Vad gör vi nu då? del LXXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vad äter ni för mat såhär på nyårsdagen? Pizza kanske, internationella pizzadagen som det är och allt?
Själv äter jag potatisterrin bara som den är :D
Här blir det soppa, värmande och snällt för halsen.
Vad/om det blir något till har jag inte någon aning om men skulle tro att jag blir mätt.
Ganska hungrig redan nu men verkar inte vara matlagning på gång så det lär ta en bra stund gissar jag.
Hmm nu hörde jag något om att börja göra mat, det finns hopp :up:

God fortsättning på er :up:

Har precis vinkat av min gäst, vi hade så vansinnigt trevligt och hann med att avhandla högt och lågt :love:

Vi mjukstartade med lite ost och småplock (så den kroniskt sena värdinnan kunde duscha och gästen inte förgås av hunger :angel:):
26151307_186365552102156_2040959516937289728_n.jpg

Sedan kom det tunga artilleriet fram, dvs skaldjuren:
26154656_1962402217345467_2025301410500837376_n.jpg

Räkorna är inte med på bild, de var fortfarande i röken. Allt var vansinnigt gott och jag var verkligen jättemätt :D

Missia åt tom lite havskräfta, normalt är det under hennes värdighet :rofl:

@Nixehen: Observera Ove i bakgrunden :laugh:
Hahaha!! Där ÄR han ju! :rofl::love::D

Vilat en stund och försöker att inte förgås av alla idiotiska kommentarer som haglar in om hur fantastiskt fyrverkerier är och att det borde utökas i stället :crazy: på allvar tror en del folk det. Helt seriöst och jag smäller nästan av. Har en del människor verkligen ingen hjärna alls? O_o Kan dom inte tänka längre än näsan räcker? :rage:

Andas, intar kaffe och snart iväg till stallet. Än är inte den sista idioten född tyvärr så det som inte smälldes i går lär smällas i kväll, dvs hästarna får stå inne en natt till. :down:

Vilat en stund och försöker att inte förgås av alla idiotiska kommentarer som haglar in om hur fantastiskt fyrverkerier är och att det borde utökas i stället :crazy: på allvar tror en del folk det. Helt seriöst och jag smäller nästan av. Har en del människor verkligen ingen hjärna alls? O_o Kan dom inte tänka längre än näsan räcker? :rage:

Andas, intar kaffe och snart iväg till stallet. Än är inte den sista idioten född tyvärr så det som inte smälldes i går lär smällas i kväll, dvs hästarna får stå inne en natt till. :down:

Gav mig precis in i en liknande diskussion jag med :meh: Folk tycker man ska "träna hundarna". Och visst, skottsäkra hundar är jättebra att ha! Men min rädda skiter i alla andra ljud, är just fyrverkerier som skrämmer honom och jag varken kan eller vill skjuta fyrverkerier i tid och otid för att "träna".
Och ett panikslaget djur går knappast att "träna".
Och dessutom, vem tränar alla vilda djur som blir livrädda? Nej, fyfan, ju mer jag tänker på det, desto argare blir jag :arghh: Att folk inte fattar bättre!

Varit in till stan och hämtat nycklarna inför morgondagens insats för sonens fotbollslag. Förenings stora cup och i morgon är det vår dag, första match 8:00 och finalen ska börja spelas 16:45 :cautious: Det betyder att jag måste vara där 7:00 senast och förhoppningsvis har vi städat klart till 19:00... :arghh: Sen är den stora frågan om jag orkar åka till universitetet dagen efter, jag är mycket tveksam, jag brukar vara helt död efter de där dagarna. :crazy:

Gav mig precis in i en liknande diskussion jag med :meh: Folk tycker man ska "träna hundarna". Och visst, skottsäkra hundar är jättebra att ha! Men min rädda skiter i alla andra ljud, är just fyrverkerier som skrämmer honom och jag varken kan eller vill skjuta fyrverkerier i tid och otid för att "träna".
Och dessutom, vem tränar alla vilda djur som blir livrädda? Nej, fyfan, ju mer jag tänker på det, desto argare blir jag :arghh: Att folk inte fattar bättre!
Äsch det vet du väl att ju mer man utsätter dom desto snabbare vänjer dom sig, så bara att hålla i den 550kg panikslagna hästen så kommer den vänja sig. :up:

:banghead: :wtf:

Här kommer lite visdomsord att ta med in i 2018: om du är på en pub och beställer en drink du aldrig provat förr, och bartendern gör en lätt äcklad min och frågar om du är säker, säg för fan inte ja då. Speciellt inte om du köper till hela sällskapet. Varsågod från alkoholcoachen.
Mvh
Utfattig och bakfull på tequila sunrise
:rofl:

Jag dricker aldrig tequila NÅGONSIN
Måste vara :devil:-dryck.

God fortsättning på er :up:

Har precis vinkat av min gäst, vi hade så vansinnigt trevligt och hann med att avhandla högt och lågt :love:

Vi mjukstartade med lite ost och småplock (så den kroniskt sena värdinnan kunde duscha och gästen inte förgås av hunger :angel:):
26151307_186365552102156_2040959516937289728_n.jpg

Sedan kom det tunga artilleriet fram, dvs skaldjuren:
26154656_1962402217345467_2025301410500837376_n.jpg

Räkorna är inte med på bild, de var fortfarande i röken. Allt var vansinnigt gott och jag var verkligen jättemätt :D

Missia åt tom lite havskräfta, normalt är det under hennes värdighet :rofl:

@Nixehen: Observera Ove i bakgrunden :laugh:

Försöker hitta någon som ser ut som en Ove. Men han kanske är osynlig?
Ser gott ut!

Jag ska väl träna min dotter som överväldigades totalt av det massiva smällandet så att hon bröt ihop och grät :meh: :down:

Äsch det vet du väl att ju mer man utsätter dom desto snabbare vänjer dom sig, så bara att hålla i den 550kg panikslagna hästen så kommer den vänja sig. :up:

:banghead: :wtf:

Spenderade tyvärr några minuter för länge på facebook och såg filmklipp på hundar som gömde sig på olika ställen, låg och flämtade och darrade, fick epelepsianfall av smällare, hästar som skenade, kor som skenat och brutit benen osv osv :cry:
Jag FÖRSTÅR INTE hur man kan blunda för allt sånt? :banghead:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen!
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
54 778
Hundhälsa Min yngsta hund (2 år) vill efter ett tag inte äta den maten hon tidigare ätit. Till en början fick hon torrfoder, och det kunde gå...
Svar
15
· Visningar
666
Senast: YlvaG
·
Fritid Jag skulle vilja göra lite efterforskningar efter vissa saker i Krigsarkivet som finns i Riksarkivet i Täby. Jag har aldrig satt min fot...
2 3
Svar
51
· Visningar
2 170
Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
1 224
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar