Vad gör vi nu då? del LXXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Funderar på hur jag ska börja träna?
Fundera inte så mycket - bara gör.

Enklaste varianten är ju att börja promenera. Rask promenad. Gör underverk som start.

För egen del har jag börjat på gym ett antal gånger och det har spruckit. Jag får ont, det är aptrist och det är så många slimmade typer som bara tränar och tränar. När en äldre kvinna med volanger sätter sig i en maskin elelr ställer sig på en crossfit så är kontrasen mot muskelknuttan/knutten intill alldeles för brutal. Jag ger upp. Jag vill inte vara i en sån miljö. Jag vill bara röra på mig.

Kollade precis igenom några avhandlingar från föregående doktorander.

Den ena är på typ 40 sidor O_o (personen hade visserligen publicerat ett par artiklar men allvarligt hur fasiken fick de godkänt? Det är typ hälften av vad som borde vara minimum). Han fick dock en position som assistant professor på en gång så det verkar ju inte spela roll :crazy:

De två andra jag kollade på hade typ 150 - 200 sidor (huvudmaterial alltså). Där den med 150 hade 7 data kapitel (jag har 4, minimum är 3).

Jag ligger på 89 sidor just nu och då har jag inte kopierat in det sista kapitlet eftersom det behöver så mycket ändringar (20 sidor till). Sorterade ut lite formatering så känner mig mindre stressad nu men klockan är 3.30 så ska nog gå hem och sova lite och hoppas på en all nighter i morgon.

Den ena är på typ 40 sidor O_o (personen hade visserligen publicerat ett par artiklar men allvarligt hur fasiken fick de godkänt? Det är typ hälften av vad som borde vara minimum). Han fick dock en position som assistant professor på en gång så det verkar ju inte spela roll :crazy:

De två andra jag kollade på hade typ 150 - 200 sidor (huvudmaterial alltså). Där den med 150 hade 7 data kapitel (jag har 4, minimum är 3).

Jag ligger på 89 sidor just nu och då har jag inte kopierat in det sista kapitlet eftersom det behöver så mycket ändringar (20 sidor till). Sorterade ut lite formatering så känner mig mindre stressad nu men klockan är 3.30 så ska nog gå hem och sova lite och hoppas på en all nighter i morgon.
Du klarar det!

Fundera inte så mycket - bara gör.

Enklaste varianten är ju att börja promenera. Rask promenad. Gör underverk som start.

För egen del har jag börjat på gym ett antal gånger och det har spruckit. Jag får ont, det är aptrist och det är så många slimmade typer som bara tränar och tränar. När en äldre kvinna med volanger sätter sig i en maskin elelr ställer sig på en crossfit så är kontrasen mot muskelknuttan/knutten intill alldeles för brutal. Jag ger upp. Jag vill inte vara i en sån miljö. Jag vill bara röra på mig.
Jag har nog kommit till gränsen vad promenader kommer göra för mig.

Pepp härifrån, du är awesome! :banana: :bow: :banana: :bow: :love:

Varit lat några timmar och legat och lyssnat på dokumentärer och slumrat lite av och till. Egentligen vill jag sova nu (varför är jag SÅ TRÖTT??) men det är lite för tidigt för det, så jag ska äta glass och hålla mig vaken iallafall 1-1,5 timme till tänkte jag

äter vit chokladmousse och surar för att min frys verkar vara på väg att kasta in handduken. Och den är bara ett par år. SKIT.

Varit lat några timmar och legat och lyssnat på dokumentärer och slumrat lite av och till. Egentligen vill jag sova nu (varför är jag SÅ TRÖTT??) men det är lite för tidigt för det, så jag ska äta glass och hålla mig vaken iallafall 1-1,5 timme till tänkte jag
Jag är också trött :arghh: Funderar på när jag ska sova, tänkte gå upp 7.30 imorgon.

På den första önskningen når du långt med power walk Alltså promenader.
Den andra kanske du behöver göra något mer för. Simma? Man bränner en hel del kalorier (visst hade du simmat förut?) En timme i bassängen en gång i veckan borde göra en hel del.

Fast den mest effektiva viktminskningen når du via kosten.
Det är sant att man måste fixa kosten. Men jag behöver mer styrka på överkroppen också.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen!
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
54 814
Hundhälsa Min yngsta hund (2 år) vill efter ett tag inte äta den maten hon tidigare ätit. Till en början fick hon torrfoder, och det kunde gå...
Svar
15
· Visningar
666
Senast: YlvaG
·
Fritid Jag skulle vilja göra lite efterforskningar efter vissa saker i Krigsarkivet som finns i Riksarkivet i Täby. Jag har aldrig satt min fot...
2 3
Svar
51
· Visningar
2 170
Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
1 224
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar