Vad gör vi nu då? del LXXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har varit iväg till Ica Maxi och handlat ingredienser till räkmixen jag ska göra till fiskarna. Beställt hem spirulina agar agar och vitlökspulver så jag får vänta tills dess
Ska surfa lite - om det går. Igår gick det inte. Hade gjort slut på surfen på datorn...

Har varit iväg till Ica Maxi och handlat ingredienser till räkmixen jag ska göra till fiskarna. Beställt hem spirulina agar agar och vitlökspulver så jag får vänta tills dess
Ska surfa lite - om det går. Igår gick det inte. Hade gjort slut på surfen på datorn...
Eller lägga mig på sängen och kolla på tv...

Avhandlingen handlar om amfibier :) Har studerat bergs amfibier och bland annat kollat om de flyttat på sig (från 1929), specifika habitat variabler som påverkar om en av våra arter finns på en plats eller inte, kollat på hur andra arter som är där påverkar om arten finns eller inte tillsammans med habitat variabler och sen ett kapitel om två olika metoder för att använda audio inspelningar för inventering :)
Spännande

Ja fast just nu går det skitdåligt! Insåg precis att jag måste vara klar en vecka tidigare än beräknat och min hjärna är redan körd i diket :yuck:

Webbsidan där man ska hitta alla forms har ju självklart inte alla grejer, så trots att jag kollat där så fanns det liksom ett flertal grejer till inkluderat en checklista, och plagiering kontrollen måste vara gjord en vecka innan inlämning :yuck: (det jag hittade innan specificerade inte det utan det verkade som att det gjordes efter inlämning). Dvs precis allt måste vara klart, formatering och allt annat. Jag har massor kvar för att hjärnan är så slut och kör på feber varning konstant just nu :cry:

Tur att jag frågade en annan vän som ska lämna in på samma gång för jag tyckte att det var alldeles för få papper att ha med.

Äntligen är snart fyra dagars jobb över!
Skulle aldrig orka jobba 100% i vården. Ska testa att jobba 90% nu. Behöver ju pengarna.

I tillägg så skulle jag precis kolla och korrigera kommentarer jag fått tillbaka av min handledare (läste bara huvudkommentarerna förut och laddade inte ner dokumentet med in-text kommentarer). Han har lagt till fel dokumentet (skickade tillbaka original), så nu har jag inga kommentarer. Hoppas att jag kan få tillbaka dem innan Fredag i alla fall men han fick ju precis barn så det kan ju gå hur som helst (han behöver signera ett papper också annars får jag inte lämna in, skickade det på email dock så förhoppningsvis kollar han den ibland).

Försökte få sonen att köra hit en pizza. Han var lite för bakis för Det.
Svärsonen krocka sin bil igår. Två timmar senare krocka dottern sin bil. Funderar på och köpa cykel till dom två.
Hoppas att dom inte skadade sig. Usch :crazy:
Tillägg: såg att det gått bra, skönt!

God fortsättning på er :up:

Har precis vinkat av min gäst, vi hade så vansinnigt trevligt och hann med att avhandla högt och lågt :love:

Vi mjukstartade med lite ost och småplock (så den kroniskt sena värdinnan kunde duscha och gästen inte förgås av hunger :angel:):
26151307_186365552102156_2040959516937289728_n.jpg

Sedan kom det tunga artilleriet fram, dvs skaldjuren:
26154656_1962402217345467_2025301410500837376_n.jpg

Räkorna är inte med på bild, de var fortfarande i röken. Allt var vansinnigt gott och jag var verkligen jättemätt :D

Missia åt tom lite havskräfta, normalt är det under hennes värdighet :rofl:

@Nixehen: Observera Ove i bakgrunden :laugh:

Vad äter ni för mat såhär på nyårsdagen? Pizza kanske, internationella pizzadagen som det är och allt?
Själv äter jag potatisterrin bara som den är :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen!
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
54 745
Hundhälsa Min yngsta hund (2 år) vill efter ett tag inte äta den maten hon tidigare ätit. Till en början fick hon torrfoder, och det kunde gå...
Svar
15
· Visningar
666
Senast: YlvaG
·
Fritid Jag skulle vilja göra lite efterforskningar efter vissa saker i Krigsarkivet som finns i Riksarkivet i Täby. Jag har aldrig satt min fot...
2 3
Svar
51
· Visningar
2 170
Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
1 224
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar