Vad gör vi nu då? del LXXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Dagen börjar segt. jag är seg. en riktigt bra start på året.
men inte så illa som paret som började pika varandra och prata om skilsmässa strax efter 12 slaget.

Alltså. Skulle fyrverkerier uppfinnas nu skulle de aldrig godkännas. Jag har för mig att av en raket så är det typ 10% (minns inte exakta siffror men det är iaf försvinnande liten del) som är fint glitter på himlen, resten är miljöförstöring dels av ämnen som sprids i luften och dels av skräp som faller till marken igen och inte städas upp. Det är enligt mig galet att det får säljas bara pga det.

God fortsättning på er :up:

Har precis vinkat av min gäst, vi hade så vansinnigt trevligt och hann med att avhandla högt och lågt :love:

Vi mjukstartade med lite ost och småplock (så den kroniskt sena värdinnan kunde duscha och gästen inte förgås av hunger :angel:):
26151307_186365552102156_2040959516937289728_n.jpg

Sedan kom det tunga artilleriet fram, dvs skaldjuren:
26154656_1962402217345467_2025301410500837376_n.jpg

Räkorna är inte med på bild, de var fortfarande i röken. Allt var vansinnigt gott och jag var verkligen jättemätt :D

Missia åt tom lite havskräfta, normalt är det under hennes värdighet :rofl:

@Nixehen: Observera Ove i bakgrunden :laugh:
Oj, vad det såg mumsigt ut :) ! Har aldrig ätit havskräfta. Hur smakar det egentligen (om det går att beskriva)? Är smaken likt "vanliga" kräftor eller annorlunda?

Oj, vad det såg mumsigt ut :) ! Har aldrig ätit havskräfta. Hur smakar det egentligen (om det går att beskriva)? Är smaken likt "vanliga" kräftor eller annorlunda?

Det är ju absolut ingen dysmak och de är inte kokade i dill (dvs bara fördelar enligt mig). De har mycket smak tycker jag, kanske lite som räkor men med extra allt sas. Extremt goda med champagne :D

Visserligen inte @athena_arabians men jag upplever havskräftorna lite tamare i smaken men ändå goda. Men skulle jag vara tvungen att välja så skulle jag välja sötvattenskräfta alla dagar i veckan. :D Men jag gillar alla skaldjur utom musslor och ostron. :D

Ja fast just nu går det skitdåligt! Insåg precis att jag måste vara klar en vecka tidigare än beräknat och min hjärna är redan körd i diket :yuck:

Webbsidan där man ska hitta alla forms har ju självklart inte alla grejer, så trots att jag kollat där så fanns det liksom ett flertal grejer till inkluderat en checklista, och plagiering kontrollen måste vara gjord en vecka innan inlämning :yuck: (det jag hittade innan specificerade inte det utan det verkade som att det gjordes efter inlämning). Dvs precis allt måste vara klart, formatering och allt annat. Jag har massor kvar för att hjärnan är så slut och kör på feber varning konstant just nu :cry:

Tur att jag frågade en annan vän som ska lämna in på samma gång för jag tyckte att det var alldeles för få papper att ha med.

Låter som vanligt då när avhandlingen ska in. ;) Har inte gjort det själv men många runt omkring mej. Ta det lugnt och andas lätt att säga svårt att genomföra men försök. Lycka till

Avancerad matlagning i herrgårdsflygeln idag. Varm korv med bröd och potatismos. :laugh:

I övrigt är jag helst slut nu. Ridit min fina häst :love: putsat sadel och träns inför lektion imorgon och sladdat ridhuset. Eller, jag har krattat och skyfflat medans en annan körde fyrhjulingen. Men trött är jag.

Låter som vanligt då när avhandlingen ska in. ;) Har inte gjort det själv men många runt omkring mej. Ta det lugnt och andas lätt att säga svårt att genomföra men försök. Lycka till

Har lyckats med att sortera ut min referens lista ;) den var ju delad över kapitel förut så nu är allt ihop (i alla fall någonting gjort). Trodde att den skulle minimeras avsevärt men det visade sig att jag hade mindre än fem referenser som återanvändes i ett annat kapitel :D vet inte om det är bra eller dåligt, visar det att jag är bra på att hitta nytt material eller att jag inte inser att jag redan har och vet grejer och hittar nya konstant :eek:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen!
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
54 788
Hundhälsa Min yngsta hund (2 år) vill efter ett tag inte äta den maten hon tidigare ätit. Till en början fick hon torrfoder, och det kunde gå...
Svar
15
· Visningar
666
Senast: YlvaG
·
Fritid Jag skulle vilja göra lite efterforskningar efter vissa saker i Krigsarkivet som finns i Riksarkivet i Täby. Jag har aldrig satt min fot...
2 3
Svar
51
· Visningar
2 170
Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
1 224
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar