Vad gör vi nu då? del LXXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
En av de stora fordelarna med Sverige ... och dess klimat. Det finns EN tydlig pollen sasong. Har har vi super pollen sasong pa varen ... och en pa hosten (det ar mest ogras da:cautious:) och en hel massa pollen dar emellan ocksa.:arghh:
Jag brukar känna av pollen från februari till september-oktober. Bor i Stockholm.

Har fortfarande lite ont i skallen, men drar på mig ridkläderna och åker till stallet. Frisk luft och motion är nog precis vad jag behöver just nu.

Funderar lite vad jag tänker göra med året. Förra året hände MASSOR, en hel del oplanerat dock. Vi sålde vårt "gamla" hus. Jag fick ett i princip nytt jobb med en massa nya arbetsuppgifter (har varit stressigt men också väldigt utvecklande :) ). Vi fick gjort mycket sådant som vi planerat, dvs installerade värmepump och fick fixat stallbelysingen. Hästtransporten renoverades.

Vad ska jag göra i år då? MER fix med huset :) ! Vi har en jättefin gammal pardörr på framsidan. En sådan gammal (oisolerad!) sak som öppnas inåt. Med fönsterrutor och speglar. Den mår inte så bra just nu, och jag misstänker att man målat med fel färg också. Den är för närvarande blå, men ska (efter lite googling på gamla dörrar) få bli ockragul :love: ! Så det längtar jag faktiskt efter att få "sätta tänderna i". Och så har jag lite andra småprojekt - sådana som är svåra att ta tag i. Bland annat ska världens minsta hall :D tapetseras. Jag har köpt två rullar, och det lär säkert bli över till och med.... :p Och så har jag mitt dåliga samvete, dvs det fruktat stökiga förrådet.... När vi flyttade hamnade allting inkastat där huller om buller, och det är helt omöjligt att hitta något där inne. Det går knappt att ta sig fram. Men det behöver inte alls vara så. Det är ett hyfsat stort rum och med lite planering går det säkert att få ordning där med....någon gång... :angel:

Orkar inte gå ut med hundar, göra allt som måste göras i stallet osv osv. Funderade på om hästens vila skulle vara över idag, men hon får nog börja ridas imorgon istället.
Kan man inte bara få stanna inne under täcket idag?

Var upp på fjället och titta på fyrverkerierna med hela familjen och vi satt i bilen med den igång och radion på och leo satt i baksätet och kolla på raketerna tycker det var bäst så mot Att vara hemma och han bara hör det smäller och blixtrar utan att veta vart det kommer ifrån . Kom en dm blötsnö inatt och vi har inte haft så mycket snö på nyårsafton på 10 år

Fan! M har fått punka och är ute i stugan. De andra däcken är hemma så han kommer inte åt dem. Det blir nog ingen träff idag iaf :cry:

Har kollat av hästarna och gett dem extramaten (vilodag idag) så jag lägger mig i ett tröstebad nu.

Tänkte rida men vädret är allt annat än inbjudande, regnar och blåser (15 m/s i byarna) så jag tror det bara får bli stalltjänst idag. Motvind hem har jag också :cautious:

Det var meningen att jag skulle skriva klart min introduktion idag, det ska jag egentligen ha gjort typ igår. Men då gjorde jag nya grapher till kapitel 4.

Idag gjorde jag om grafer till kapitel 1 (och la till en ny) efter min handledares kommentarer.

Så har jag sorterat ut allt i det kapitlet och det är helt klar för avhandlingen :banana:

Om jag kunde ta mig i kragen och skriva klart introduktionen idag också så vore det en bra start på året :up:

Lite nyfiken vad skriver du om. Grodor har jag sett att du skriver om här är det, det avhandlingen handlar om?
Gott Nytt År till alla. Jag hade tänkt att titta på hockeyn men somnade vaknade i soffan mitt i straffarna. Så lite fick jag se

Är hemskt irriterad och trött på folk överlag och några stycken i synnerhet :meh:

Min högsta dröm är en liten gård mitt ute i skogen med plats för mig, mina hundar och mina hästar. Kanske en liten stuga till mamma också.
Men inga grannar, inga andra hästägare, inga smällare, inga bilar... Fatta vilken dröm :love:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen!
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
54 570
Hundhälsa Min yngsta hund (2 år) vill efter ett tag inte äta den maten hon tidigare ätit. Till en början fick hon torrfoder, och det kunde gå...
Svar
15
· Visningar
664
Senast: YlvaG
·
Fritid Jag skulle vilja göra lite efterforskningar efter vissa saker i Krigsarkivet som finns i Riksarkivet i Täby. Jag har aldrig satt min fot...
2 3
Svar
51
· Visningar
2 170
Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
1 224
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar