Vad gör vi nu då? del LXXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Dags att krypa ur myskläderna och i sängkläderna. Tonåringen sover fortfarande så jag åker nog utan henne. Funderar på om jag ska rida eller tömköra idag... :confused:

Jag hade tydliga minnen av att man lät gelatinblad dra i hett vatten. Det gör man ju inte kan jag meddela. Det insåg jag så snart som jag skulle plocka upp gelatinbladen och de var borta. :confused: Sedan trillade polletten ner. :banghead: :banghead::banghead:

Dessutom, skulle du ändå göra misstaget, så spola inte av dina geléiga händer med kallt vatten. Jag har nu en geléinpackad högerhand.

Jag hade tydliga minnen av att man lät gelatinblad dra i hett vatten. Det gör man ju inte kan jag meddela. Det insåg jag så snart som jag skulle plocka upp gelatinbladen och de var borta. :confused: Sedan trillade polletten ner. :banghead: :banghead::banghead:

Dessutom, skulle du ändå göra misstaget, så spola inte av fina geléiga händer med kallt vatten. Jag har nu en geléinpackad högerhand.

Förlåt men jag fnissade lite när jag läste det där :laugh:

Jag hoppas du har fler gelatinblad hemma :)

Har kört en stund på ridsimulatorn i stallet. Jobbat med sitsen, vi har inga speglar på ridbanan så det är toppen att få se hur jag sitter och att även ha sensorer som visar vad jag faktiskt pysslar med där uppe.

Nu äter jag frukost och sedan ska jag rida riktig häst :)

Nu vaknade bebis i magen av sockret också.:p

Ska göra mig iordning inför lunch hos svärföräldrarna då min svägerska fyller år idag. Ikväll ska vi iväg till vänner från stallet, käka gott och spela ett sorts rollspel med jenga som heter Dread. Imorgon ska jag sooova.

Hoppas ni alla får en bra nyårsafton utan skrämda djur och Gott nytt år!

Dessutom, skulle du ändå göra misstaget, så spola inte av dina geléiga händer med kallt vatten. Jag har nu en geléinpackad högerhand.
Tack för tipset, hoppas du blev av med din inpackning. :up:

Det är ju inte garanterat att man blir sjuk... men i vissa lägen vill jag inte chansa. Finns det sjuka småbarn någonstans håller jag mig undan, ALLA gånger jag träffat sjuka småbarn se senaste åren har jag blivit sjuk.

Jag har också börjat testa att använda Nasaleze fast det inte är pollensäsong. Företaget säljer en variant som ska hjälpa att smittämnen inte når nässlemhinnan men det är ju samma produkt fast med annan förpackning. Det är ju inte farligt att använda, det värsta som kan hända är ju att det inte har effekt. Om det hjälper? Ingen aning men det är ju som sagt värt ett försök.

Sedan väljer jag att i vissa fall strunta i att någon är sjuk och göra det jag/vi tänkt ändå. Tex när jag inte har träffat en kär Bukefalist på länge :love: och hon är asförkyld :D Dock blev jag inte sjuk den gången :)

Nej, jag vet ju att det inte är säkert att man blir sjuk. Ibland oroar man sig i onödan, problemet är ju att man inte vet på förhand ;) Och som sagt så vet jag inte riktigt hur känslig jag är, eftersom att jag inte träffat så många som varit sjuka senaste året.

Det som heter Virus Blocker? Det kommer jag nog köpa till annat tillfälle, visste inte att det fanns något dylikt. Det är ju värt en chans.

Och aaförkyld hade varit en sak, men jag tror lite mer att det här rör sig om en influensa, med inte så många förkylningssymtom och feber i ganska många dagar.

Nu har pengarna som helt plötligt var på kontot försvunnit igen. Det var tydligen Zooplus dragning som studsat fram och tillbaka.

Ska gå upp, göra våfflor till frukost, ta mig till loppisen och plocka ihop mitt bord, åka och handla för jag vill göra Nutella panacotta idag :)

Nej, jag vet ju att det inte är säkert att man blir sjuk. Ibland oroar man sig i onödan, problemet är ju att man inte vet på förhand ;) Och som sagt så vet jag inte riktigt hur känslig jag är, eftersom att jag inte träffat så många som varit sjuka senaste året.

Det som heter Virus Blocker? Det kommer jag nog köpa till annat tillfälle, visste inte att det fanns något dylikt. Det är ju värt en chans.

Och aaförkyld hade varit en sak, men jag tror lite mer att det här rör sig om en influensa, med inte så många förkylningssymtom och feber i ganska många dagar.

Jag har ju Nasaleze ändå pga pollen så det var ju som sagt värt att prova :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen!
96 97 98
Svar
1 957
· Visningar
53 147
Senast: Mia_R
·
Hundhälsa Min yngsta hund (2 år) vill efter ett tag inte äta den maten hon tidigare ätit. Till en början fick hon torrfoder, och det kunde gå...
Svar
15
· Visningar
664
Senast: YlvaG
·
Fritid Jag skulle vilja göra lite efterforskningar efter vissa saker i Krigsarkivet som finns i Riksarkivet i Täby. Jag har aldrig satt min fot...
2 3
Svar
51
· Visningar
2 170
Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
1 224
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar