men som det senare visat sig att är något som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 091
Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen!
87 88 89
Svar
1 769
· Visningar
47 766
Fritid Nästa vecka ska jag på kurs i jönköping i 3 dagar. Sambon och 1åringen ska med, och jag behöver lite tips på vad de kan företa sig om...
Svar
1
· Visningar
185
Senast: SaraXX
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 415
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar