Vad gör vi nu då? del LXXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
synd att han inte vill ha varken betforvatten eller vatten med äpplejuice. Hade ju underlättat mycket.

Verkligen. Han är superkinkig med hur det smakar så oftast när jag bytt stall (eller flyttat till bete) så har det varit på sommaren för då är han bättre på att dricka och hinner vänja sig vid smaken när vintern kommer. Har dock bytt två gånger sen höst och då har han fått kolik båda gångerna.

Tuff sits ju vilket land ska han tillbaka till?? Kan han inte resa till tex Turkiet eller Tyskland? Tyvärr är Det ju hårda regler här nu. Kan han besöka sitt ombud?
Irak. Han har en polisanmälan som gör att han inte vill tillbaka (förutom att han tycker landet är skit då, förenklat), tar dom honom i tullen är det fängelse eller döden... För oss sett är polisanmälan inget allvarligt, den korta versionen är att han var lite för kritisk mot islam och vägrade gå med i armen/in i kriget mot IS...
Hans ombud finns i Stockholm, vi har väl ca 25 mil dit, så ett "spontanbesök" är inte så lätt gjort. :down: att ta sig dit är väl ingen stor sak, men om han vägrar möte blir det jobbigare... Och jag vet ärligt talat inte om I orkar det. Jag får kontakta vilka jag vill, men han vill inte ha någon del av det längre.

Irak. Han har en polisanmälan som gör att han inte vill tillbaka (förutom att han tycker landet är skit då, förenklat), tar dom honom i tullen är det fängelse eller döden... För oss sett är polisanmälan inget allvarligt, den korta versionen är att han var lite för kritisk mot islam och vägrade gå med i armen/in i kriget mot IS...
Hans ombud finns i Stockholm, vi har väl ca 25 mil dit, så ett "spontanbesök" är inte så lätt gjort. :down: att ta sig dit är väl ingen stor sak, men om han vägrar möte blir det jobbigare... Och jag vet ärligt talat inte om I orkar det. Jag får kontakta vilka jag vill, men han vill inte ha någon del av det längre.
När måste han resa då?? Vilken soppa allt är.

Behöver komma igång med födelsedagsbakningen, men fick härdsmälta nån gång igår... Nu har jag i alla fall kommit till en inköpslista, så det får bli Coop Ladugårdsängen med permobilen om en timme eller så. Nu ska jag ta en Alvedon och en Voltaren och skaka ner dem i benen en stund genom att gosa ner mig i sängen under en filt först...med lite spotifymeditation.

Varit ur slag länge nu, behöver komma i slag igen... :(
Hoppas det ramlar rätt och gör nytta med spotifymeditationen så du får handla utan att det blir allt för tufft.

Blä, kroppen vill inte riktigt vara med idag, så det blir till att vila. Hade planerat in att rida osv, men det får stå tillbaka.

Beslutet är inte gjort hos migrationsöverdomstolen än. Men blir det nej igen där, så är det inom 5 veckor. Om han inte överklagar ännu en gång, men han ser inte nyttan med det. :(
Galet!! Fy fan (jag ber inte om ursäkt för ordvalet det minsta nu!)
Så fruktansvärt läge förståligt att han inte orkar men jag hoppas det ordnar sig.
Han har underbar vän som verkligen kämpar för honom, du är en pärla helt klart.
:heart

Giv mig styrka.....

inväntar krånglig kund. Jag har jobbat här i snart 2 år... kunden har varit inne sen jag började och velar.... Hen är inte dum/elak eller något sådant bara enormt energikrävande....

Ja ja får väl hoppas hen kommer till ett beslut inom kort och handlar här.

Just haft ett stort bråk med "kära mor"
Jag känner mig helt övergiven. Jag försöker be om hjälp hos psyk osv, kontaktat PO men de har inte tid för bedömningssamtal förrän om ett par veckor osv. Jag mår skit och mitt liv går under, men det finns ingen hjälp att få var jag än vänder mig och ingen LYSSNAR. Utan alla har redan sin förutbestämda idé om vad mina svårigheter beror på, och då spelar det ingen roll vad jag säger.

Jag vill inte mer.

Imorgon är det 6 år sen kära mamma gick bort. Det betyder att det är sju år sen syrran dog och tio sen pappa dog.
Vart har åren tagit vägen?
Saknaden finns där jämt
Ibland gör det mer ont än annars

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen!
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
54 941
Hundhälsa Min yngsta hund (2 år) vill efter ett tag inte äta den maten hon tidigare ätit. Till en början fick hon torrfoder, och det kunde gå...
Svar
15
· Visningar
666
Senast: YlvaG
·
Fritid Jag skulle vilja göra lite efterforskningar efter vissa saker i Krigsarkivet som finns i Riksarkivet i Täby. Jag har aldrig satt min fot...
2 3
Svar
51
· Visningar
2 170
Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
1 224
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar