Vad gör vi nu då? del LXXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Lite nyfiken vad skriver du om. Grodor har jag sett att du skriver om här är det, det avhandlingen handlar om?
Gott Nytt År till alla. Jag hade tänkt att titta på hockeyn men somnade vaknade i soffan mitt i straffarna. Så lite fick jag se

Avhandlingen handlar om amfibier :) Har studerat bergs amfibier och bland annat kollat om de flyttat på sig (från 1929), specifika habitat variabler som påverkar om en av våra arter finns på en plats eller inte, kollat på hur andra arter som är där påverkar om arten finns eller inte tillsammans med habitat variabler och sen ett kapitel om två olika metoder för att använda audio inspelningar för inventering :)

Ligger i sängen och surfar, ska snart läsa på lite om förlossning/graviditet. Tänker annars inte göra ett skit idag i hemmet eller röra mig utanför dörren och skäms inte för det. Lika gott att vila upp sig inför jobb imorgon liksom!

Uppmanat folk i grannsamverkans gruppen att städa efter sina nyårsfirande. Hitills har jag stött på tre barn som sprungit och lekt med stora fyrverkerilådor :crazy: folk vet uppenbarligen inte hur farligt och giftigt det är :banghead:
Barnen är numera hemma, föräldrarna informerade och lådorna slängda :up:

Själv hade jag tänkt sova men huvudet vill inte alls :meh:

Här kommer lite visdomsord att ta med in i 2018: om du är på en pub och beställer en drink du aldrig provat förr, och bartendern gör en lätt äcklad min och frågar om du är säker, säg för fan inte ja då. Speciellt inte om du köper till hela sällskapet. Varsågod från alkoholcoachen.
Mvh
Utfattig och bakfull på tequila sunrise

Då var snön bortkörd och Leos fotbollsplan ren så nu ska vi ut och sparka boll och lagomt när det är klart så börjar mer skit falla från himlen. Blev förvånad av bossen att det blir huggning hela veckan då det klämt ner mycket träd

Då var snön bortkörd och Leos fotbollsplan ren så nu ska vi ut och sparka boll och lagomt när det är klart så börjar mer skit falla från himlen. Blev förvånad av bossen att det blir huggning hela veckan då det klämt ner mycket träd
Här regnar det så det vita som finns verkar snabbt göras om till is. :crazy:

Jag ska bara vara här i 1,5 timme till. Sen väntar regnväder och stall :cautious: (Jag är iaf nöjd med att jag hann se damernas jaktstart på TV på min lunch :up: )

Varning för gnäll.
Jag sitter i en jätteskön fåtölj och gömt mig i en stor filt och har laddat upp ordentligt med pappersnäsdukar och dricka.
Jag vill inte vara sjuk, inte nu! :banghead:
Det är så grymt dåligt valt tillfälle när jag vill träffa en massa underbara människor jag saknat och sett fram mot att umgås med.
Tvättar händerna typ 200 gånger/dag och gör allt jag kan för att bli av med eländet har till och med hävt i mig någon vidrig dricka med ingefära, jag tycker ingefära är riktigt osmakligt för att inte säga äckligt :yuck:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen!
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
54 632
Hundhälsa Min yngsta hund (2 år) vill efter ett tag inte äta den maten hon tidigare ätit. Till en början fick hon torrfoder, och det kunde gå...
Svar
15
· Visningar
666
Senast: YlvaG
·
Fritid Jag skulle vilja göra lite efterforskningar efter vissa saker i Krigsarkivet som finns i Riksarkivet i Täby. Jag har aldrig satt min fot...
2 3
Svar
51
· Visningar
2 170
Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
1 224
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar