Ibland funderar jag på att flytta in i en lägenhet i stan... Eller åtminstone bo lite mer stadsnära... Telia cirkusen är helt sinnessjuk, teknikern som kom igår var enbart utskickad för att flytta tillbaka vårt hemnummer till vår adress igen. Problemet är bara att ledningen fortfarande är trasig, och felanmälan på den som jag gjorde finns inte i systemet, och den som skulle kolla på routern har heller inte fått någon felanmälan.
Så nu har teknikern gjort en felanmälan, han fick nämligen inte laga något själv,
för det var en annan grupp som gjorde sånt. Hej vad tidsbesparande sånt är, så för att vi ska få telefon och internet så ska de alltså skicka ut tre olika teknikergrupper?
Sen blev det strömavbrott idag, men det berörde fler kunde så det kunde vattenfall åtgärda relativt fort.
Själv är jag mer eller mindre död idag, jag jobbade hela dagen igår på sonens fotbollscup som tävlingsledare, mina föräldrar gjorde en fantastisk insats (alltså föräldrarna i laget) men ett lag var det problem runt hela dagen av många olika anledningar. I finalen blev det dessutom en relativt svår skada på en spelare, det var gränsfall på att ringa ambulans, men föräldern ville hellre åka hem till sin stad och uppsöka akuten där istället för att bli fast på en sjukhus en timme bort. I och med att det är upp till föräldern så blev det så, en förälder som var sjukgymnast hjälpte till att lägga om skadan och stabilisera för bilfärd hemåt.