Jag är så sugen. Men önskar att man hade någon att dricka vin med. skit i det jag tar och gör en apelsindryck.Bra jobbat! Hade det varit jaghade jag kommit ut med chips och godis och läsk OCH glömt brödet
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag är så sugen. Men önskar att man hade någon att dricka vin med. skit i det jag tar och gör en apelsindryck.Bra jobbat! Hade det varit jaghade jag kommit ut med chips och godis och läsk OCH glömt brödet
Tack som sagt, vågar inte ropa hej än det är lite omständigt när karln inte har svenskt personnummerMen skall du gifta dig? Det hade jag missat helt. Vad kul. Grattis!!!
Det är ett "familjerecept".... Uppfunnet av min faster och en vän på ca 70-tal. Man blandar ungefär 1 dl ljus sirap, 3 msk ketchup, 2 msk olja, 2 msk soja och 3 tsk senap. Tillsätter sedan salt och peppar efter smak. Det är grundreceptet. Sedan har jag börjat lägga till lite andra saker ibland. Som idag pressade jag i vitlök och kryddade med lite ingefära. Sedan lade jag i kycklinglåren i crockpotten, hällde över såsen (eller, det ÄR egentligen en marinad) och satte det på "låg" i 5 timmar. Vilket var helt perfekt lagom !Ooh... jag håller på att googla recept för att inviga min slowcooker. Det där såg smarrigt ut. Får man be om receptet?
Ljust och luftigt ! Är det vindnät som väggar? Ser inte riktigt på bilden.Det är lite stämningsfullt med snön utan för. Om än ett mycket runt snötäcke.
Man vägrar ge tonåringarna vad de vill ha fast jag är rätt snäll mot mina så när jag sätter ner foten så vet de att det är allvar och gör det jag säger. Tjänster och gentjänster är bra att lära sig tidigt.Nej om man ska gå upp och ta tag i tapetseringen...
Någon som kan tipsa om hur man slutar tappa humöret med två tonåringar i huset som ska ha allt serverat? Känner att min bristningsgräns är sjukt nära. Höll på att sätta mig i bilen och åka till stallet bara för at komma iväg lite.
/Ego diabetikern
Men blä vilket elände med allt detta på samma gångVad jag ska gora idag, fragar du. Jag hade tankt kora husvagnen till Lodgen i lugn och ro och stada till sa allt jag packade in i gar ar pa sina platser snyggt och prydligt. Hade jag tankt, ja. Men sa fick vi en vattenlacka i huset i gar eftermiddag ... det lacker in nagonstans vid ett luftintag pa taket.
Och sa var det vattenlackan i husvagnen som tar in vatten pa taket och rinner inne i vaggen och lacker ut pa heltackande mattan bredvid sangen, pa min sida, sa det ar plaskblott dar. Det upptackte jag i gar kvall nar jag hangde in klader i garderoben
Och sa var det staketet som blaste ner sa flera meter ligger over trotoaren utanfor.
Sa ... undrar vad jag ska gora i dag.
OM jag kan koppla pa vagnen pa pick-upen sa aker jag ivag och later Maken och Sonen fixa staketet
Det ar en "fifth wheel" som har "hitchen" (vad heter det pa Svenska? Grejen man satter fast ett slap i?) pa flaket och den drogs in av en annan bil. Var pick-up ar valdigt hog, vilket innebar att det kan tankas att jag inte kommer under da jag inte fixade det sjalv. Men vi far se.
Lackan i huset och vagnen far vi atgarda senare. Huset tror jag faktiskt inte ar sa farligt ... men da taket inte ar i topform kan det bli aktuellt att fixa det ... och vagnen behover bara lite silikon i en kant sa blir det bra.
Nu kom solen efter flera dagars regn sa livet ser ut att aterkomma.
Något för @sthu
Såg en sadel på östasiatiska museet
Något för @sthu
Tycker att den är smal som tusan.Den ser inte så bekväm ut bara
Du har inte tänkt tanken att @tornblomma skriver inlägg som belyser en del av hennes liv - inte allt?Jag blir mest beklämd av @tornblomma inlägg. Hon verkar vara en jättetrevlig kvinna med tyvärr ganska stora alkoholproblem. Jag vet att hon inte tycker det själv, men i den här tråden har hon köpt en resa till Paris på fyllan och villan. Det är liksom inte ett sunt beteende. Jag skulle önska att hon åtminstone tänkte tanken på alkoholen för sin egen skull. Jag är medveten om att hon rör sig i glammiga miljöer där ett högt alkoholintag är mer regel än undantag, men jag tycker hon är värd bättre än såhär.
Gillar av flera orsakerKlart tanten måste ha två glas vin.