Ont i huvudet och jättetrött Jag måste verkligen komma iväg med hundarna nu och sen stallet. Men kunde jag, så skulle jag lätt bädda ner mig igen och sova tills imorgon, minst.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag har MS så det är pga skador på centrala nervsystemet.
För mig är det inte bara mjölkprodukter som triggar igång det hela utan även socker och gluten triggar igång allt.
Jag äter laktosfritt sedan flera år tillbaka men för mycket av det ger mig mer värk.
Ja och så är vi tillbaka på kliniken med en häst som har mer ont än igår
Jag gillar personalen bättre här, dom tjatar inte på oss om någonting. Men hemma finns katter och häst, det väger tyngre.Jag tycker fortfarande att det är bättre att bi är här, min magkänsla gillar ackis mer men jag förstår att ni vill hem!
Nja, inte direkt. Som förälder blir man rätt bortglömd, allt fokus ligger på barnetOj vad det låter jobbigt att det vänder så snabbt, måste vara väldigt påfrestande för er.
Får ni bra stöd av personalen?
Jag skulle säkert också behöva testa något sådant, för att se om mina nervsmärtor kunde ge med sig. Men vete sjutton om jag har den karaktären, att undvika sånt man ska undvika.
Jag gillar personalen bättre här, dom tjatar inte på oss om någonting. Men hemma finns katter och häst, det väger tyngre.
Nja, inte direkt. Som förälder blir man rätt bortglömd, allt fokus ligger på barnet
Jag är så petig med kläder, så det är omöjligt att köpa på rea
Förmodligen behövs en omgång till. Han är ju omöjlig att få i vatten på annat sätt när han har ont.Men fy, stackarn Hoppas att det ger sig den här gången
Förmodligen behövs en omgång till. Han är ju omöjlig att få i vatten på annat sätt när han har ont.
Nej det är sant. Det hade varit lättare om man kunde resonera med honom "du måste dricka för att...".Jobbigt men man förstår ju honom, man blir ju själv inte direkt hungrig eller törstig då man har ont
Fy vad jobbigt.Om två dagar har det varit nio veckor av sjukhusvistelse och kaos.
Igår blev sparven betydligt sämre igen, reagerade inte alls på sånt som hon normalt sett protesterar mot för fullt och det blev stort pådrag med läkare, kirurg och undersökningar. Men nu verkar det ha vänt och allt som kollats hittills idag har sett bra ut, återstår bara en röntgen för att se att tarmarna ligger rätt också
Har du provat att smaksätta vattnet??Nej det är sant. Det hade varit lättare om man kunde resonera med honom "du måste dricka för att...".
Men är ni tillbaka i Uppsala nu??Om två dagar har det varit nio veckor av sjukhusvistelse och kaos.
Igår blev sparven betydligt sämre igen, reagerade inte alls på sånt som hon normalt sett protesterar mot för fullt och det blev stort pådrag med läkare, kirurg och undersökningar. Men nu verkar det ha vänt och allt som kollats hittills idag har sett bra ut, återstår bara en röntgen för att se att tarmarna ligger rätt också
Rynkar på näsan åt smaksatt vatten. Doppar inte ens mulen. Han gillar inte foder som är sött heller. Däremot fick han smaka en mash för ett tag sen som han verkade gilla så jag ska prova det. Jag blev lite förvånad men ingen blir gladare än jag om han faktiskt kan tänka sig att dricka då. När han var yngre kunde han tänka sig att dricka lite betforvatten men det gör han inte längre.Har du provat att smaksätta vattnet??
synd att han inte vill ha varken betforvatten eller vatten med äpplejuice. Hade ju underlättat mycket.Rynkar på näsan åt smaksatt vatten. Doppar inte ens mulen. Han gillar inte foder som är sött heller. Däremot fick han smaka en mash för ett tag sen som han verkade gilla så jag ska prova det. Jag blev lite förvånad men ingen blir gladare än jag om han faktiskt kan tänka sig att dricka då. När han var yngre kunde han tänka sig att dricka lite betforvatten men det gör han inte längre.
Tuff sits ju vilket land ska han tillbaka till?? Kan han inte resa till tex Turkiet eller Tyskland? Tyvärr är Det ju hårda regler här nu. Kan han besöka sitt ombud?Känner mig urlakad. I har gett upp, han orkar inte mer. Hans advokat svarar fortfarande inte och jag vet inte om jag klarar av att försöka få fatt i handläggare, advokat, försöka se papper på tidigare beslut (för att se vilka orsaker det blev avslag osv).
Den advokat jag kontaktade sa att det hunnit gå för långt för att dom ska kunna vara någon nytta nu. Att vi ska kontakta det offentliga biträdet. Men han svarar ju inte!
Sitter inlåst på toan på jobbet och gråter. Det plågar mig så att min själsfrände inte orkar kämpa mer.