Vad gör vi nu då? del LXXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kattmaten är slut :down: Zooplus hade förseningar, första gången någonsin som de haft förseningar för mig. Kanske var vi många som beställde på julafton, då man fick 3x premiepoäng. får ringa djuraffären imorgon och fråga om de har mat inne.

Skjutsade hem I för en stund sen, sitter och slöar i soffan nu. Tror jag ska ta och äta upp en av de nutellapanacotta som blev över från igår innan jag duschar och kryper till sängs igen.

Har äntligen fått ner blodsockret till 7.9 :up: men jäklar vad det satt långt inne med snabbverkande som legat framme i ett antal månader och enbart som funkar som det ska långtidsverkande :meh: Nu mår jag illa och är helt orkeslös. Typiskt. Måste få i mig lite mat annars blir det inte roligt senare.

Jag har spenderat morgonen med att studera folk ... morgonen efter nyarsfirande :rofl: Det finns en hel del som ar super fulla fortfarande. :laugh:
Vi star med husvagnen tillsammans med ett tiotal andra vagnar som varit uppstallda for nyarsfirande sa de inte skulle behova kora hem och jag tror alla (utom vi) hade andra som sov over ocksa. Det var ett hundratal manniskor som firade med mycket dryck (vi har full bar med tva bartenders i gar kvall) och god mat.
I dag pa morgonen har manga ont i haret. Det har varit sa intteressant att se de langsamma avmatta rorelserna och envisheten nar han i den skrynkliga skjortan med slippsen pa sned forsokte overtyga sin hustru att han skulle kora bilen hem. Han kunde alltsa inte ga rakt annu. :grin: Hon vagrade med en angels talamod ... och jag kunde inte lata bli att fnissa at det hela och hur manga som ror sig med mycket stor forsiktighet i dag.:p

Kollade precis igenom några avhandlingar från föregående doktorander.

Den ena är på typ 40 sidor O_o (personen hade visserligen publicerat ett par artiklar men allvarligt hur fasiken fick de godkänt? Det är typ hälften av vad som borde vara minimum). Han fick dock en position som assistant professor på en gång så det verkar ju inte spela roll :crazy:

De två andra jag kollade på hade typ 150 - 200 sidor (huvudmaterial alltså). Där den med 150 hade 7 data kapitel (jag har 4, minimum är 3).

Jag ligger på 89 sidor just nu och då har jag inte kopierat in det sista kapitlet eftersom det behöver så mycket ändringar (20 sidor till). Sorterade ut lite formatering så känner mig mindre stressad nu men klockan är 3.30 så ska nog gå hem och sova lite och hoppas på en all nighter i morgon.

Andas andas du fixar detta

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen!
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
54 831
Hundhälsa Min yngsta hund (2 år) vill efter ett tag inte äta den maten hon tidigare ätit. Till en början fick hon torrfoder, och det kunde gå...
Svar
15
· Visningar
666
Senast: YlvaG
·
Fritid Jag skulle vilja göra lite efterforskningar efter vissa saker i Krigsarkivet som finns i Riksarkivet i Täby. Jag har aldrig satt min fot...
2 3
Svar
51
· Visningar
2 170
Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
1 224
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar