Vad gör vi nu då? del LXXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
I morse ställdes tåget in för att det var för mycket försenat. Tack så mycket för den, det gjorde ju inte direkt att jag kom mer i tid till jobbet :p

Så bara för att du är överviktig så får du ingen hjälp med att få ordning på magen :crazy:
Blir så irriterad. Det borde vara första prio.

Just övervikten har jag reagerat på att läkare så gott som alltid dömer ut en på när man söker hjälp tyvärr. Jag pendlar en del i vågor och dom gånger jag varit smal har jag fått ordentlig hjälp, och dom gånger jag sökt hjälp som överviktig så tas det inte lika seriöst och absolut inte om jag nämner min bipolära diagnos.. Enda stället som hjälper på riktigt är affektiva om jag ringer akut, men positivt det iaf :bow: Där tas bipolär sjukdom lika allvarligt som det avskräcker alla allmänläkare :p O_o
Tyvärr men så upplever jag det. Jag har två specifika problem nu som jag kommer be om hjälp med när jag gått ner alla extrakilon jag bär på nu sen sista graviditeten + ångestätande förra sommaren. Innan känns det inte lönt :down:

Om två dagar har det varit nio veckor av sjukhusvistelse och kaos.
Igår blev sparven betydligt sämre igen, reagerade inte alls på sånt som hon normalt sett protesterar mot för fullt och det blev stort pådrag med läkare, kirurg och undersökningar. Men nu verkar det ha vänt och allt som kollats hittills idag har sett bra ut, återstår bara en röntgen för att se att tarmarna ligger rätt också

Igår blev sparven betydligt sämre igen, reagerade inte alls på sånt som hon normalt sett protesterar mot för fullt och det blev stort pådrag med läkare, kirurg och undersökningar. Men nu verkar det ha vänt och allt som kollats hittills idag har sett bra ut, återstår bara en röntgen för att se att tarmarna ligger rätt också
Jag tycker fortfarande att det är bättre att bi är här, min magkänsla gillar ackis mer ;) men jag förstår att ni vill hem! :heart

Oj vad det låter jobbigt att det vänder så snabbt, måste vara väldigt påfrestande för er.
Får ni bra stöd av personalen?

:heart :heart

Shoppat lite nu på morgonen. Väntat på att rean skulle sänkas ytterligare och fick ett sms om det på morgonen så passade på att beställa 2 klänningar och en bh jag haft i varukorgen i typ en vecka :p Men är man snål så är man :laugh:
Istället för 1100 så betalade jag 200 kr :up:

Shoppat lite nu på morgonen. Väntat på att rean skulle sänkas ytterligare och fick ett sms om det på morgonen så passade på att beställa 2 klänningar och en bh jag haft i varukorgen i typ en vecka :p Men är man snål så är man :laugh:
Istället för 1100 så betalade jag 200 kr :up:
Jag är så petig med kläder, så det är omöjligt att köpa på rea :o

• Gilla
Reactions: MM
Styrkekramar till er alla från mig och Pälsfröken :heart

:heart:heart

Okej, hur fick du nervsmärtorna eller har du alltid haft det?
Intressant att mjölkprodukter förvärrar! Gäller det även laktosfri eller är det nått helt annat i mjölkprodukterna som triggar?

Jag tycker det är märkligt när jag för det mesta är väldigt kall. Det är så att andra reagerar och mina fötter är som isbitar ungefär. Lite samma grej som att ta ut nått från frysen inget man vill hålla i länge precis.

Men så vissa kvällar och nätter (för det är mest då de kan bli så här varma) så bränner de. Inte händerna men fötterna även om mina händer också är varmare än vanligt.
Vad beror detta på? Nervsmärtor borde jag känna av eller hur? Vad finns det mer för orsaker?
Jag har läst om orsaker för varma fötter och orsaker för kalla. Men mina växlar så hittar inget som passar in bland mina symtom.
Skitskumt :cautious:

Jag har MS så det är pga skador på centrala nervsystemet.

För mig är det inte bara mjölkprodukter som triggar igång det hela utan även socker och gluten triggar igång allt.

Jag äter laktosfritt sedan flera år tillbaka men för mycket av det ger mig mer värk.

Behöver komma igång med födelsedagsbakningen, men fick härdsmälta nån gång igår... Nu har jag i alla fall kommit till en inköpslista, så det får bli Coop Ladugårdsängen med permobilen om en timme eller så. Nu ska jag ta en Alvedon och en Voltaren och skaka ner dem i benen en stund genom att gosa ner mig i sängen under en filt först...med lite spotifymeditation.

Varit ur slag länge nu, behöver komma i slag igen... :(

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen!
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
54 957
Hundhälsa Min yngsta hund (2 år) vill efter ett tag inte äta den maten hon tidigare ätit. Till en början fick hon torrfoder, och det kunde gå...
Svar
15
· Visningar
666
Senast: YlvaG
·
Fritid Jag skulle vilja göra lite efterforskningar efter vissa saker i Krigsarkivet som finns i Riksarkivet i Täby. Jag har aldrig satt min fot...
2 3
Svar
51
· Visningar
2 170
Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
1 224
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar