Vad gör vi nu då? del LXXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nöjd och glad och hemkommen från shoppingrunda med avkomman. En tradition. Vi har köpt julkappar. Jag fick min lilla stekpanna och en miniliten! Ser ut som en leksakspanna, diameter 12 cm. jag skulle få den lite större men den var så söt att jag fick den också. :love: Är antagligen för liten för att ens steka ägg i.

Avkomman fick sitt duntäcke och sedan shoppade vi kläder och saker.

Nu ska jag dricka vin. Två glas. ;)

Du har inte tänkt tanken att @tornblomma skriver inlägg som belyser en del av hennes liv - inte allt?
Hon är en offentlig person. Hennes inlägg här är selekterade.
Det gör vi nog alla här skulle jag tro - oavsett om vi är offentliga eller inte. Om man pratar GENERELLT och INTE om den användaren som jag skrev om förut, om olika problem som människor kan ha så tycker jag inte att de är privata och bör avhandlas inom familjekretsen, jag tror på öppenhet, tolerans och medmänsklighet. Jag vill inte att människor ska fara illa helt enkelt. tro det eller ej.

Det gör vi nog alla här skulle jag tro - oavsett om vi är offentliga eller inte. Om man pratar GENERELLT och INTE om den användaren som jag skrev om förut, om olika problem som människor kan ha så tycker jag inte att de är privata och bör avhandlas inom familjekretsen, jag tror på öppenhet, tolerans och medmänsklighet. Jag vill inte att människor ska fara illa helt enkelt. tro det eller ej.
Men om du tror på öppenhet, tolerans och medmänsklighet varför du beskylla @tornblomma för att vara alkoholist? Om du inte vill att andra ska fara illa kan det var på sin plats med en ursäkt tycker jag.

Men nu gick du på en specifik användare och pekade ut henne på ett väldigt fult vis som inte var speciellt medmänskligt. Dvs om du som sagt verkligen hade brytt dig om henne hade du tagit det via pm. Tror du verkligen att gå på henne i ett öppet forum hade gjort någon nytta OM hon hade haft problem?

Hade du velat diskutera alkoholproblem eller något annat problem GENERELLT hade det varit lämpligast att starta en ny tråd om det.

Så om jag tycker att någon lite för ofta äter onyttiga grejer så är det fritt fram att hänga ut den här? Sen bara hänvisa till någon sorts oro om övervikt.
Jag kommer ha en del att göra isf.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen!
88 89 90
Svar
1 786
· Visningar
48 198
Hundhälsa Min yngsta hund (2 år) vill efter ett tag inte äta den maten hon tidigare ätit. Till en början fick hon torrfoder, och det kunde gå...
Svar
15
· Visningar
664
Senast: YlvaG
·
Fritid Jag skulle vilja göra lite efterforskningar efter vissa saker i Krigsarkivet som finns i Riksarkivet i Täby. Jag har aldrig satt min fot...
2 3
Svar
51
· Visningar
2 170
Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
1 224
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar