Vad gör vi nu då? del LXXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ooh... jag håller på att googla recept för att inviga min slowcooker. Det där såg smarrigt ut. Får man be om receptet?:)
Det är ett "familjerecept".... ;) Uppfunnet av min faster och en vän på ca 70-tal. Man blandar ungefär 1 dl ljus sirap, 3 msk ketchup, 2 msk olja, 2 msk soja och 3 tsk senap. Tillsätter sedan salt och peppar efter smak. Det är grundreceptet. Sedan har jag börjat lägga till lite andra saker ibland. Som idag pressade jag i vitlök och kryddade med lite ingefära. Sedan lade jag i kycklinglåren i crockpotten, hällde över såsen (eller, det ÄR egentligen en marinad) och satte det på "låg" i 5 timmar. Vilket var helt perfekt lagom :) !

Nej om man ska gå upp och ta tag i tapetseringen...

Någon som kan tipsa om hur man slutar tappa humöret med två tonåringar i huset som ska ha allt serverat? Känner att min bristningsgräns är sjukt nära. Höll på att sätta mig i bilen och åka till stallet bara för at komma iväg lite.

/Ego diabetikern

Det är lite stämningsfullt med snön utan för. Om än ett mycket runt snötäcke.

20171230_142016.jpg
Ljust och luftigt :)! Är det vindnät som väggar? Ser inte riktigt på bilden.

Funderade på om jag orkade laga mat och kom just på att jag köpte två kycklingklubbor så att jag inte skulle behöva laga mat. Virrig var ordet. :cautious:

Nej om man ska gå upp och ta tag i tapetseringen...

Någon som kan tipsa om hur man slutar tappa humöret med två tonåringar i huset som ska ha allt serverat? Känner att min bristningsgräns är sjukt nära. Höll på att sätta mig i bilen och åka till stallet bara för at komma iväg lite.

/Ego diabetikern
Man vägrar ge tonåringarna vad de vill ha :angel: fast jag är rätt snäll mot mina så när jag sätter ner foten så vet de att det är allvar och gör det jag säger. Tjänster och gentjänster är bra att lära sig tidigt. :D

Vad jag ska gora idag, fragar du. :cautious: Jag hade tankt kora husvagnen till Lodgen i lugn och ro och stada till sa allt jag packade in i gar ar pa sina platser snyggt och prydligt. Hade jag tankt, ja. Men sa fick vi en vattenlacka i huset i gar eftermiddag ... det lacker in nagonstans vid ett luftintag pa taket. :meh:
Och sa var det vattenlackan i husvagnen som tar in vatten pa taket och rinner inne i vaggen och lacker ut pa heltackande mattan bredvid sangen, pa min sida, sa det ar plaskblott dar. Det upptackte jag i gar kvall nar jag hangde in klader i garderoben :banghead:
Och sa var det staketet som blaste ner sa flera meter ligger over trotoaren utanfor. :rage: :arghh:

Sa ... undrar vad jag ska gora i dag. :cautious:
OM jag kan koppla pa vagnen pa pick-upen sa aker jag ivag och later Maken och Sonen fixa staketet :devil:
Det ar en "fifth wheel" som har "hitchen" (vad heter det pa Svenska? Grejen man satter fast ett slap i?) pa flaket och den drogs in av en annan bil. Var pick-up ar valdigt hog, vilket innebar att det kan tankas att jag inte kommer under da jag inte fixade det sjalv. Men vi far se. :cautious:
Lackan i huset och vagnen far vi atgarda senare. Huset tror jag faktiskt inte ar sa farligt ... men da taket inte ar i topform kan det bli aktuellt att fixa det ... och vagnen behover bara lite silikon i en kant sa blir det bra.
Nu kom solen efter flera dagars regn sa livet ser ut att aterkomma. :cool:
Men blä vilket elände med allt detta på samma gång :wtf: :mad:

Är det dragkroken du menar? Den sätter man fast med släpet.

Men alltså nu orkar jag inte göra det jag borde gjort för mer än en vecka sedan. Det blir till att sitta och stressa skiten ur sig på nyårsafton. :meh:

Alltså fick någon sorts rush vid midnatt och lyckades försöka göra om några grapher. Bara det att det jag gjorde sist helt plötsligt är borta :confused: Koden alltså.

Så nu har skrivit om en massa, men den sista delen är irriterande (måste länka färg till art över flera grapher :arghh: vid 1.30 känns det lite övermäktigt).

Jag tänker gå hem och sova.

Tror att jag vill ha kinamat. Men hinner jag det innan nästa film börjar tro? Undrar om de har hemleverans så jag slipper lämna soffan...

Jag blir mest beklämd av @tornblomma inlägg. Hon verkar vara en jättetrevlig kvinna med tyvärr ganska stora alkoholproblem. Jag vet att hon inte tycker det själv, men i den här tråden har hon köpt en resa till Paris på fyllan och villan. Det är liksom inte ett sunt beteende. Jag skulle önska att hon åtminstone tänkte tanken på alkoholen för sin egen skull. Jag är medveten om att hon rör sig i glammiga miljöer där ett högt alkoholintag är mer regel än undantag, men jag tycker hon är värd bättre än såhär.
Du har inte tänkt tanken att @tornblomma skriver inlägg som belyser en del av hennes liv - inte allt?
Hon är en offentlig person. Hennes inlägg här är selekterade.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen!
88 89 90
Svar
1 786
· Visningar
48 198
Hundhälsa Min yngsta hund (2 år) vill efter ett tag inte äta den maten hon tidigare ätit. Till en början fick hon torrfoder, och det kunde gå...
Svar
15
· Visningar
664
Senast: YlvaG
·
Fritid Jag skulle vilja göra lite efterforskningar efter vissa saker i Krigsarkivet som finns i Riksarkivet i Täby. Jag har aldrig satt min fot...
2 3
Svar
51
· Visningar
2 170
Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
1 224
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar